anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

DRAMAT SPRZEDJĄCEGO - Ilość sprzedanych w aukcji, panelu Moje Oferty a BEZRADNOŚĆ obsługi allegro

ITPoland
#1 Nowicjusz#

Szanowni Państwo, drodzy Sprzedawcy,

od jakiegoś czasu borykam się z problemem dot. liczby sprzedanych sztuk produktu. Próbuję skorzystać z pomocy(obsługi) allegro, ale otrzymałem zupełnie wykluczające się odpowiedzi, żadna nie pomogła mi w najmniejszym stopniu, stąd może któryś z użytkowników będzie potrafił udzielić mi satysfakcjonujących wyjaśnień, bazując na własnym doświadczeniu. 

W dużym skrócie - obsługa zaprezentowała mi dwie główne koncepcje:

1. Ilość sprzedanych sztuk oraz liczba transakcji w każdej aukcji jest zmienna jedynie wzrostowo i może zostać zmniejszona tylko w przypadku, gdy przez ostatnie 30dni nie było oferty kupna danego produktu. 

2. Ilość sprzedanych sztuk oraz liczba transakcji w każdej aukcji jest aktualizowana codziennie i obniżana jeśli dziś sprzedaliśmy mniej produktów/transakcji, aniżeli równo 30dni temu, a podwyższana w odwrotnej sytuacji. 

 

Ktoś może na własnym przykładzie powiedzieć mi, która z tych koncepcji jest prawdziwa? A może żadna? 😉

Jeśli prawdziwą byłaby wersja nr 2 to czy w zakładce Moje oferty również ta suma byłaby aktualizowana(i mogła być obniżana) codziennie, w miejscu całkowitej ilości sprzedanych sztuk?
Wydaje mi się to absurdalne, bowiem wówczas nie mamy kontroli nad całkowitą ilością sprzedanych produktów poza zewnętrznymi systemami(a teraz, w związku z wielodniową awarią serwerów OVH mam - podobnie jak wielu innych sprzedawców - z tym bardzo duży problem). 

Pokrótce opiszę moją historię na podstawie jednego produktu(a dotyczy ona niemal wszystkich-na dziś mam ich w sprzedaży ponad 160), być może ktoś miał podobny problem:

12 lutego wystawiłem przedmiot X

19 lutego rozpocząłem "masową sprzedaż" przedmiotu X

Do 1 marca liczba sprzedanych przedmiotów wynosiła ponad 5000szt

Do 30 marca sprzedałem ponad 12000szt tego przedmiotu

Dziś jest 1 kwietnia - liczba sprzedanych przedmiotów w wariancie 1 podawanym przez allegro wynosiłaby dziś zapewne ok 13000szt, w wariancie 2 podawanym przez allegro wynosiłaby 13000-5000(do 1 marca) = 8000szt

Liczba sprzedanych sztuk widniejąca w aukcji wynosi 2600szt. Zwrotów w tym czasie praktycznie nie było. I - co najdziwniejsze i totalnie abstrakcyjne - w moje oferty liczba sprzedanych sztuk też wynosi 2600szt. Tymczasem prowizji naliczono mi od 13000szt(tam już nie było problemów z licznikiem?) 

Oczywiście - zgodnie z sugestią uprzejmej Pani z "pomocy" allegro - zacząłem robic print screeny tego, ile codziennie sprzedaję, a o ile cofają się liczniki w poszczególnych aukcjach - porównuję to ze sprzedażą sprzed 30 dni i to są ZUPEŁNIE INNE LICZBY. Ilości cofają się kilka razy w ciągu dnia, w losowych porach. Wybrałem kilka produktów, na których porównuję te spadki, sprawdziłem to z zestawieniem ze stanu magazynowego i liczby widoczne w allegro - niestety - nijak się mają od realnej ilości sprzedanych sztuk ani z ostatnich 30 dni, ani też od początku istnienia danej aukcji - co pozwala mi myślęć, iz w tym przypadku żadna z powyższych koncepcji zwyczajnie nie ma zastosowania, a jest to raczej błąd po stronie allegro(oby to tylko błąd). 

