anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego rozpoczęcie dyskusji Allegro traktuje na równi z otwarciem reklamacji?

HomespotEU
#5 Poszukiwacz#

Jak w tytule.

Od kiedy Allegro traktuje otwarcie dyskusji jako rozpoczęcia reklamacji ze sklepem?

Mam sytuację w której klient otworzył dyskusję 01.07 i zgłosił, że ma problem z hałasującym urządzeniem. Napisał dosyć późno bo po 22, dlatego odpisałem mu następnego dnia o ósmej, 02.07 i poprosiłem go o nagranie wady, żeby rozpocząć reklamację. Ten nic nie odpisywał przez prawie miesiąc. Przypomniał sobie o sprawie 22.07 i od razu oznaczył dyskusję jako nierozwiązaną informując, że jego "reklamacja została zlekceważona". Allegro oczywiście zasypało go ścianą tekstu z propozycją o dołączeniu do POK i od teraz jest jeden wielki cyrk. Kiedy powiedziałem klientowi, że nie rozpoczęliśmy reklamacji bo ten łaskawie nawet nam nie odpoiedział, nie spróbował dostosować do mojej prośby o przesłanie nagrania, jedynie stwierdził "że mogę sobie do niego przyjechać i posłuchać jak te urządzenie hałąsuje". No szczyt bezczelności! A Allegro mu wtóruje twierdząc, że powinienem odpowiedzieć klientowi w ciągu 14 dni na reklamację - ale ja się pytam na jaką reklamację? klient mnie totalnie zlał, nie wspominając już o tym, ze ani nie wypełnił formularza reklamacyjnego, brak kontaktu telefonicznego, mailowego - nic! Allegro nie odpisuje w dyskusji, jedynie jest jedna wielka przepychanka przez formularz. Klientprzestał odpisywać, podejrzewam, ze już czeka na pieniążki z POK, a Allegro sprzedającego - jak zwykle - ma głęboko w d. ! Miał ktoś podobny przypadek? Że klient pomimo otwarcia dyskusji, nie odpowiada na wasze prośby, tylko sobie grzecznie czeka 14 aż allegro mu grzecznie i milutko zaproponuje POK? Wychodząc z założenia Allegro - najlepiej otworzyć dyskusję, nie odpowiadać na prośby sprzedającego i po 14 dniach oznaczyć dyskusję jako nierozwiązaną. Allegro zrobi wtedy dla kupującego wszystko. Przecież to granda! 

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

LEW433
#21 Demiurg#

01.07 i zgłosił, że ma problem z hałasującym urządzeniem.  nie 1 a 14dni ale to zgodnie z prawem powinieneś napisać że w związku  z tym a tym np; nie zapoznałeś się z wada albo...odrzucasz reklamację, a teraz masz co masz.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Nie doczytałeś.  Klient nie zgłosił reklamacji, prosił o poradę techniczną jak obniżyć poziom hałasu.

Trudno nazwać reklamacją pytanie.

oznacz moderatorów

HomespotEU
#5 Poszukiwacz#

Jak miałem zapoznać się z wadą, jak klient nawet nie chciał przesłać mi nagrania? Czytaj ze zrozumieniem.

Tak 14 dni, już poprawiłem.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak przeczytałem, nie musi przesyłać, za to ty musisz w 14dniach rozpatrzyć reklamację, Zapoznaj się z warunkami rozpatrywania reklamacji.

oznacz moderatorów

HomespotEU
#5 Poszukiwacz#

O jakiej reklamacji mówimy skoro sprzęt jest u klienta, brak jakiegokolwiek kontaktu. Jak to rozpatrzeć, przecież to absurd? Poza tym Allegro to pośrednik, klient kupuje w sklepie oraz na jego warunkach, prawda? 

oznacz moderatorów

HomespotEU
#5 Poszukiwacz#

Poza tym, załóżmy że fatycznie bym odpisał tego 14 dnia i napisał, że zgodnie z artykułami kodeksu cywilnego, odrzucam reklamację, ponieważ nie jesteśmy w stanie stwierdzić usterki - co zrobi klient w takim wypadku? Zaznaczy dyskusję jako nierozwiązaną i karuzela kręci się dalej. A Allegro stwierdzi, ze przecież nie było reklamacji, bo klient nie wysłał urządzenia na reklamację. To jest jeden wielki absurd.

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

Tak. To granda.

Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi? 

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

HomespotEU
#5 Poszukiwacz#

No otóż to. 

