Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam problem klient reklamuje że nie otrzymał przesyłki mimo że w śledzeniu przesyłek fedex jest informacja że paczka została doręczona. Allegro w dyskusji nakazało mi ponowne nadanie bądź zwrot należności i klient oczywiście wybrał zwrot należności. Jakoś nie wierzę w tą wersje niedoręczenia przesyłki tym bardziej kiedy klient wybrał zwrot należności. Czy mogę nie wykonać tego polecenia pracownika allegro i z jakimi konsekwencjami się to kończy dla mnie?
@Kaktusy_PL A co na to fedex? Ty odpowiadasz na dostarczenie przesyłki, kupującemu należy się towar, nie musisz się godzić na zwrot gotówki, możesz dostarczyć towar, skoro masz dowody na dostarczenie towaru nie zgadzaj się na oddanie gotówki. Zwrot z POk nie musi oznaczać nałożenie kar na twoje kont, wszystko zależy od przebiegu dyskusji i dowodów przedstawionych przez Ciebie.
wysłałem numer przesyłki bo tego zażądał pracownik Allegro teraz wysłałem z programu Fedex że przesyłka została doręczona na podany adres jest nawet informacja że jest podpis i czekam na reakcje.
@Kaktusy_PL Allegro postąpiło prawidłowo, powinieneś oddać pieniądze lub wysłać towar ponownie, skutecznie, tak aby kupujący go otrzymał. Jeżeli uważasz, że otrzymał go za pierwszym razem, musisz to kupującemu i Allegro udowodnić. Dowodem nie może być sam status "doręczono" lub samo twierdzenie kuriera, że doręczył. Trzeba pokazać podpis kupującego na dokumencie odbioru lub inny dowód na doręczenie właściwej osobie. Zgodnie z prawem odpowiadasz przed kupującym za przesyłkę do momentu, aż on ją otrzyma. Jeżeli nie wyślesz towaru ponownie lub nie oddasz pieniędzy, a już jest otwarta Dyskusja, Allegro może wypłacić kupującemu rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a gdy to się stanie, może żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też (nie musi) zablokować Ci konto.
Jako nadawca możesz złożyć reklamację u przewoźnika i domagać się dowodu na dostarczenie przesyłki, ale kupujący nie ma obowiązku czekać na rozpatrzenie takiej reklamacji.
Czy skan z programu FedEx Domestic Shipping i zwarta tam informacja o dręczeniu i podpisie klienta jest dostatecznym dowodem?
Nie wiem jak postąpisz, było wiele wątków o takich niedostarczonych przesyłkach, kończyły się różnie, prawda jest taka że ty odpowiadasz za towar do chwili dostarczenia do klienta. Skoro masz podpis kupującego i potwierdzenie fedexa, powiedz kupującemu że zgłaszasz na Policje próbę wyłudzenia, zobaczysz jak zareaguje.
@Kaktusy_PL Wątpię, aby był to wystarczający dowód. Należałoby pokazać dokument odbioru z widocznym podpisem.
Właśnie mi zablokowali konto mogę jakoś to odkręcić przelałem Allegro zwrot kosztów za POK
Przyczyną blokady jest w wiadomości od allegro. Jeżeli to wyjaśnisz to Ci odblokują.
Złóż reklamacje do FedEx i dowiedz się gdzie zostawili Twoja paczkę.
@Kaktusy_PL, zapoznałam się z prowadzoną przez Ciebie Dyskusją. W tej sytuacji niezbędne jest złożenie oficjalnej reklamacji do przewoźnika przez nadawcę paczki.
Gdy złożysz reklamację i prześlesz ją w odpowiedzi na korespondencję mejlową do wniosku, będziemy mogli podjąć kolejne działania w sprawie Twojego konta.
Złożyłem reklamację dzwoniłem również na infolinie biura obsługi klienta fedex. Dostałem informacje że firma jest w posiadaniu podpisu klienta pod doręczeniem.
@Kaktusy_PL niestety musisz mieć wszystko na piśmie. Poproś w reklamacji o udostępinienie kopii dokumentu z podpisem klienta. To powinno zalatwic sprawe. Bo albo bedzie tam podpis klienta albo też innej osoby (np kuriera) i wówczas to FEDEX powinien zapłacić odszkodowanie.
Dopóki nie masz na piśmie nic nie zdziałasz. Szkoda tylko czasu który Ci ucieka zanim wyjasnisz sprawe.
Tak, tu się zgadzam. Trzeba udowodnić wydanie rzeczy, a nie tylko informować, że "status" wskazuje na wydanie lub kurier mówi, że wydał 🙂 Statusy to sobie można zmieniać do woli 🙂
@Kaktusy_PL to w czym problem, pomijam fakt że allegro nie może Cię do niczego zmusić a tym bardziej zablokować konta bo tu jest słowo przeciw słowu a system pokazuje że paczka doręczona, allegro już bawi się w boga i sąd, za bardzo wykorzystują swoją pozycję 😞
Oddaj kasę, i poczekaj na reklamację sprawa się wyjaśni albo pozwiesz klienta o wyłudzenie albo dostaniesz odszkodowanie od kuriera jak nie będzie w stanie udowodnić że doręczył paczkę 🙂
Niestety może i zrobiło to.
Po reklamacji w Fedexie dostałem odp
"w nawiązaniu do zapytania z dnia 29-07-2021 roku uprzejmie informujemy, że
Zgodnie z danymi w systemie, przesyłka została doręczona dnia 27-04-2021, odbiorca: „XXXXXXX”. GPS pokrywa
się z adresem odbiorcy. Nie posiadamy potwierdzenia doręczenia – w związku z COVID kurierzy nie pobierają
pisemnych podpisów odbiorców."
To w takim wypadku od kogo powinienem żądać zwrotu poniesionych kosztów?
@Kaktusy_PL, jest tak, jak mówi @_Likos_. Potrzebujemy w tej sprawie formalnego złożenia reklamacji, ponieważ rozmowa telefoniczna to za mało.
Numer listu przewozowego: 6231799204155
Numer reklamacji: 403897
Data otrzymania reklamacji przez FedEx: 14-06-2021
@Kaktusy_PL, tak, jak prosiłam powyżej - informacje dotyczące złożonej reklamacji, prześlij, proszę, w odpowiedzi na korespondencję mejlową do wniosku POK.
Wszyscy dostarczyliście pouczających i ważnych informacji, ale może już należałoby naciskać na przewoźników i przysługujące im prawa, bo odpowiedzialności z ich strony nie ma żadnej. Odzyskanie kasy z reklamacji, ubezpieczenia to fikcja.
Dziesiątki protokołów szkody, zero odszkodowania.
Uszkodzenie to temat trudny, ale za zaginięcie przesyłki ma odpowiadać przewoźnik i najlepiej boleśnie. Podpisy fałszowane są nagminnie, albo inaczej: miałem przypadek, że kurier życzył sobie podpisu złożonego z samych dużych liter.
Tłumaczę, że to nie będzie wtedy mój podpis. Odpowiada, że taki ma "prikaz".
Debilizm.