Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Dlaczego sprzedawca nie może poprosić o pomoc w SPORZE?
Mam taką sytuację że klientka nie odebrała paczki (jakieś 2 miesiące temu) i założyła spór: Powód otwarcia dyskusji: brak zwrotu wpłaty po odesłaniu produktu.
Odpisałam jej zgodnie z prawdą:
Dzień dobry. Przecież pisałam do Pani kilka razy że paczka wróciła jako nieodebrana w terminie z paczkomatu. Prosiłam o wpłatę za ponowną wysyłkę kilka razy, ale na żadnego e-maila Pani nie odpisała. Nie odstąpiła Pani też od umowy więc towar jest Pani. Na jakiej podstawie mam zwrócić Pani pieniądze?
Nigdy Pani nie napisała ze rezygnuje z towaru, ani nie odstąpiła od umowy. Zgodnie z prawem jeśli Pani tego nie zrobi w ciągu 14 dni, nie mam prawa do tej paczki , bo to Pani jest właścicielem. Dopiero gdy dzisiaj do Pani napisałam z informacją że jeśli do końca marca Pani nie zapłaci za ponowną wysyłkę lub nie napisze że mam paczkę zutylizować, to oddam paczkę do magazynu bo ja nie mam miejsca na przechowywanie. Koszt bezumownego przetrzymywania towaru to 1 zł za dzień. Nadal Pani nie odpisała tylko założyła spór. Nie tylko sprzedawcy mają obowiązki, kupujący też. Zatem skoro Pani nie odstąpiła w żaden sposób od umowy w ciągu 14 dni, paczka należy do Pani i to Pani może zdecydować co z nią zrobić.
Było to 2 dni temu i od tego kupująca się loguje ale nic nie odpisuje, a ja nadal jestem w zawieszeniu. Nie prosi też o pomoc allegro, a ja sama nie mogę tego zrobić.
Dodam że już nieraz miałam takie sytuacje i dopiero jak pisałam o naliczaniu za bezumowne przechowywanie przesyłki to kupujący płacił za ponowną wysyłkę i nawet jak to zrobił po tej dacie to nigdy nikomu nie naliczyłam za to przetrzymywanie, ale z drugiej strony nie mam miejsca na te paczki.
Dlaczego sprzedawca nie może prosić i pomoc allegro skoro kupujący tego nie robi po dobie?
@Pszczola2013 błąd odstąpienie od umowy to 14dni od dnia odebrania paczki a nie nieodebrania ta klientka nadal ma możliwość odstąpić od umowy bo nigdy nie doręczono jej paczki termin odstąpienia nalicza się od chwili odbioru. Za nieodebranie to możesz potrącić koszty odesłania jak jakieś ci przewożnik naliczył
Skoro nie odebrała i przez 2 miesiące nie odpisywała ani nie odstąpiła od umowy to teraz już system jej "nie puści" do odstąpienia.
Pani została poinformowana że paczka czeka w paczkomacie więc miała możliwość albo odebrać albo odstąpić od umowy. Nie zrobiła nic, więc paczka jest jej.
@Pszczola2013 paczka jest jej a system wcale nie musi jej puszczać wyśle ci zwrot towaru i pisemne odstapienie (na kartce w paczce albo przez panel wiadomości czy wklei w dyskusji zdjęcie odstąpienia) nie przyjmiesz to cię allegro w dyskusji sklepie a uokik poprawi jak dostanie zgłoszenie
Jaki zwrot mi wyśle jak ona paczki nie odebrała od około 2 miesięcy i wróciła do mnie? Mam potwierdzenie że do niej pisałam kilka razy, a ona nie odpisała ani raz.
@Pszczola2013 wystarczy zdjęcie dokumentu odstąpienia wypełnionego z podpisem klientki z netu w dyskusji że wklei i nie masz nad czym dyskutować tylko zwracasz kasę za towar - koszt powrotu paczki albo dolicza ci do konta z ap
Nie odstąpiła od umowy, więc co wklei? Minęło ok 2 miesięcy od zakupu więc teraz już za późno
@Pszczola2013 Ale to, że system "nie puści" nie ma znaczenia. Kupująca może odstąpić od umowy nawet wysyłając wiadomość w której oświadcza, że odstępuje od umowy.
