Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący dokonał odstąpienia transakcja z mojej strony został terminowo rozliczona.
Dodam że odesłany towar był źle zabezpieczony owinięte / ściśnięte stretchem, odzież wymięta, miała ślady używania cześć z niego była bielizną i nie powinna być odsyłana po otwarciu opakowania. Generalnie kwalifikowało się do obniżenia wartości zwrotu a sposób potraktowania zwracanego towaru już świadczył o kupującym ..ale kwota zakupu był drobna zwrócono pełną kwotę.
Powiedzmy typowa sytuacja.. niestety kupujący otworzył dyskusję twierdząc że nie otrzymał zwrotu gdyż allegro w swoich narzędziach informuje że zwrot jest w trakcie rozpatrywania przez sprzedawcę.
NIESTETY ALLEGRO NADAL WPROWADZA W BŁĄD KUPUJĄCYCH SUGERUJĄC ŻE ZWROT NIE ZOSTAŁ DOKONANY JEŚLI NIE ZOSTAŁ ZREALIZOWANY PRZEZ ICH NARZĘDZIA.
Oczywiście niezwłocznie kupującemu potwierdzono ze zwrot został zrealizowany na konto które podał w zgłoszeniu (zgłoszenie poprzez allegro) i wyjaśniono dlaczego allegro błędnie przekazuje informacje.
Wydawało się że sprawa jest wyjaśniona i powinna być zamknięta .. ale po 14 dniach poszedł znany chyba wszystkim sprzedawcom automatyczny komunikat
"Dyskusja trwa już 14 dni.
Elen..., czy udało Ci się porozumieć ze Sprzedającym?
Jeśli problem został rozwiązany, zakończ Dyskusję. Jeśli nie - możesz poprosić nas o pomoc, albo oznaczyć Dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o zwrot pieniędzy z Allegro Protect."
i kupujący przez swoja złośliwość lub ignorancje zakończył ją jako nierozstrzygniętą.
Oczywiście automatycznie poszły kary z poziomu super w panelu jakości spadł na nieakceptowalny, spadek pozycjonowania ofert, mniejsza sprzedaż itd
W dniu zakończenia dyskusji oczywiście skontaktowałem się z allegro ale pracownik powiedział że nie może dokonać zmiany decyzji kupującego.
Poproszono kupującego o potwierdzenie czy otrzymał zwrot, dziś ponowiono pytanie oczywiście. Kupujący to ignoruje a allegro nie wyciąga konsekwencji wobec kupującego który unika udzielania odpowiedzi/udokumentowywania prawidłowości przeprowadzanych transakcji. (Zgodnie z regulaminem 10.1 nie powinno się działać na szkodę innych użytkowników a bezpodstawne kończenie dyskusji jako nierozstrzygniętej jest takim działaniem)
Sytuacja jest absurdalna z mojej strony transakcja przebiegła w pełni zgodnie z przepisami, zwrot rozliczono terminowo jeszcze przed otwarciem dyskusji, zwrot był na konto allegro pay (wiec allegro wie że do dokonano zwrotu zgodnie ze zgłoszeniem), odpowiedzi w dyskusji udzielano terminowo jednak zostałem z automatu ukarany na skutek złośliwości lub ignorancji kupującego oraz błędów allegro i niezrozumiałych, nieuzasadnionych wewnętrznych procedur.
To numer identyfikacyjny dyskusji moje-allegro/sprzedaz/dyskusje/5a655c8c-3886-4adc-843d-0c2cde965214#
Oczekuję niezwłocznej zmiany statusu dyskusji na rozstrzygnięty albo otwarty i usunięcia punktów karnych w panelu jakości.
Chciałbym usłyszeć:
-dlaczego allegro pozwala na utrzymanie dyskusji jako nierozstrzygniętej jednocześnie nakładając kary (mając udokumentowany zwrot
- dlaczego allegro wprowadza w błąd swoimi komunikatami na temat statusu zwrotów generując problemy transakcyjne i nic z tym nie robi (podobnych sytuacji było wiele ale większość kupujących jest "normalnych" i po wyjaśnieniu nie ma pretensji do sprzedawcy )
- dlaczego nie umożliwia zmiany status na otwarty/w toku lub wstrzymuje nakładanie kar (punktów karnych w panelu jakości) jeśli działania sprzedawcy są prawidłowe a kupujący oznaczył ją jako nierozstrzygniętą (wyrazistym przykładem może być sytuacja gdy sprzedawca reklamuje u przewoźnika i czeka na odp, a jest karany za status dyskusji, według mnie przynajmniej do terminu rozpatrzenia przez przewoźnika decyzja o karach powinna być wstrzymana albo statu dyskusji zmieniony na otwarty)
Może wypowiedzą się moderatorzy
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Wątpię.