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@HomespotEU Niestety, oczekiwanie od Allegro czytania ze zrozumieniem oraz postępowania zgodnie z logiką okazuje się przeważnie zbyt dużym wymaganiem. Tym bardziej, że nigdy nie ma pewności, czy masz do czynienia z człowiekiem czy z botem. Dlatego w dyskusjach trzeba się stosować do przepisów i terminów - nawet jeśli Ci się wydaje, że nie ma to sensu.

oznacz moderatorów

HomespotEU
#5 Poszukiwacz#

Mam do czynienia z Allegro od dosyć dawna, ale nigdy mi się nie zdarzyło, by dyskusja została potraktowana jak reklamacja - tym bardziej, ze z klientem jest 0 kontaktu. Nawet po mojej prośbie, żeby w takim razie skontaktowali się z klientem i potwierdził adres do odbioru sprzętu, to dalej jest cisza. Dramat.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@HomespotEU Ustawodawca nie narzuca formy w jakiej konsument ma poinformować sprzedawcę o wadzie produktu więc równie dobrze może być to dyskusja , nie podjąłeś decyzji reklamacyjnej w 14 dni to efekt jest taki jak napisałeś . Klient nie zastosował się do Twojej prośby to 14-tego dnia od otwarcia dyskusji trzeba reklamację odrzucić stosownie to motywując.

oznacz moderatorów

HomespotEU
#5 Poszukiwacz#

Powtórzę się, ale napisze to jeszcze raz:

 

O jakiej reklamacji mówimy skoro sprzęt jest u klienta, brak jakiegokolwiek kontaktu. Jak to rozpatrzeć, przecież to absurd? Poza tym Allegro to pośrednik, klient kupuje w sklepie oraz na jego warunkach, prawda?

 
 

Poza tym, załóżmy że fatycznie bym odpisał tego 14 dnia i napisał, że zgodnie z artykułami kodeksu cywilnego, odrzucam reklamację, ponieważ nie jesteśmy w stanie stwierdzić usterki - co zrobi klient w takim wypadku? Zaznaczy dyskusję jako nierozwiązaną i karuzela kręci się dalej. A Allegro stwierdzi, ze przecież nie było reklamacji, bo klient nie wysłał urządzenia na reklamację. To jest jeden wielki absurd.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A to nie ma znaczenia czy jest u klienta czy nie, nie wydałeś decyzji, reklamacja jest uznana. Ok, ale skoro nas nie słuchasz i wiesz wszystko to po co zakładasz wątek i wypisujesz?

oznacz moderatorów

HomespotEU
#5 Poszukiwacz#

Pomimo naszej chęci współpracy klient dalej nie odpisuje, Allegro nie uczestniczy w dyskusji i zostaliśmy pozostawieni sami sobie z nie odpisującym klientem i otwartą, nie rozwiązaną dyskusją. Czyli idąc tą logiką, klient może równie dobrze otworzyć dyskusję, skłamać odnośnie wady, albo po prostu źle obsługując urządzenie doprowadzić do wady, a Allegro i tak mu zaproponuje POK. Chodzi o to, że co by nie zrobił sprzedający, to i tak jest na przegranej pozycji. Bo klient się może nie zgodzić z decyzją w takiej "reklamacji" to też zaznaczy dyskusję jako nie rozwiązaną i też Allegro zaproponuje POK. Polecam abyście zapisali w regulaminie, że otwarcie dyskusji równa się rozpoczęciem reklamacji.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@HomespotEU Od 2023 r. reklamacje składa się z tytułu niezgodności z umową (a nie rękojmi). Przepisy przeniesiono z KC do ustawy o ochronie praw konsumenta (rozdział 5a).

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@HomespotEU  jeśłi klient w rozpoczynając dyskusje zaznaczył swoje oczekiwania - wymiana, naprawa , obniżenie ceny itp to wyczerpuje znamiona złożenia reklamacji. I tutaj allegro ma racje masz termin 14 dni na odniesienie sie do niej.

Tak naprawde wystarczyło 14 dnia napisac iż odrzucasz reklamacje zpo wodu niedostarczenia przez klienta niezbędnych danych ( nagrania) i sprawa byłaby dla Ciebie zakonczona.

Jeśłi nawet allegro wypłaciłoby AP nie domagało by sie od Ciebie zwrotu środków.

Natomiast jeśli konsument nie otrzyma odpowiedzi na reklamacje w ciągu 14 dni roszczenia są uznane z mocy prawa i jeśłi allegro wypłaci odszkodowanie to może  żadac od Ciebie zwrotu środków.

Kluczowym jest czy klient w momencie zgłoszenia problemu określil swoje occzekiwania. Wówczas jest to reklamacja niezależnie od sposobu jej złożenia.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ jeśłi klient w rozpoczynając dyskusje zaznaczył swoje oczekiwania - wymiana, naprawa , obniżenie ceny itp to wyczerpuje znamiona złożenia reklamacji.

Otóż to. Żeby skorzystać z przysługujących mu uprawnień, kupujący musi określić swoje żądanie. Bez tego nie da się uruchomić procesu reklamacji. Jej przebieg jest ściśle uzależniony od roszczeń klienta.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@-Sainkho-  właśnie dlatego o tym wspomniałem. Lecz nie kojarze czy wybór naprawy szkody jest w dyskusji automatyczny czy też klient oznacza go dodatkowo. Jesli klient oznaczył roszczenia - mamy reklamacje. Jeśli nie oznaczył - mamy po prostu zwykłą korespondencje. Natomiast póki co @HomespotEU  nie wtajemniczył nas w tą kwestie .

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

tak @_Likos_ masz rację , ale tu jest allegro , niebawem autor wątku wróci z informacją , że doliczyli mu do bilingu koszt rekompensaty , to z daleka wania zamierzonym wyłudzeniem na Protect - a  .

oznacz moderatorów