anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

DPD N1 PODJAZD - Dlaczego nie ma daty wykonania usługi?

annas14-firma
#16 Inspirator#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Na zestawieniu naliczonych przez Allegro opłat za wykonane usługi, dla typu usługi: DPD - Kurier opłaty dodatkowe nie ma informacji pozwalającej jednoznacznie określić numer zlecenia na podstawie którego wykonano usługę. Obciążenia z tego tytułu są naliczane przez Allegro z dużym opóźnieniem. W danych podawane są zupełnie zbędne informacje: numer nadania, identyfikator kupującego, nazwa przewoźnika (przecież jest w nazwie usługi). Nie ma natomiast ani daty ani numeru zlecenia.

annas14firma_0-1660140298435.png

Sprawę już poruszałem, ale żadnej odpowiedzi nie otrzymałem. Proszę o uzyskanie informacji od osoby odpowiedzialnej za raportowanie obciążeń naliczanych przez Allegro, dlaczego brakuje podstawkowej informacji pozwalającej ustalić tytuł naliczenia opłaty.

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@annas14-firma dopytuję o to, wrócę do Ciebie, gdy otrzymam odpowiedź. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@annas14-firma wracam z odpowiedzią 🙂
Możesz korzystać z numeru nadania i strony do śledzenia przesyłek DPD, aby ustalić, kiedy przesyłka została odebrana przez kuriera. Będziesz miał wtedy dokładną datę i godzinę podjazdu, po której możesz już wyszukać numer zlecenia, chociażby na skrzynce pocztowej w wiadomości z potwierdzeniem zamówienia podjazdu u przewoźnika.

Przykładowo, dla przesyłki na zrzucie ekranu, można udać się pod ten link:
https://tracktrace.dpd.com.pl/parcelDetails?typ=1&p1=1000476147671U 
Tam jest informacja, że przesyłka została odebrana przez kuriera 19.07 o godzinie 15:17.

Nie wszystkie opłaty naliczane na billingu wiążą się z podjazdem, a przy naliczaniu istotna w rozliczeniu jest data księgowania. Wszystkie potrzebne informacje można sprawdzić na podstawie już dostępnych pól, dlatego nie ma tam wprowadzonego nazbyt specyficznego pola "Numer podjazdu", ani mylącego pola z kolejnymi datami, które musiałyby się odnosić zarówno do daty złożenia zamówienia (dostępnej dzięki identyfikatorowi zamówienia) jak i daty nadania przesyłki (dostępnej w trackingu przesyłek).

Nie wspominając już o tym, że opłaty za usługę dostawy mogą być naliczone na różnych etapach podróży przesyłki, włącznie z jej zwrotem do nadawcy, dlatego dodawanie daty naliczenia opłaty nie miałoby innej funkcji jak jedynie dodatkowe komplikowanie kwestii rozliczeń.

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

mala_planeta
#9 Pomysłodawca#

Chodzi o to, że opłaty naliczane są bez zamawiania usługi podjazdu kuriera po odbiór paczek.

To działa w dwie strony - kiedy składam reklamację, bo np. paczka zaginęła lub kurier nie przyjechał - pierwsze, co robi DPD - prosi o numer zlecenia podjazdu oraz skan podpisu kuriera na zleceniu. Bez tego nie ma dalszej rozmowy, pomimo informacji widniejących w statusie przesyłki. 

Dlaczego więc naliczane są opłaty za podjazd kuriera np. w przypadku zwrotu dokonanego przez klienta w Smart? 

 

 

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@la_nika Dziękuję za włożony czas pracy w wyjaśnienie i wytłumaczenie mi stanowiska Allegro.

Niestety nic nowego się nie dowiedziałem, a z niektórymi stwierdzeniami zawartymi w twojej (może tylko ci przekazanej) odpowiedzi nie sposób się zgodzić.

... nie ma tam wprowadzonego nazbyt specyficznego pola "Numer podjazdu" ...

.. ani mylącego pola z kolejnymi datami, ... 

Mówimy o opłacie za zlecenie podjazdu. Jego data i numer to podstawowe parametry do identyfikacji usługi.