Moderatorki w wielu tematach milczą jak się zadaje zbyt kłopotliwe pytania.
Albo otrzymasz wymijającą odpowiedź. Albo taką z której nic nie wynika.
@Client:104371448 Masz racje ,krytyka narzędzi jakimi allegro dysponuje i psuje tym innym wizerunek bywa zbywana i na dokładną odpowiedź trudno liczyć .
@kolekcjoner608 napisał(a):@Client:104371448 Masz racje ,krytyka narzędzi jakimi allegro dysponuje i psuje tym innym wizerunek bywa zbywana i na dokładną odpowiedź trudno liczyć .
Większych nadziei na szybką naprawę narzędzi nie liczę ale doraźne załatwienie sprawy dyskusji pewnie będzie możliwe a im więcej zgłoszeń tym większa szansa że coś się zmieni w przyszłości
@Client:104371448 napisał(a):Wątpię.
Moderatorki w wielu tematach milczą jak się zadaje zbyt kłopotliwe pytania.
Albo otrzymasz wymijającą odpowiedź. Albo taką z której nic nie wynika.
Fakt trzeba poświecić trochę czasu i energii ale upubliczniając pewne błędy portalu można rozwiązać cześć spraw
Przykładem niech będzie
Mam link do oficjalnego stanowiska i jak spotykam niekompetentnych konsultantów to go wysyłam podając stanowisko działu prawnego na temat reklamacji zwrotów smartem.
Zwrócono też środki z wypłaconej kupującemu rekompensaty z allegro protect naliczone do mojego konto. (gdy składałem reklamację kilkanaście maili to byłem zbywany dopiero po upublicznieniu i interwencji administratorów forum rozpatrujący allegro protect zmienili stanowisko i uznali że to nie ja miałem składać reklamacje)
@ALL-DA Cześć. Czy mogę Cię prosić o dołączenie potwierdzenia zwrotu? Przelew zleciłeś poza Allegro Finanse, zatem nie możemy tego zweryfikować systemowo.
Wpłata była na WASZE konto Allegro Pay więc potwierdzenie jest niepotrzebne, chyba wiecie co i kiedy wpłynęło na wasze konto. Proszę o rozwiązanie problemu. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Dodam że przy przy waszej kredytowej usłudze allegro pay kupujący ma wgląd z poziomu allegro w historię spłat więc ma pełną świadomość że pieniądze ze zwrotu wpłynęły. Zwrot był 3 tyg temu więc zamykanie dyskusji było ewidentnym działaniem na szkodę sprzedawcy. Ignorowanie pytań i upomnień administratora dyskusji też narusza regulamin 10.1. Sprzedawca za coś takiego miałby już zablokowaną sprzedaż. Zamiast tego to ja jestem karany przez portal.
@ALL-DA " ze zwrot został zrealizowany na konto które podał w zgłoszeniu (zgłoszenie poprzez allegro)" jJesteście pewni że kupujący podal numer rachunku Allegro Pay ? A jeśłi podał tylko dane odbircy Allegro Pay a nuwer rachunku inny ? Np swój prywatny? Wówczas to właśnie tam trafił Wasz przelew
Jeśłi robiliscie przelew poza systemem allegro i trafił on na prywatny numer rachunku wówczas allegro oczywiście nie jest w stanie tego w żaden sposób zweryfikować.
Myśle że stąd prośba @ko_alka o przysłanie potwierdzenia zwrotu środków. To pozwoili wszystko sprawdzić pracownikom allegro pay.
Wątpię.
Nikomu z allegro nie chce się zweryfikować czy pieniądze wpłynęły a tym bardziej wyegzekwować by kupujący zachowywał się zgodne z regulaminem portalu.
Gdyby sprawdzili to przecież poinformowaliby że nie dokonałem wptaty no i chyba wiedzą czy podane przez kupującego konto należy do Allegro Pay.
@ALL-DA Załącz proszę potwierdzenie przelewu i zamkniemy dyskusję.
Mam rozumieć że nie sprawdzicie sobie stanu własnego konta i nie wyciagniecie konsekwencji wobec kupującego?
@ALL-DA Nie zleciłeś przelewu przez Allegro Finanse. Załącz potwierdzenie przelewu w dyskusji.
Środki były przelane na konto Allegro Pay więc macie wgląd i potwierdzenie nie jest potrzebne.
Proszę odnieść się do waszych wprowadzających w błąd komunikatów oraz działań kupującego naruszających regulamin.
