anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja bezpodstawnie oznaczona jako nieroztrzygnięta, allegro wprowadza w błąd i karze sprzedawce

ALL-DA
#13 Ambasador#

Kupujący dokonał odstąpienia transakcja z mojej strony został terminowo rozliczona.

Dodam że odesłany towar był źle zabezpieczony owinięte / ściśnięte stretchem, odzież wymięta, miała ślady używania cześć z niego była bielizną i nie powinna być odsyłana po otwarciu opakowania. Generalnie kwalifikowało się do obniżenia wartości zwrotu a sposób potraktowania zwracanego towaru już świadczył o kupującym ..ale kwota zakupu był drobna zwrócono pełną kwotę.

Powiedzmy typowa sytuacja.. niestety kupujący otworzył dyskusję twierdząc że nie otrzymał zwrotu gdyż allegro w swoich narzędziach informuje że zwrot jest w trakcie rozpatrywania przez sprzedawcę.
NIESTETY ALLEGRO NADAL WPROWADZA W BŁĄD KUPUJĄCYCH SUGERUJĄC ŻE ZWROT NIE ZOSTAŁ DOKONANY JEŚLI NIE ZOSTAŁ ZREALIZOWANY PRZEZ ICH NARZĘDZIA.

Oczywiście niezwłocznie kupującemu potwierdzono ze zwrot został zrealizowany na konto które podał w zgłoszeniu (zgłoszenie poprzez allegro) i wyjaśniono dlaczego allegro błędnie przekazuje informacje.

Wydawało się że sprawa jest wyjaśniona i powinna być zamknięta .. ale po 14 dniach poszedł znany chyba wszystkim sprzedawcom automatyczny komunikat

"Dyskusja trwa już 14 dni.
Elen..., czy udało Ci się porozumieć ze Sprzedającym?

Jeśli problem został rozwiązany, zakończ Dyskusję. Jeśli nie - możesz poprosić nas o pomoc, albo oznaczyć Dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o zwrot pieniędzy z Allegro Protect."

i kupujący przez swoja złośliwość lub ignorancje zakończył ją jako nierozstrzygniętą.

 

Oczywiście automatycznie poszły kary z poziomu super w panelu jakości spadł na nieakceptowalny, spadek pozycjonowania ofert, mniejsza sprzedaż itd

W dniu zakończenia dyskusji oczywiście skontaktowałem się z allegro ale pracownik powiedział że nie może dokonać zmiany decyzji kupującego.
Poproszono kupującego o potwierdzenie czy otrzymał zwrot, dziś ponowiono pytanie oczywiście. Kupujący to ignoruje a allegro nie wyciąga konsekwencji wobec kupującego który unika udzielania odpowiedzi/udokumentowywania prawidłowości przeprowadzanych transakcji. (Zgodnie z regulaminem 10.1 nie powinno się działać na szkodę innych użytkowników a bezpodstawne kończenie dyskusji jako nierozstrzygniętej jest takim działaniem)

Sytuacja jest absurdalna z mojej strony transakcja przebiegła w pełni zgodnie z przepisami, zwrot rozliczono terminowo jeszcze przed otwarciem dyskusji, zwrot był na konto allegro pay (wiec allegro wie że do dokonano zwrotu zgodnie ze zgłoszeniem), odpowiedzi w dyskusji udzielano terminowo jednak zostałem z automatu ukarany na skutek złośliwości lub ignorancji kupującego oraz błędów allegro i niezrozumiałych, nieuzasadnionych wewnętrznych procedur.

 

To numer identyfikacyjny dyskusji moje-allegro/sprzedaz/dyskusje/5a655c8c-3886-4adc-843d-0c2cde965214#

Oczekuję niezwłocznej zmiany statusu dyskusji na rozstrzygnięty albo otwarty i usunięcia punktów karnych w panelu jakości.

 

Chciałbym usłyszeć:
-dlaczego allegro pozwala na utrzymanie dyskusji jako nierozstrzygniętej jednocześnie nakładając kary (mając udokumentowany zwrot
- dlaczego allegro wprowadza w błąd swoimi komunikatami na temat statusu zwrotów generując problemy transakcyjne i nic z tym nie robi (podobnych sytuacji było wiele ale większość kupujących jest "normalnych" i po wyjaśnieniu nie ma pretensji do sprzedawcy )
- dlaczego nie umożliwia zmiany status na otwarty/w toku lub wstrzymuje nakładanie kar (punktów karnych w panelu jakości) jeśli działania sprzedawcy są prawidłowe a kupujący oznaczył ją jako nierozstrzygniętą (wyrazistym przykładem może być sytuacja gdy sprzedawca reklamuje u przewoźnika i czeka na odp, a jest karany za status dyskusji, według mnie przynajmniej do terminu rozpatrzenia przez przewoźnika decyzja o karach powinna być wstrzymana albo statu dyskusji zmieniony na otwarty) 

 

Może wypowiedzą się moderatorzy   

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

 

 

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ALL-DA zgłosiłam to do Działu technicznego, dam znać gdy otrzymam odpowiedź.

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ALL-DA dziękuję za Twoje zgłoszenie. Dział techniczny już pracuje nad rozwiązaniem problemu statusów przesyłek zwrotnych, przykro mi, ale nie jestem w stanie określić, kiedy zmiana zostanie wdrożona. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów