anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego Allegro zrzuca winę na sprzedającego, skoro dowody i decyzje przewoźnika mówią co innego?

xskylxx
#9 Pomysłodawca

 

Dzień dobry,

chciałbym opisać sytuację, która moim zdaniem pokazuje, jak mimo kompletu dowodów odpowiedzialność próbuje się przerzucić na sprzedającego.

 

Sprzedałem kupującej kocioł gazowy Viessmann. Towar był fabrycznie nowy, kompletny i idealnie zabezpieczony. Mam pełną dokumentację zdjęciową wykonaną bezpośrednio przed wysyłką:

– karton cały, bez żadnych uszkodzeń,

– paczka owinięta folią,

– wyraźna naklejka: „Przy odbiorze rozpakuj i sprawdź zawartość w obecności kuriera”,

– zdjęcia wnętrza paczki – kocioł osadzony w styropianach, stabilny, nieuszkodzony.

 

Kupująca odebrała paczkę bez zastrzeżeń, nie sprawdziła jej przy kurierze i nie sporządziła protokołu szkody.

 

Następnie zgłosiła reklamację, którą przewoźnik odrzucił, właśnie dlatego, że:

– brak protokołu,

– brak zgłoszenia przy odbiorze,

– paczka odebrana jako „bez uszkodzeń”.

 

Potem kupująca złożyła wniosek w Allegro Protect.

Ten wniosek również został odrzucony.

 

Wszystko było więc jasne – dowody, zdjęcia, decyzja przewoźnika i decyzja Allegro Protect wskazywały, że sprzedający nie ponosi winy.

 

I teraz najważniejsze:

 

Mimo tego dostałem wiadomość od Allegro, że rzekomo „do uszkodzenia doszło z powodu niewłaściwego zabezpieczenia przesyłki” i mam „zaproponować rozwiązanie kupującej”.

 

Tymczasem moje zdjęcia pokazują coś zupełnie odwrotnego.

Towar był zabezpieczony wzorcowo, nie mógł się przesuwać, wszystkie fabryczne zabezpieczenia były na miejscu, a paczka przed nadaniem była w stanie idealnym.

 

Mam więc sytuację, gdzie:

 

  • kupująca nie dochowała procedury,
  • przewoźnik odrzucił reklamację,
  • Allegro Protect odrzuciło wniosek,
  • wszystkie dowody świadczą na korzyść sprzedającego,

 

 

…a mimo to w kolejnej wiadomości próbuje się zrzucić winę na sprzedawcę.

 

Chciałbym zrozumieć, na jakiej podstawie podejmowane są takie decyzje i czy inni sprzedający mieli podobne doświadczenia.

Wysyłamy paczki zgodnie z procedurami, robimy zdjęcia, zabezpieczamy towar najlepiej jak się da – a i tak wygląda to tak, jakby odpowiedzialność można było przerzucić na nas w każdej sytuacji, nawet gdy kupujący nie przestrzega podstawowych zasad odbioru przesyłki.

 

Chętnie poznam opinie innych sprzedających oraz moderatorów.

IMG_1658.png

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@xskylxx odpisz że kocioł był zabezpieczony fabrycznie przez producenta zgodnie ze sztuką i nie miał prawa w transporcie ulec uszkodzeniu z powodu złego spakowania co potwierdza dokumentacja zdjęciowa, kupująca nie sporządzajac protokołu szkody i nie wnosząc zastrzeżeń do odbioru w terminie 7 dni od odbnioru zgodnie z prawem sama zamknęła sobie możliwośc uzyskania rekompensaty od przewoźnika skoro tego nei zrobiła zgodnie z zapisamu prawa pocztowego paczkę wydano jej nieuszkodzoną  wraz z zawartością. Oznacza to że skoro na zdjęciach nie sprzed wysyłk ioraz w transporcie nie uległa uszkodzeniu a wydanie nastąpiło to odpowiedzialność za towar wygasła z chwilą wydania a do uszkodzenia doszło u kupującego i z jego winy, roszczenie jakiekolwiek ze strony allegro lub kupującego uwazasz za bezpodstawne i odrzucasz w całości informujac że kupująca ma prawo do złożenia odpowiedniego pozwu w sądzie cywilnym, gdzie materaiły dowodowe zostaną udostępnione do wglądu dla sądu, stron postęowania i ich pełnomocników ustawowych

oznacz moderatorów

xskylxx
#9 Pomysłodawca

Dziękuje za wskazówkę 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@xskylxx zarządałbym też udostępnienia od kupujacego tresci protokołu szkody jaki niby sporzadził do reklamacji u przewoźnika bo podejrzewam że nie wypełnił lub zmyślił cześc dotyczacą zabezpieczenia paczki oraz treści odpowiedzi reklamacyjnej przewoźnika 

oznacz moderatorów

xskylxx
#9 Pomysłodawca

Kupujący nie spisał protokołu szkody ja za niego to zrobiłem online żeby pomóc podczas reklamacji

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@xskylxx masz treść odpowiedzi reklamacyjnej przewoźnika? kiedy tzn po ilu dniach spisałeś protokół? 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@xskylxx  tak to już jest na Allegro, że zawsze sprzedający jest winny😞

oznacz moderatorów

xskylxx
#9 Pomysłodawca

@KOGIEL_T  Tak nie powinno być… 

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Długi post i w sumie nic nie wiadomo. Niby jest tak jak Panowie piszą ale też?

- w jakim stanie paczka dotarła według kupującej?

- czy miała w ogóle okazje napisać przy kurierze ten protokół szkody, jak zrzucił jej to na podwórko i zwiał to jak miała? Tak wiem, mogła online. Ale to i tak zawsze odrzucają. A kurierzy nie zawsze widzą sie z odbiorcą. Czasem zostawiają gdzie popadnie.

- mówisz, że nie sprawdziła przy kurierze. Mam wrażenie że przy poważnym uszkodzeniu opakowania nalegała by na to, a jakoś tego nie robiła? Czyżby nie było mocno uszkodzone, moze przepakowane?

- czy w ogóle wykupiłeś do paczki usługę sprawdzenia zawartości przy kurierze? Masa sprzedawców tu też krzyczała, że klient nie sprawdził, w sytuacji gdy klient nie mógł sprawdzić, bo to była zwykła allegrowa wysyłka bez dodatkowo płatnych opcji...

To wszystko będzie miało wpływ na dyskusje.

__________
(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić). (Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

xskylxx
#9 Pomysłodawca

Allegro napisało że przewoźnik przekazał towar w obecności kupującego. Każdy kocioł ma swój numer seryjny więc nie mógł być przepakowany. Jest to obowiązek sprawdzić paczkę w obecności kuriera równie dobrze ona mogła uszkodzić kocio podczas montażu gdyż szkodę zgłosiła dopiero po 2 dniach… 

oznacz moderatorów