Póki co towar jest jej własnością ale wystarczy, że wyśle odstąpienie od umowy i wtedy zwracasz kasę i po problemie.
No właśnie nie, wiem to od prawnika. Miała 14 dni na odstąpienie od umowy, gdyby nie była powiadomiona o tym że paczka została do niej wysłana to owszem, ale była powiadomiona zarówno w sms jak i w e-mailu od allegro.
@Pszczola2013 zmień prawnika bo cię w długi wpędzi.
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
Czyli mam trzymać paczke 5 lat i po 5 latach sobie Pani przypomni że paczki nie odebrala?
Ja mam informacje od prawnika który taką sprawę wygrał i tego się trzymam.
@Pszczola2013 i co z tego że wygrał? allegro ci dokopie z protecta. Przeczytaj sobie regulamin protect z chwilą przystąpienia allegro do długu kupująca dostaje rekompensatę i przenosi dług na allegro i już nie możesz od niej dochodzić roszczeń powodzenia z kopaniem się z koniem w postaci allegro w sądzie. A bana jeszcze przy okazji przyłapiesz i nega i sprzedaż poleci na pysk. Może i wygrał jak jeszcze według starej ustawy przepisy były zmień prawnika bo tylko po tyłku zarobisz odstąpi przyjmij potrąć zwrot paczki chyba że produkt miał wyłączenie albo data wazności poleciała wtedy możesz zastosować art 34.4 uk i pomniejszyć kwotę zwrotu
Nie będę się przerzucać argumentami bo nie takie było moje pytanie. Przypominam je:
Dlaczego sprzedawca nie może prosić i pomoc allegro skoro kupujący tego nie robi po dobie?
@Pszczola2013 Bo na Allegro sprzedający musi radzić sobie sam.
@Pszczola2013 bo sprzedawca nic nie może na allegro tylko wchodzić kupującemu głęboko tam gdzie plecy tracą swoją szlachetną nazwę, a za nim stoi allegro z pałą a jak uzna że za mało się starasz to jeszcze dobija z przyłożenia. Kupujący ma być zadowolony i reszta się nie liczy albo ty go zadowolisz na swój koszt albo allegro raczej na twój koszt, w przypadkach spornych sąd i ze 2 lata batalii bez gwarancji sukcesu ale tam nie ma mamy allegro
Już miałam takie sytuacje i nigdy allegro nie kazało mi przyjąć odstąpienia od umowy po takim czasie. Jednie było napisane żeby kupujący ustalił ze mną w jaki sposób paczkę odbierze. Kończyło się zawsze tym że kupujący płacił za ponowną paczkę albo chciał zutylizowania.
Przypominam o tym że wysłałam powiadomienie o 'bezumownym przechowywaniu towaru" i mam do tego prawo aby naliczać koszt za każdy dzień. Musiałam podać termin do kiedy ma zapłacić za ponowną paczkę, a potem mogę naliczać koszty magazynowania.
@Pszczola2013 a ja ci przypomnę że trafienie na allegro na konsultanta który zna kodeksy i przepisy prawa przypomina grę w totka
@az1rael chciałabym to jakoś skomentować ale się powstrzymam 🙂
@Pszczola2013 Poczekaj na ruch Allegro, tyle czekasz to ta chwilka Cię nie zbawi.
@az1rael No tak, wystarczy uznać, że doręczenie było skuteczne i klient objął towar. Po pierwsze towar był wysłany, klient o tym skutecznie poinformowany różnymi kanałami komunikacji, klient był wielokrotnie informowany o możliwości ponownej wysyłki. Przesłanki do "skutecznego doręczenia" są. I na tym prawnik się opierał. Bo to nie jest tak, ze towar wysłany, nieodebrany, klient miesiącami ma w pupci wszystkie monity.