@ALL-DA Rozumiem, że może być to dla Ciebie jakaś trudność, ale obecnie nie mamy wglądu do tego zwrotu — stąd prośba o załączenie potwierdzenia przelewu.
Domaganie się przesłana potwierdzenia przeslania środków na wasze konto jest absurdalna.
Nie mam dostępu w tej chwili do potwierdzen więc nie wyśle.
Analogicznie sprzedawcy jak otrzymują środki przez wasze instrument powinni domagać się by kupujacy przeslali potwierdzenie dokonania wpłaty. W innym wypadku nie wylaiby towaru tak jak wy nie chcecie zakończyć dyskusji i upomnieć kupującego.
Sytuacja powtarza się od dawna dlatego proszę o wyjaśnieni i interwencję moderatorów i pracowników allegro.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Do sprzedawców mam pytanie jak sobie z tym radzicie.
Problem z błędnymi komunikatami pojawia się w sytuacji gdy przesyłka wysłana przez kupującego ze zwrotem zostanie cofnięta do nadawcy, nadawca (kupujący ) ją odbierze. (przykładowo po błędnej realizacji usługi dostawy, kurier nie doręczy jej adresatowi i cofnie do nadawcy)
W zakładce u kupującego pojawia się informacja że przesyłka jest u sprzedawcy (tak jakby system wyłapywał tylko zmianę statusu na doręczony i informował o dostarczeniu zwrotu do sprzedawcy niezależnie do kogo faktycznie dotarła paczka)
Drugim problemem w tych komunikatach jest to iż jeśli zwroty są dokonywane bezpośrednio z konta sprzedawcy na konto podane w zgłoszeniu odstąpienia (zwrot zrobiony jest bez użycia narzędzi allegro) to status w powyższym komunikacie nigdy nie zmieni się na ZWROT ZAKOŃCZONY.
To również wprowadza w błąd i generuje problemy transakcyjne i sytuacje konfliktowe na linii kupujący sprzedawca
Zgłaszane to było wielokrotnie, jest to ewidentny błąd allegro ale nic z tym nie jest zrobione.
Przydałby się wyraźny komunikat ze status zmieni się na zakończony tylko jeśli sprzedawca dokona zwrotu "przez allegro" a przy zwrotach bezpośrednich kupujący powinien sprawdzić stan konta podanego w zgłoszeniu gdyż allegro nie ma możliwości sprawdzenia czy zwrot był dokonany i nie zmieni statusu i ten będzie na ich stronie cały czas w weryfikacji.
Efektem tych dezinformacji są bezpodstawne skargi w dyskusjach czy wnioski POK/Allegro Protect.
Dziwi mnie brak reakcji portalu. Po takich transakcjach niezadowolone są obie strony. Sprzedawca ma problemy musi tłumaczyć i świecić oczami za allegro, wyjaśniać POKi a kupujący ostatecznie widzi amatorszczyznę allegro.
Portal też marnuje masę czasu na procedowanie zgłoszeń.
Generalnie dużo nerwów i marnowanie czasu i energii na coś czego łatwo można uniknąć.
@ALL-DA podaj proszę numer przykładowego zamówienia, w którym opisywana w pierwszej części wiadomości sytuacja się pojawiła.
Jeśli sprzedający zwraca środki bezpośrednio na konto kupującego to nie mamy możliwości oznaczenia zwrotu jako zakończonego, ponieważ dzieje się to poza naszym systemem, więc o tym nie wiemy.
@la_nika napisał(a):
@ALL-DA podaj proszę numer przykładowego zamówienia, w którym opisywana w pierwszej części wiadomości sytuacja się pojawiła.
Jeśli sprzedający zwraca środki bezpośrednio na konto kupującego to nie mamy możliwości oznaczenia zwrotu jako zakończonego, ponieważ dzieje się to poza naszym systemem, więc o tym nie wiemy.
To oczywiste i nie wymagam tego ale DLACZEGO UMIESZCZACIE TAKI KOMUNIKAT BEZ ODPOWIEDNIEJ INFORMACJI.
To numer zamówienie 83701c50-60f5-11ed-8c87-dd9aed7ae107
Ostatecznie wypłaciliście dziś allegro protect bo paczka którą wysłał kupujący zaginęła,
Przez wasze komunikaty kupujący miał pretensje do mnie i zapowiadał w dyskusji wystawienie negatywa (komunikat do jego zwrotu sugerujący ze zwrot do mnie dotarł zamiesiłem w pierwszej wiadomości)
Podobnych przykładów mam dziesiątki sprawa opisana w tym tygodniu na waszym forum
Widać że to standard z błędnymi komunikatami a konsekwencje tej dezinformacji spadają na sprzedawców.