Nie wspominając już o tym, że opłaty .... dlatego dodawanie daty naliczenia opłaty ...

Niepotrzebnie nie wspomniałaś, bo nie chodzi mi o datę naliczenia opłaty (ta jest oczywista) a o datę wykonana usługi za która naliczana jest opłata. Ustalenie tej daty w oparciu o przekazywaną informację jest bardzo trudne, a w sytuacji zlecenia kilku podjazdów w jednym dniu niemożliwe.
Jeżeli ten tekst ktoś ci przygotował, to proszę poświeć chwilę na zrozumienie go. Ja muszę się brykać ze sprawdzaniem poprawności obciążania naszej Spółki przez zleceniobiorców, więc wiem o czym piszę.

Jeżeli jednak rzeczywiście uważasz że nie ma problemu, to proszę zakończmy tą dyskusję, bo jest bezcelowa.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@annas14-firma jest to odpowiedź od zespołu, który zajmuję się opłatami na Allegro (zgodnie z Twoją prośbą). Rozumiem, że gdyby te informacje były podane od razu w Rozliczeniach z Allegro byłoby trochę łatwiej, ale w tej chwili również można je odnaleźć tylko jest więcej klikania. 
Pisałeś o tym, że brakuje Ci daty i numeru zlecenia. 
Gdy wejdziesz w link, który przesłałam zobaczysz kiedy kurier podjechał po przesyłkę oraz kiedy podjazd został zlecony - 19.07.2022 godz. 11:01. Natomiast numer zlecenia podjazdu odnajdziesz w wiadomości e-mail od DPD.  
Przykro mi, że jesteś niezadowolony z odpowiedzi, jednak jest to wyjaśnienie działu zajmującego się opłatami, w ich opinii dodanie tych informacji w zakładce Rozliczenia z Allegro nie jest potrzebne, ponieważ mając dane podane w tej zakładce, można odszukać pozostałe. 
Przekażę Twoją wiadomość do tego działu jako sugestię.  

@mala_planeta podaj proszę numer zamówienia, do którego została naliczona opłata za podjazd kuriera w przypadku zwrotu Smart?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

mala_planeta
#9 Pomysłodawca#

Przepraszam za wprowadzenie w błąd - to zamówienie nie było w smarcie, ale to chyba nie ma znaczenia.

a24a8e71-ec1b-11ec-a3bf-ff38b57252af - klient nie odebrał przesyłki i poinformował mnie, że kurier wcale nie przyjechał.

Paczka została automatycznie przekierowana do nadawcy (nie robiłam żadnej dodatkowej dyspozycji o przekierowanie)

Zostały naliczone następujące opłaty: 2 x 3,99 za podjazd kuriera (?), oraz 12,99 za sam zwrot - a to wszystko przy zamówieniu za niecałe 45 zł

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mala_planeta rozumiem, przykro mi, ponieważ zdaję sobie sprawę, że szczególnie przy takiej kwocie te dodatkowe opłaty od przewoźnika są bolesne. 
Skonsultuję to, ale w pierwszej kolejności poproszę jeszcze o informację czy dobrze to rozumiem, problemem jest naliczenie dwukrotnie opłaty za podjazd? 
Dla mnie to jest do wyjaśnienia, ale też opłata 12,99 zł była naliczona trzy razy, więc chce mieć pewność, że z Twojej strony było to prawidłowe.
12,99 zł - za przesyłkę Allegro Kurier DPD
12,99 zł - za zwrot przesyłki do nadawcy 
12,99 zł - za przekierowanie
I teraz ze śledzenia przesyłki wynika, że ta przesyłka: 1000461980943U nie została odebrana i została zwócona do nadawcy (jest to opłata dodatkowa i kosztuje 12,99 zł).
Jest też informacja w śledzeniu przesyłki, że została przeadresowana i numer nowej przesyłki to 0000018788372L. Przekierowanie przesyłki to również usługa dodatkowa i również kosztuje 12,99 zł.
Czy to się zgadza? Czy to również wyjaśniać?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

