Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ciekawa sytuacja, klient zakłada dyskusję, że nie zwróciliśmy mu wpłaty za zwrócony towar. Niby prosta sprawa czas na rozpatrzenie reklamacji 14 dni od daty otrzymania towaru, jednak kupujący wymusza cały czas na nas zwrot wpłaty przed tym terminem. Co zrobił pracownik allegro???? Zablokował nam konto i zaakceptował zwrot pieniędzy poprzez ochronę kupującego. Czy to jest zgodne z prawem skoro czas na rozpatrzenie reklamacji jeszcze nie upłynął? Co mam zrobić żeby odblokować konto?Jeszcze jedno towar zwrócony uszkodzony, pomimo kilku wysłany zgłoszeń do allegro oraz e-maili nadal podtrzymywane jest zwrot dla kupującego. Ja nawet nie wiem jaką kwotę mu zwrócą bo w zamówieniu było kilka przedmiotów a reklamował tylko jeden.
Niestety takie sprawy, blokadę konta wyjaśnisz tylko: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=28111aef-fc3d-4ee0-a94e-d1d7ac01fa65&subjectId=fed698b4-f... ale dziwne bo wniosek do POK składa się po 14 dniach nierozwiązanej dyskusji (tylko w wyjątkowych spawach możesz składać po 7 dniach.
Ja to wiem ale pracownicy allegro chyba nie. to tylko część dyskusji
"
@dominosk noo ,jeśli to była reklamacja z rękojmii musisz się ustosunkować do niej w 14-stu dniach od zgłoszenia przez klienta .
Ja to rozumiem termin jeszcze nie upłynął a dostałem blokadę konta i w dyskusji pracownik allegro dał informację do kupującego że jego wniosek już został zaakceptowany i pieniądze będzie miał w ciągu 3 dni na koncie.
Co w tym jest najlepsze nasze odpowiedzi i wysłany link do śledzenia przesyłki zwrotnej kiedy została odebrana nie są brane pod uwagę. Nawet zrobiliśmy kilka zgłoszeń w tej sprawie i nadal podtrzymywane jest stanowisko, że oddadzą pieniądze pomimo, że nasz czas na rozpatrzenie reklamacji nie upłynął.
@dominosk sprawdziłam dyskusję, o której piszesz - 19.03 napisaliśmy - "Termin na zwrot pieniędzy z tytułu odstąpienia od umowy wynosi 14 dni. Czas ten jeszcze nie minął, proszę więc o jeszcze chwilę cierpliwości". W dalszych wiadomościach prosiliśmy abyś wykonała zwrot wpłaty dla kupującego.
W wiadomości z 22 marca wyjaśniliśmy, że chociaż przesyłka dotarła do was 14 marca to jeśli Kupujący odstąpił od umowy powinien otrzymać zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni od daty odstąpienia (czyli w tym przypadku 8 marca), a nie od daty otrzymania przesyłki.
@la_nika **piiip**u **piiip**u
proszę podać w jaki sposób sprzedawca rozumiał działania kupującego jako reklamację, a allegro jako odstąpienie od umowy?
Kupujący nie odstąpił od umowy tylko zrobił reklamację co mamy na e-mailach
Jeśli @la_nika ma rację, to niestety sam sobie na to zasłużyłeś.
Ty piszesz o reklamacji, Monika pisze o odstąpieniu - naprawdę nie odróżniasz tych dwóch rzeczy? To bardzo niedobrze, ponieważ odstąpienia (w przeciwieństwie do reklamacji) się nie rozpatruje, tylko oddaje kasę. Zwrot uszkodzonego towaru może skutkować zwrotem pomniejszonej kwoty, ale nie odrzuceniem, jak w wypadku niezasadnej reklamacji.
Najważniejsze: czternastodniowy termin liczy się od momentu odstąpienia, nie od daty otrzymania zwrotu przez sprzedawcę. Zdarzają się nawet przypadki, kiedy w dwa tygodnie nie dostaniesz towaru z powrotem - wtedy i tylko wtedy możesz się wstrzymać ze zwrotem wpłaty do czasu, kiedy odbierzesz zwracany towar.
Miałeś osiem dni kalendarzowych, żeby zapoznać się ze stanem towaru i zdecydować ile (ale nie - czy w ogóle) oddać klientowi pieniędzy. Teraz już po ptokach, oddajesz całość, choćby po towarze przejechała kolumna czołgów. Dowiedz się tylko, komu oddać, bo w tym przypadku nie mam pewności.
Potem prosisz Allegro o zdjęcie blokady, tłumacząc się niewiedzą i obiecując poprawę.
@dominosk kierujemy się informacjami, które są dostępne w dyskusji.
18.03 poprosiliśmy kupującego, aby dokładniej opisał sytuację oraz przyczyny zwrotu przedmiotu, ponieważ z Twojej wiadomości wynikało, że chodzi o reklamację.
W przypadku niezgodności towaru z opisem Kupujący może złożyć do Sprzedającego reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań: - odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna; - obniżenia ceny; - wymiany towaru na nowy; - naprawy towaru. Kupujący odpisał, że rezygnuje z zakupu i prosi o zwrot pieniedzy.
