Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam problem klient reklamuje że nie otrzymał przesyłki mimo że w śledzeniu przesyłek fedex jest informacja że paczka została doręczona. Allegro w dyskusji nakazało mi ponowne nadanie bądź zwrot należności i klient oczywiście wybrał zwrot należności. Jakoś nie wierzę w tą wersje niedoręczenia przesyłki tym bardziej kiedy klient wybrał zwrot należności. Czy mogę nie wykonać tego polecenia pracownika allegro i z jakimi konsekwencjami się to kończy dla mnie?
Stanowisko Allegro i Twoja wypowiedź wskazuje tylko na jedyną standardową sytuację - "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia".
Zajrzyjmy np. tutaj:
Zapis: "zamówienie to wyślecie w dniu jego złożenia, a pierwsza próba jego doręczenia nastąpi następnego dnia kalendarzowego."
Czyli np. ta próba doręczenie została zakończona sukcesem i kupujący otrzymał przesyłkę, a cała transakcja została zaliczona sprzedającemu do "Programu Szybkich Dostaw".
Teraz nasuwają się następujące pytania:
- Na jakiej podstawie Allegro stwierdziło, że kupujący faktycznie odebrał towar w następny dzień po jego nadaniu?
- Czy na podstawie elektronicznych informacji przekazanych przez przewoźnika, czy też na podstawie przekazanego przez przewoźnika dokumentu odbioru (z własnoręcznym podpisem odbiorcy) przesyłki przez adresata?
- Jeśli w tym przypadku Allegro honoruje informację elektroniczną (np. Program Szybkich Dostaw) od przewoźnika, to dlaczego w innym przypadku nie jest ona honorowana? Przecież nie można sobie wybierać, że do jednego zdarzenia informacja jest ważna, a dla drugiego ta sama informacja nie jest ważna - przecież to jest patologiczna sytuacja.
Czekam na odpowiedzi.
@maxr01 w tej ofercie sprzedający nie deklarował wysyłki tego samego dnia. Swoją drogą, program, który podlinkowałeś jest już nieaktualny teraz oferujemy Program Szybkiej Wysyłki, który ma inne zasady. Ale wciąż ten sprzeadający nie brał w nim udziału. W naszym systemie w przypadku tego zamówienia nie ma informacji o "próbie dostarczenia zakończonej sukcesem".
Po reklamacji w Fedexie dostałem odp
"w nawiązaniu do zapytania z dnia 29-07-2021 roku uprzejmie informujemy, że
Zgodnie z danymi w systemie, przesyłka została doręczona dnia 27-04-2021, odbiorca: „XXXXXXX”. GPS pokrywa
się z adresem odbiorcy. Nie posiadamy potwierdzenia doręczenia – w związku z COVID kurierzy nie pobierają
pisemnych podpisów odbiorców."
To w takim wypadku od kogo powinienem żądać zwrotu poniesionych kosztów?
@Kaktusy_PL, odpowiedź od przewoźnika prześlij, proszę, w odpowiedzi na korespondencję mejlową do wniosku POK. 🙂
chyba mało paczek w życiu wysłałeś, przy 2000 paczkach na tydzień, to rzadko zdarza się taki w którym jakaś paczka nie "znika" mimo "doręczenia". Praktycznie zawsze sie w końcu odnajduje
Tylko tutaj paczka nie zaginęła. Klient twierdzi że jej nie otrzymał, a firma kurierska twierdzi że ją doręczyła i że "przesyłka została doręczona dnia 27-04-2021, odbiorca: „XXXXXXX”. GPS pokrywa
się z adresem odbiorcy. Nie posiadamy potwierdzenia doręczenia – w związku z COVID kurierzy nie pobierają
pisemnych podpisów odbiorców."
Ja poniosłem koszty POK a w dodatku zablokowali mi konto na 1 dzień zanim zostało wyjaśnione przez przewoźnika doręczenie. Normalnie bym machnął ręką bo kwota jest mała ale z blokadą konta to już przesada dlatego teraz będę konsekwentnie domagał się zadośćuczynienia lub chociaż wyjaśnień dlaczego pracownik Allegro tak postąpił. Miło było by też gdyby przeprosił.