mala_planeta
#9 Pomysłodawca#

Tak, oczywiście - bardzo dziękuję! Nie zauważyłam, że została jeszcze naliczona opłata za przekierowanie, którego de facto nie było. Był jakiś ewidentny problem z tą przesyłką.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mala_planeta skonsultowaliśmy się w tej sprawie z przewoźnikiem. Z DPD odpisali, że w systemie widnieją dwie nieudane próby doręczenia. Dlatego według procedur przesyłka została skierowana do zwrotu do Nadawcy.
Poinformowali również, że jeśli nie zgadzasz się z tym naliczeniem to zachęcają do złożenia reklamacji. Ja na Twoim miejscu bym ją złożyła, ponieważ ta odpowiedź nie wyjaśnia dlaczego naliczona została opłata za zwrot oraz za przekierowanie. 
Jeśli chodzi o opłaty dodatkowe to są naliczone bezpośrednio przez przewoźnika i w takich wypadkach możesz złożyć reklamację lub my możemy zrobić to za Ciebie, ale konieczny jest bezpośredni kontakt z Twojej strony. 
Czyli albo napisz do nas za pomocą tego formularza z prośbą o złożenie reklamacji u przewoźnika (podaj proszę numer zamówienia i wyszczególnij wszystkie opłaty, to przyspieszy sprawę) albo pobierz pełnomocnictwo w tej zakładce i sama złóż taką reklamację na stronie DPD
W zakładce Rozliczenia z Allegro w wyszukiwarce podaj proszę numer tego zamówienia (a24a8e71-ec1b-11ec-a3bf-ff38b57252af), a wyszukasz wszystkie opłaty z nim związane. 
Mam nadzieję, że reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@la_nika "Gdy wejdziesz w link, który przesłałam zobaczysz kiedy kurier podjechał po przesyłkę oraz kiedy podjazd został zlecony - 19.07.2022 godz. 11:01. Natomiast numer zlecenia podjazdu odnajdziesz w wiadomości e-mail od DPD. "

I tu właśnie się mylisz.
Po pierwsze nie wiadomo czy ta przesyłka była odebrana w ramach zlecenia podjazdu za które pobieracie opłatę. Mogą być dwa albo więcej tego samego dnia. A mogła być dostarczona do punktu, bo została spakowana po wizycie kuriera. Kurier nie zawsze skanuje przesyłkę 
Po drugie powiadomienie email otrzymuje tylko odbiorca przesyłki. My nie otrzymujemy żadnej wiadomości email do DPD w sprawie przyjęcia zlecenia (na co od początku współpracy z DPD zwracałem im uwagę). Mam jedynie potwierdzenia zlecenia z Baselinkera jak poniżej:

annas14firma_0-1660227092570.png

Po trzecie obciążenie zostało naliczona 10-08-2022 i będzie zafakturowane 30-08-2022 a usługa została wykonana 19-07-2022. Jest to niezgodne z ustawą o VAT. 
I na koniec, usługa dotyczy wielu przesyłek i nie może być identyfikowana przez numery pojedynczej przesyłki czy zlecenia. To tak jakbyś chciała rozliczyć dniówkę konduktora na podstawie jednego sprzedanego biletu.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@annas14-firma dziekuję za wyjaśnienie tego i za zrzut. Przesyłam tą wiadomość do działu opłat. Dam znać, gdy otrzymam odpowiedź.

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@la_nika Witam, kończy się miesiąc i znowu będę ślęczał nad odnalezieniem w zestawieniu 2 sierpniowych opłat za podjazdy DPD (tak przynajmniej wynika z rejestru zleceń w danych DPD). 
Rozumiem, że dział opłat ma trudniej bo musi sprawdzać nie e rejestrze zleceń ale zliczać ilość paczek po dacie nadania (choć opłaty za przesyłki są w dacie doręczenia). I to pewnie stąd wynika brak odpowiedzi po ponad 2 tygodniach na proste pytanie - czy można podać numer zlecenia podjazdu kuriera nadany przez DPD? 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@annas14-firma przepraszam za brak odpowiedzi! Przykro mi, ale jedyne co możemy doradzić to złożenie reklamacji i opisanie w niej Twoich uwag, ponieważ wygląda na to, że największy problem wynika z komunikacji ze strony przewoźnika. Po zgłoszeniu przez Ciebie reklamacji odpowiedni dział będzie mógł odnieść się do Twoich argumentów. Dział opłat nie może podjąć takich decyzji, stąd sugestia aby opisać to w reklamacji.  