W kolejnych wiadomościach cały czas podkreślaliśmy, że "jeśli Kupujący odstąpił od umowy powinien otrzymać zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni od daty odstąpienia a nie od daty otrzymania przez Ciebie przesyłki".
W przypadku reklamacji sprzedający ma 14 dni od złożenia oświadczenia kupującego na podjęcie decyzji reklamacyjnej, kupujący poinformował Cię o reklamacji 8 marca, więc 22.03.2022r. reklamacja automatycznie została uznana, ponieważ mineło 14 dni.
23.03.2022 podjęliśmy decyzję, aby wypłacić rekompensatę kupującemu oraz nałożyć ograniczenia na Twoje konto.
@la_nika odstąpienia od umowy nie może żądać w ramach rękojmi. Chyba, że składa drugą reklamację i pod warunkiem, że wada jest istotna.
To jedna kwestia. Drugą jest taka, że raz piszesz, że Kupujący złożył reklamację, innym razem, że odstąpił od umowy. To jak w końcu było?
Ten Pan chciał wymusić od nas wpłatę przed otrzymaniem przez nas zwrotnego towaru co skutecznie udało mu się poprzez portal allegro.
14 marca
15 marca
17 marca
@dominosk W tej chwili PP ma prawo zostawiać listy polecone w skrzynce, bez pokwitowania. Tylko listy, które mają tzw. zwrotkę trzeba pokwitować. Ma to związek z Cowidem i działa od połowy 2020 r.
idąc nawet tym tokiem rozumowania, skąd decyzja o zablokowaniu konta? skoro reklamacja jest uznana 22-03-2022 to sprzedawca ma prawo do jak najszybszego zwrotu środków a allegro tą decyzję podjęło za mnie z jakiego powodu?
dodatkowo zacytuję ze strony allegro
"
Jeszcze do zeszłego roku było tak, że jeśli Klient zwracał towar to do paczki dołączał formularz odstąpienia od umowy, zatem data dostarczenia przesyłki była datą dostarczenia odstąpienia od umowy i od tego czasu mieliśmy 14 dni na rozliczenie środków.
W ustawie jest zapis, że powinniśmy zwrócić środki w ciągu 14 dni od momentu, kiedy Klient odstąpi od umowy, jednak można wstrzymać się do momentu dostarczenia przez Klienta dowodu na odesłanie lub dostarczenie produktu.
Teraz pytanie: Co w sytuacji kiedy Klient odstąpił od umowy wypełniając formularz zwrotu przez Allegro, odesłał towar w takim terminie, że ostatni dzień na rozliczenie przypadał na dzień dostarczenia przesyłki. Ze względów logistycznych, nie jest możliwe rozliczenie u mnie zwrotu w tym samym dniu w którym została dostarczona. Pracujemy do 15, a Kurier przyjechał z paczką o 14:47.
Klient twierdzi że takie działanie jest niezgodne z przepisami i oczekuje przeprosin oraz rekompensaty."
Jeszcze jedno: nie oberwało Ci się za brak zwrotu pieniędzy, tylko za brak ustosunkowania się do reklamacji.
Nie jest to tak jak piszesz, nawet jeśli ktoś uważa, że się nie ustosunkowałem to po upływie terminu reklamacja jest rozpatrzona pozytywnie. Więc skąd decyzja o zwrocie kosztów z programu ochrony kupujących po jednym dniu od zaakceptowania reklamacji?
Traktuję to jako reklamację, ponieważ klient twierdzi, że dostał coś co w jego mniemaniu nie było złotem miał przesłać ekspertyzę której nie przesłał, przesłał za to uszkodzony pierścionek. zakupu dokonał 11 lutego zwrotu dokonał 8 marca to chyba wszystko wyjaśnia.
Jest taki ładny zwrot "zakałapućkać się", co właśnie uczyniłaś😊
Czyli to jednak była reklamacja. Mało tego, reklamowany towar dotarł do Ciebie w ostatnich minutach pracy ostatniego dnia terminu na rozpatrzenie reklamacji. Dobrze rozumiem?
Jeśli tak jest, mimo wszystko popełniłeś błąd. Przepisy zmuszają Cię do rozpatrzenia reklamacji w 14 dni od momentu jej zgłoszenia, nawet jeśli nie dostałeś zwrotu towaru. Brak decyzji oznacza uwzględnienie reklamacji - Allegro zachowało się prawidłowo (choć może nieco nadgorliwie).
Na przyszłość: w podobnych przypadkach reklamację się odrzuca w przewidzianym prawem terminie. Kupującemu przesyła się decyzję o odrzuceniu reklamacji wraz z informacją, że po otrzymaniu towaru i zapoznaniu się z nim pod kątem zasadności roszczeń ta decyzja będzie mogła zostać zmieniona.
Takie jest prawo, niestety. Osobiście uważam, że te przepisy są do kitu - ale póki się nie zmienią, trzeba się do nich stosować.