anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

DPD - uszkodzona przesyłka - nie odbierać od kuriera. DPD odrzuci roszczenie.

brakestop
#14 Krzewiciel#

Po 60 dniach walki o odszkodowanie za zniszczoną przez DPD felgę samochodową stalową o wadze 15kg, do auta dostawczego, z ewidentnie rozszarpanym rantem i dziurą, odpowiedź tego przewoźnika nie pozostawia złudzeń.

Należy unikać wysyłania towarów, które mogą ulec uszkodzeniu tym przewoźnikiem.

 

Stanowisko firmy jest z pogranicza horroru i żartu.

Mają wyraźnie w regulaminie, że zgłoszenia uszkodzeń paczki, towaru można dokonać do 7 dni. Elektronicznie.

Tak zostało to zgłoszone. Elektronicznie.

Kurier doręczający odmawia przyjęcia protokołu szkody. Odmawia podpisania się nazwiskiem. Odmawia wszelkiej pomocy i działań. Porzuca paczkę i odjeżdża.

 

Firma DPD działa w jedyny sobie przychylny sposób. Łamiąc własny regulamin odrzucając każde roszczenie.

Taki system działania przyjęli.

 

Porada dla innych sprzedających.

Jeśli kurier dostarczy Wam paczkę uszkodzoną, jawnie dziurawą lub pogiętą, musicie przyjąć, że nigdy przenigdy firma DPD nie uwzględni Wam tej reklamacji, jeśli posłuchacie porad kuriera doręczającego i przyjmiecie ją w przekonaniu, że przecież za chwilę wypełnicie zgłoszenie szkody przez INTERNET.

https://zgloszenia.dpd.com.pl/noPortalMenu/showComplaintForm.action

 

Trzeba zasadzić mu Ferdka w tylną część ciała i niech zabiera paczkę do centrali.

 

"Uprzejmie wyjaśniam, iż odbiorca przyjął przesyłkę bez zastrzeżeń, zaś opisane w protokole
szkody sporządzonym po doręczeniu przesyłki uszkodzenia, świadczą o tym, że szkoda w przesyłce
miała charakter jawny, tj. dało się ją zauważyć z zewnątrz (dalej: „szkoda jawna”).
W świetle powyższego, jak wskazano w treści odpowiedzi na reklamację, w przypadku szkody jawnej,
przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu
ubytku lub uszkodzenia przesyłki (podstawa prawna: art.76 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo
przewozowe (Dz.U. 1984 nr 53 poz. 272 z późn. zm.).
Zważyć należy, że DPD Polska ponosi odpowiedzialność za szkody polegające na utracie, ubytku lub
uszkodzeniu przesyłki, zaistniałe w czasie od przyjęcia przesyłki do przewozu do chwili wydania przesyłki
odbiorcy. W sytuacji w której odbiorca nie zgłosił żadnych zastrzeżeń co do stanu przesyłki w momencie
jej odbioru, brak jest podstaw do przyjęcia, że szkoda w przesyłce powstała w czasie realizacji przez DPD
Polska usługi związanej z przewozem.ę

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
50% kupujących nie czyta... kolejne 30% czytać nie umie, 15% czytać nie chce...
oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

odkurzaczexxl_pl
#7 Wielbiciel#

My w tym roku mieliśmy taką samą sytuację z kurierem DPD. Uszkodzenie przesyłki w transporcie i szkoda na kilkaset złotych. W odpowiedzi taka sama treść jak powyżej. Osoba w dziale reklamacji DPD widać że stosują kopiuj/wklej i nawet się nie wysiliła aby wyjaśnić rzetelnie sprawę pomimo dostarczonych zdjęć uszkodzenia. Pozostaje tylko pismo od prawnika i sprawa sądowa. Pomijając wszystko przewoźnik DPD podwyższył ceny usługi kurierskiej i dodał do cennika dodatkowe opłaty ale jakość usługi przewozowej spada. Wszystko ocenią korzystający z ich usług i zobaczymy czy będą mieć wzrost sprzedaży a konkurencja jest duża.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Niestety, ale tu DPD ma rację. Masz 7 dni na spisanie protokołu szkody i zgłoszenie roszczenia w przypadku uszkodzenia, którego nie było widać z zewnątrz. Zdanie "widać z zewnątrz" jest tu kluczowe.

Ps. Uszkodzenia przesyłki widoczne z zewnątrz, należy zgłaszać przed odbiorem przesyłki. Pokwitowanie odbioru, jest równoznaczne ze zrzeczeniem się roszczenia odszkodawczego od przewoźnika.

oznacz moderatorów

brakestop
#14 Krzewiciel#

Komu miałem to zgłosić ?

Kurier jest lewym pracownikiem podwykonawcy, czyli osobą nie reprezentującą firmę DPD.

Kurier jest obcym człowiekiem dla DPD.

Nie posiada formularzy.

Odmówił spisania protokołu i podpisania się własnym nazwiskiem.

Zrzucił paczkę i pojechał.

 

JAK WIĘC MAM to zgłosić następnym razem ? Halo  @pecela 

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
50% kupujących nie czyta... kolejne 30% czytać nie umie, 15% czytać nie chce...
oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

@brakestop

W takim przypadku najlepiej nie odbierać, tylko poprosić o przekazanie do punktu w celu komisyjnego sprawdzenia zawartości przesyłki. 

Inną opcją jest adnotacją przy podpisanie. Wystarczy wpis typu "Przesyłka przyszła uszkodzona, kurier odmówił spisania protokołu szkody. Będę występować o odszkodowanie". Do tego data i godzina.

Ps. Jak kurier nie ma protokołu szkody, to zawsze można spisać taki ręcznie. Ewentualnie jest coś takiego jak protokół uproszczony (wstepny). Są w nim tylko podstawowe dane i informacja o tym, że protokół szkody zostanie spisany w późniejszym terminie.

oznacz moderatorów

brakestop
#14 Krzewiciel#

Zrobię sobie taki druczek... tak na wszelki wypadek.

Dziś przy odbiorze kolejnych paczek poprosiłem szefa kurierów DPD na mój rejon.

Popukał w głowę i powiedział, że te panie z działu reklamacji to nienormalne są, bo ich uczyli inaczej. Żadnych pism z klientem 😉 Tylko przez stronę WWW.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
50% kupujących nie czyta... kolejne 30% czytać nie umie, 15% czytać nie chce...
oznacz moderatorów

Client:121447705
#9 Pomysłodawca#

@brakestop O ile ich systemy przez Internet nie mają akurat w danym momencie "przerwy". :))))

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

@brakestop 

Ustawa prawo pocztowe dokładnie to precyzuje w art. 87 ust 6. (Dz. U. 2012 poz. 1529 z późn. zm.)

Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej niedające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił,
że ubytki lub uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez operatora pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi.

 

Natomiast w prawie przewozowym mamy w art 76:

Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego;
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika;
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika;
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

 

Tak więc zarówno na podstawie prawa pocztowego, jak i prawa przewozowego, protokół szkody w przypadku, kiedy przesyłka nosi ślady uszkodzeń, należy spisać przed jej odbiorem. 

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Powiem tak, szkoda czasu na ten biznes wysyłkowy, w ciągu 6 lat miałem sporo zniszczeń paczek na sumę około 4tyś. zł i może połowę udało mi się odzyskać, ale za to ile wypisywania papierów itp. Na tym biznesie zarabia tylko Allegro z wielkimi prowizjami.

oznacz moderatorów