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@la_nika Dzięki za poświęcony czas, ale pytanie jak w temacie zostaje bez odpowiedzi.

Nie wiem co miałbym reklamować w DPD, skoro problemem jest to, na jakiej podstawie Allegro pobiera opłatę za DPD N1 PODJAZD skorko nie jest to numer zlecenia podjazdu.

W przekazywanej płatnikowi informacji o podstawie naliczenia opłaty nie ma ani daty, ani numeru zlecenia. 

oznacz moderatorów

mala_planeta
#9 Pomysłodawca#

Ja otrzymałam taką odpowiedź na reklamację DPD, która oczywiście nie została uznana:

Jednocześnie informujemy, iż opłata za „Zlecenie odbioru (dot. jednorazowego zlecenia 3 lub mniej paczek)” została naliczona na zasadach zdefiniowanych w warunkach współpracy Państwa z Allegro.pl Sp z o.o. (a nie pomiędzy Państwem a DPD Polska). Dla naliczenia opłaty kluczowe znaczenie ma ilość nadanych paczek w danym dniu, nie zaś forma odbioru (stałe zlecenie czy jednorazowy podjazd kuriera).

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@la_nika @mala_planeta Odpowiedź jest sensowna, tylko nie pomaga w odpowiedzi na moje pytanie, dlaczego pozycja obciążenia z tego tytułu nie zawiera informacji pozwalającej określić dzień w którym takie zdarzenie wystąpiło.
Nie interesuje mnie, kto ma określić datę lub numer zlecenia, Allegro czy DPD. Ja oczekuję, że będę w stanie bez głębszych analiz określić, że nie zapłaciłem za tą samą usługę kilka razy. Obojętnie czy ma być to dzień z mniej niż 4 przesyłkami odebranymi przez kurierów czy zlecenie podjazdu po mniej niż 4 przesyłki.
Nie jest skomplikowane do realizacji, trzeba tylko chcieć być transparentnym.

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Wracam do tematu, bo jak co miesiąc tracimy czas na sprawdzanie poprawności rozliczeń z Allegro.

Przypominam:
informacja w Rozliczenie z Allegro o obciążeniu za usługę DPD N1 PODJAZD nie zawiera podstawowej informacji pozwalającej ustalić jego podstawę - data i numer zlecenia.

annas14firma_0-1664973379037.png

Zawiera natomiast informacje nie związane z usługą podjazdu. To że pozwalają one pośrednio domniemywać, o które zlecenie podjazdu chodzi nie może usprawiedliwiać braku informacji o numerze i dacie zlecenia wykonania usługi.
Tłumaczenie @la_nika , że to wina DPD jest wymówką. Zestawienie jest specyfikacją do weryfikacji faktury wystawianej przez Allegro i to system Allegro definiuje tytuł obciążenia. Jeżeli chcę złożyć reklamację do DPD natychmiast otrzymuję pytanie o numer zlecenia podjazdu.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@annas14-firma przekazałam Twoje uwagi i argumenty do zespołu, który zajmuje się tą zakładką od strony technicznej, jeśli dowiem się czegoś w tej sprawie na pewno dam znać!

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

DlaMistrzow_pl
#12 Orędownik#

Numeru zlecenia nie podają, bo opłaty są naliczane:

- gdy nadajemy w sortowni/punkcie,

- gdy kurier odbiera przesyłkę na nieallegrowym zleceniu, a przesyłek Allegro jest mniej niż 4,

- w innych losowych przypadkach 😉

To nie jest opłata za fizyczny podjazd kuriera, a dzienna opłata za wysłanie w stawkach Allegro DPD przesyłek w ilości 1-3 szt.

oznacz moderatorów