Każdy rozsądny sprzedający wie, jak wygląda sytuacja popularności i trafności i jak duże nakłady finansowe trzeba przeznaczyć na osiągnięcie pewnych kryteriów w relatywnie krótkim czasie. Ja takowe poniosłem, niestety ktoś/coś wyraźnie torpeduje moją pracę i wpływa na efektywność całego przedsięwzięcia, nie mówiąc już o ogromnych stratach finansowych. W ciągu półtora miesiąca wydałem mnóstwo pieniędzy z nastawieniem na zysk - po to, aby świadomie wykorzystać wypracowaną strategię budowania marki i popularności. Jednakże wskutek niezidentyfikowanych działań nie mam możliwości wykorzystania wypracowanego(i opłaconego!) potencjału. Nie mogę pozwolić na to, aby obsługa stale odwlekała rozwiązanie tej kwestii, gdyż dotrzemy do poziomu, gdzie sprzedaż w ciągu 30dni nie będzie już tak imponująca jak ma to miejsce dzisiaj i miało w przeciągu ostatnich 45dni i zainwestowane przeze mnie pieniądze przeminą bezpowrotnie. A przecież każdy nas w poromowaniach czy inwestycji w "ADsy" widzi zysk i rozwój firmy. Nie tylko chęć "podarowania" kilkuset tysięcy złotych allegro. 


Próbuję dociec prawdy i ustalić przyczynę takiego stanu rzeczy, niestety powiedzieć, że Serwis mi tego nie ułatwia to tak, jakby zupełnie niczego nie mówić. Rozstrzał w tych dwóch koncepcjach jest ogromny, jednak rozstrzał w liczbie faktycznie sprzedanych sztuk(od których naliczono i opłacono prowizję), a liczbą, która się wyświetla - nawet przyjmując koncepcję nr 2 - jest zatrważająco wysoka(mowa o różnicach pomiędzy 3. a 4-krotnością). Nikt nie potrafi lub nie chce tego wytłumaczyć, dlatego też zwracam się z prośbą do innych sprzedających: Może ktoś z Was miał podobny problem, a może przychodzi Wam do głowy jakieś wyjście, wytłumaczenie? 
Próbuję szukać pomocy w każdym miejscu i z góry dziękuję za Waszą solidarność! 
Dziś mamy piękny, słoneczny dzień. Może się uda. 🙂

oznacz moderatorów
1 ODPOWIEDŹ 1

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@ITPoland Dwie odpowiedzi, które zacytowałeś, nie przedstawiają odrębnych koncepcji. W ofertach widzisz dane z ostatnich 30 dni (wraz z kolejnym dniem ten przedział czasowy się zmienia). Odpadają zakupy sprzed 30. dnia i dochodzą z dzisiejszego. Tak naprawdę w każdej odpowiedzi konsultant zawarł tę informację.

Widzę też, że w korespondencji nasz pracownik odniósł się do konkretnego przykładu:

"W zakładce "Moje oferty" oraz widoku samej oferty (np. 10229447714) widoczne są jedynie dane z ostatnich 30 dni. Z tego powodu liczba sprzedanych sztuk od początku wystawienia oferty a z ostatnich 30 dni będzie inna. Pana oferta 10229447714 jest aktywna na Allegro od 12 lutego 2021 roku, od godziny 14:45. Czyli prawie połowa czasu jej aktywności nie jest obecnie ujęta w prezentowanej liczbie sprzedanych sztuk. Zasada ta dotyczy wszystkich ofert wystawionych na Allegro, niezależnie od Sprzedającego".

Korespondencja jest w toku, więc myślę, że konsultanci w kolejnych wiadomościach wyjaśnią wszystkie Twoje wątpliwości.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów