anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja - Client:44928258 zgłosił problem z zamówieniem

sklep-abito
#7 Wielbiciel#

Powód

mam problem z odesłaniem produktu

Opis problemu: Witam zwrot zgłosiłam w terminie natomiast w terminie nie odeslałam towary ponieważ wyjechałam nie było mnie w kraju a kod zwrotu minął, czy mogę zwrócić na własny koszt i otrzymam zwrot pieniędzy?

 

Jak do tego podejść kupił świąteczne sukienki a chce odesłać w styczniu/lutym pytanie w jakim stanie.

zwrot zgłoszony 11.12.024 co o tym myślicie ?

 

towar do sprzedaży za 10 miesięcy ( 2 szt.)

 

Pozdrawiam

 

 

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

LEW433
#21 Demiurg#

Odstąpił w terminie, więc powinieneś przyjąć.

oznacz moderatorów

budowlaniec2019
#10 Popularyzator#

Musi jeszcze karnawał w tych kieckach obskoczyć 😁

Mój kolega jak jeszcze sprzedawał na Allegro to ludzie zasłony śmierdzące petami i przepoconą pościel oddawali po świętach. Teraz ma swój dobrze prosperujący sklep internetowy i nikt go nie zmusi, żeby to przyjmował. Tutaj klient jest panem, może wystawić "subiektywną" ocenę i żądać czego mu się podoba.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A to się nie zgadzam co do zwrotu, bo jakby ludzie znali prawo to by przyjmował.

oznacz moderatorów

budowlaniec2019
#10 Popularyzator#

Załóż sklep i przyjmuj używane śmieci. Prawo jest chore, ale jakby taki "Janusz" chciał to wyegzekwować, musiał się bujać po rzecznikach praw konsumenta i sądach to by mu się odechciało takich zabiegów. Tutaj wystarczy, że założy dyskusję, do których jak zauważyłem tak namiętnie ludzi namawiasz z byle powodu i może wszystko.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zmień prawo,

oznacz moderatorów

sklep-abito
#7 Wielbiciel#

Czytać ze zrozumieniem.

Klient zgłosił dyskusją, on tego nie odesłał to co mamy przyjmować?

Jak mamy się na coś zgodzić skoro tego nie widzę  moimi oczętami?

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

budowlaniec2019
#10 Popularyzator#

To, że zgłosił dyskusją już o czymś świadczy. Normalny człowiek by zadzwonił i po ludzku porozmawiał. Jestem przekonany, że nie było by tego tematu.

oznacz moderatorów

sklep-abito
#7 Wielbiciel#

Poziom znajomości prawa konsumenckiego ___________________ i po co się wypowiadać.

 

Pozdrawiam

 

oznacz moderatorów

sklep-abito
#7 Wielbiciel#

Poziom znajomości prawa konsumenckiego ___________________ i po co się wypowiadać.

 

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy kupujący traci prawo własności do towaru i wraca ono do Ciebie - umowa zostaje uznana za niezawartą. 

oznacz moderatorów

sklep-abito
#7 Wielbiciel#

Ale musi wywiązać się z :

- termin zwrotu 14 dni od odstąpienia

- jest odpowiedzialny za utratę wartości w związku z korzystaniem produktu.

- może dojść do sytuacji utracił termin ważności w związku z nie odesłaniem go w terminie.

- produkt jest zniszczony w związku z powyższym jest warty 0 zł + koszty utylizacji.

 

 

 

oznacz moderatorów

budowlaniec2019
#10 Popularyzator#

Tutaj nic nie musi. Wystarczy, że założy dyskusję wystąpi do AP i dostanie zwrot pieniędzy, nawet jak odeśle Ci cegłę. Resztę musisz dochodzić Ty na drodze cywilnej. Dlatego przytoczyłem przykład kolegi, któremu odsyłali zniszczone używane rzeczy nie nadające się do dalszej sprzedaży. Teraz może zrobić jak opisałeś w ostatnim podpunkcie i ma święty spokój. Zresztą teraz już nie ma takich przypadków, bo większość klientów kupujących poza takimi serwisami to ludzie normalni.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To Ci opowiem inną prawdę, sprzedający uznaje rekalamcję i tu na forum inni sprzedający piszą że uznał i w zasadzie może w nieskończoność naprawiać, odbierać do naprawy bo już uznał. Poszukaj tu na forum są takie wypowiedzi.

oznacz moderatorów

q3qPL
#13 Ambasador#

"czy mogę zwrócić na własny koszt i otrzymam zwrot pieniędzy?"
Nie, nie możesz.

Czas na zgłoszenie zwrotu = 14 dni, czas na odesłanie to kolejne 14 dni. Kupujący nie wywiązał się z ustawowego terminu. Jak odeśle to napisz, że jakiś towar od klienta przyszedł i niech sobie go odbierze, przedstaw cennik za magazynowanie i utylizację 🙂

PS Naukowcy z Uniwersytetu Erazma w Rotterdamie przedstawili wyniki badań, z których ma wynikać, że kobiety są mniej inteligentne od ludzi.
oznacz moderatorów

Client:35386082
#12 Orędownik#

@sklep-abito 
klient ma 14 dni na zgłoszenie zwrotu i następne 14 na odesłane. Jeżeli nie odesłał w terminie to możesz przyjąć zwrot, ale nie musisz.
Poczytaj info na stronach UOKIK: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/skutek/
zakładka obowiązki konsumenta, tam jest o terminie odsyłki.

oznacz moderatorów

fox_paws
#14 Krzewiciel#

@Client:35386082 Przyjąć musi, bo to jest jego własność.

Może naliczyć opłatę za bezumowne korzystanie z rzeczy oraz dodatkowo potrącić za zmniejszenie wartości towaru, bo kupująca mogła sukienki przymierzyć, ale nie mogła ich nosić.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

Prawo prawem ale pytanie ile to warte i czy warto. Jak trafiasz na normalnego klienta to ok  a może trafisz na "allegrokljenta", który wystawił ci subiektywna ocenę  👎 ☹️

Jak to mówią trzeba zrobić kalkulacje i podjąć decyzję.

oznacz moderatorów