Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak w tytule.
Od kiedy Allegro traktuje otwarcie dyskusji jako rozpoczęcia reklamacji ze sklepem?
Mam sytuację w której klient otworzył dyskusję 01.07 i zgłosił, że ma problem z hałasującym urządzeniem. Napisał dosyć późno bo po 22, dlatego odpisałem mu następnego dnia o ósmej, 02.07 i poprosiłem go o nagranie wady, żeby rozpocząć reklamację. Ten nic nie odpisywał przez prawie miesiąc. Przypomniał sobie o sprawie 22.07 i od razu oznaczył dyskusję jako nierozwiązaną informując, że jego "reklamacja została zlekceważona". Allegro oczywiście zasypało go ścianą tekstu z propozycją o dołączeniu do POK i od teraz jest jeden wielki cyrk. Kiedy powiedziałem klientowi, że nie rozpoczęliśmy reklamacji bo ten łaskawie nawet nam nie odpoiedział, nie spróbował dostosować do mojej prośby o przesłanie nagrania, jedynie stwierdził "że mogę sobie do niego przyjechać i posłuchać jak te urządzenie hałąsuje". No szczyt bezczelności! A Allegro mu wtóruje twierdząc, że powinienem odpowiedzieć klientowi w ciągu 14 dni na reklamację - ale ja się pytam na jaką reklamację? klient mnie totalnie zlał, nie wspominając już o tym, ze ani nie wypełnił formularza reklamacyjnego, brak kontaktu telefonicznego, mailowego - nic! Allegro nie odpisuje w dyskusji, jedynie jest jedna wielka przepychanka przez formularz. Klientprzestał odpisywać, podejrzewam, ze już czeka na pieniążki z POK, a Allegro sprzedającego - jak zwykle - ma głęboko w d. ! Miał ktoś podobny przypadek? Że klient pomimo otwarcia dyskusji, nie odpowiada na wasze prośby, tylko sobie grzecznie czeka 14 aż allegro mu grzecznie i milutko zaproponuje POK? Wychodząc z założenia Allegro - najlepiej otworzyć dyskusję, nie odpowiadać na prośby sprzedającego i po 14 dniach oznaczyć dyskusję jako nierozwiązaną. Allegro zrobi wtedy dla kupującego wszystko. Przecież to granda!
@mdrogeria bo jeśli kupujący okreslił roszczenia ( a tego nie wiemy) a sprzedajacy nie rozpatrzył reklamacji . .... To pewnie doliczą
@_Likos_ z treści pisanej przez autora wątku wynika ,że roszczenia nie było , tylko zgłoszenie wady i urwany kontakt , przerabiałem to , dyskusja , cisza 14 dni i wniosek .... typowe działanie
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/
+ Forma i terminy
"Reklamację można złożyć w dowolnej formie. Dla celów dowodowych najbezpieczniej zrobić to pisemnie. Należy opisać zauważony brak zgodności towaru z umową i określić swoje żądanie przewidziane w ramach niezgodności towaru z umową".
Klient dokładnie napisał tak:
Opis problemu: Produkt bardzo hałasuje tak jak by był uszkodzony. Nie działa też zmiana siły nawiewu jak również ustawienie nocne nie zmniejsza hałasu.
Dyskusja założona po 22. Odpisałem mu kolejnego dnia 02.07 następująco: Dzień dobry, dziękuję za zgłoszenie. Czy możemy prosić o nagranie dźwięku, który Państwa niepokoi? To jest bardzo mocny klimatyzator, może on wydawać głośne buczenie przy wyższych programach.
Nie wspomniałem że chodzi o klimatyzator, przepraszam. To był gorący okres, ale dla wielu klientów klimatyzator przenośny przy normalnej pracy jest głośny - i jest to normalny tryb pracy. Ale poprosiłem go by wysłał nagranie by sprawdzić ten dźwięk - bo faktycznie może wykrylibyśmy coś niepokojącego i od razu zaczęlibyśmy działać.
Klient zaznaczał, ze chciał wymianę urządzenia, nie naprawę.
@mdrogeria @-Sainkho- "Klient zaznaczał, ze chciał wymianę urządzenia, nie naprawę."
No i mamy reklamacje
@HomespotEU należało ją rozpatrzeć najpóźniej do 14 dni. Jeśłi kupujący nie spełnił Twojej prośby o dostarczenia materiałów ( nagrań) mogła to być podstawa do odrzucenia reklamacji. niemniej decyzje nalezało wydać
Czyli innymi słowy otwarcie dyskusji = rozpoczęcie reklamacji.
Dziękuje wszystkim za pomoc i informację
@HomespotEU "Czyli innymi słowy otwarcie dyskusji = rozpoczęcie reklamacji" - nie, ponieważ dyskusję można otworzyć z różnych powodów
Takich sytuacji można by uniknąć, gdyby Allegro udostępniło wreszcie odrębny formularz reklamacji, z klarownym opisem uprawnień i obowiązków obu stron. Zautomatyzowali wszystko, co się dało, a po dziś dzień kupujący, który chce po ludzku, bez rozpoczynania sporu, zgłosić reklamację po upływie dwóch tygodni, musi wklepywać do wiadomości wszystkie dane, bo brakuje prostego rozwiązania systemowego.
Na dzień dzisiejszy reklamacja jest uznana - to poproś sprzedającego w dyskusji, aby odesłał klimatyzator na reklamację.
@_Likos_ Nie ma wyboru roszczenia na etapie inicjowania dyskusji. Można zaznaczyć "problem z produktem", potem "wada wykryta podczas używania", wybrać produkt i na tym koniec. Jest szansa, że kupujący nie był na tyle świadomy, żeby określić żądanie. Allegro mu w tym nie pomogło.
@HomespotEU klient zgłosił reklamację 01.07 Ty ją przyjąłeś 02.07 ! klient nie dosłał zdjęć, filmu itp. w ciągu 14 dni, więc powinieneś odrzucić reklamację, a że tego nie zrobiłeś więc ją uznałeś, kasy nie oddałeś, sprzętu nie wymieniłeś, więc allegro mu wypłaciło za Ciebie, poczytać UK do podusi i na przyszłość pilnować terminów 😄
Tak wiadomość to też reklamacja nie ważne czy napisze to na kartce papieru czy w mailu czy w dyskusji 😄
ps. mogłeś wysłać kuriera po sprzęt na reklamację 🙂
Sprzedawca napisał, że z Klientem nie ma kontaktu. Miał wysyłać na losowy adres i w losowym czasie ?