anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja z kupujący i blokada konta

dominosk
#7 Wielbiciel#

Ciekawa sytuacja, klient zakłada dyskusję, że nie zwróciliśmy mu wpłaty za zwrócony towar. Niby prosta sprawa czas na rozpatrzenie reklamacji 14 dni od daty otrzymania towaru, jednak kupujący wymusza cały czas na nas zwrot wpłaty przed tym terminem. Co zrobił pracownik allegro???? Zablokował nam konto i zaakceptował zwrot pieniędzy poprzez ochronę kupującego. Czy to jest zgodne z prawem skoro czas na rozpatrzenie reklamacji jeszcze nie upłynął? Co mam zrobić żeby odblokować konto?Jeszcze jedno towar zwrócony uszkodzony, pomimo kilku wysłany zgłoszeń do allegro oraz e-maili nadal podtrzymywane jest zwrot dla kupującego. Ja nawet nie wiem jaką kwotę mu zwrócą bo w zamówieniu było kilka przedmiotów a reklamował tylko jeden.

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

LEW433
#21 Demiurg#

Niestety takie sprawy, blokadę konta wyjaśnisz tylko: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=28111aef-fc3d-4ee0-a94e-d1d7ac01fa65&subjectId=fed698b4-f... ale dziwne bo wniosek do POK składa się po 14 dniach nierozwiązanej dyskusji (tylko w wyjątkowych spawach możesz składać po 7 dniach.

oznacz moderatorów

dominosk
#7 Wielbiciel#

Ja to wiem ale pracownicy allegro chyba nie. to tylko część dyskusji
"

[edycja], ze względu na okoliczności sprawy podjęliśmy decyzje o pozytywnym rozpatrzeniu Pana wniosku w ramach Programu Ochrony Kupujących. Przelew na Pana rachunek bankowy trafi w ciągu 2-3 dni roboczych. Mam nadzieję, że następne zakupy odbędą się już bez problemu.
24 marca 2022 18:04
Postępowanie Pracownika allegro jest niezgodne z prawem, jak już piałem wcześniej towar wrócił do nas 14-03-2022 uszkodzony, czas na rozpatrzenie reklamacji to 14 dni. ten czas jeszcze nie upłynął.
24 marca 2022 18:26
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
[edycja] 24 marca 2022 18:26
Witam Serdecznie ,,bardzo dziekuje , to dla mnie był koszmar który w koncu sie zakonczył , raz jeszcze dziekuje pozdrawiam cały Zespół ALLEGRO ..
ŻYCZĄC DUŻO ZDROWIA I SPOKOJU ... z poważ zibi...
24 marca 2022 18:47
Proszę o spojrzenie w nasze odpowiedzi termin na rozpatrzenie reklamacji jeszcze nie upłynął, złożyliśmy już wniosek o zablokowanie tej wypłaty. towar został zwrócony 14 marca czas na rozpatrzenie reklamacji mamy 14 dni czyli do 28 marca. ?Jak już wspomniałem wcześnie i do czego przyznał się kupujący towar nie wrócił w takim stanie w jakim został otrzymany..

 
 
"
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@dominosk noo ,jeśli to była reklamacja z rękojmii musisz się ustosunkować do niej w 14-stu dniach od zgłoszenia przez klienta .

oznacz moderatorów

dominosk
#7 Wielbiciel#

Ja to rozumiem termin jeszcze nie upłynął a dostałem blokadę konta i w dyskusji pracownik allegro dał informację do kupującego że jego wniosek już został zaakceptowany i pieniądze będzie miał w ciągu 3 dni na koncie.

 

oznacz moderatorów

dominosk
#7 Wielbiciel#

Co w tym jest najlepsze nasze odpowiedzi i wysłany link do śledzenia przesyłki zwrotnej kiedy została odebrana nie są brane pod uwagę. Nawet zrobiliśmy kilka zgłoszeń w tej sprawie i nadal podtrzymywane jest stanowisko, że oddadzą pieniądze pomimo, że nasz czas na rozpatrzenie reklamacji nie upłynął.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@dominosk sprawdziłam dyskusję, o której piszesz - 19.03 napisaliśmy - "Termin na zwrot pieniędzy z tytułu odstąpienia od umowy wynosi 14 dni. Czas ten jeszcze nie minął, proszę więc o jeszcze chwilę cierpliwości". W dalszych wiadomościach prosiliśmy abyś wykonała zwrot wpłaty dla kupującego.
W wiadomości z 22 marca wyjaśniliśmy, że chociaż przesyłka dotarła do was 14 marca to jeśli Kupujący odstąpił od umowy powinien otrzymać zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni od daty odstąpienia (czyli w tym przypadku 8 marca), a nie od daty otrzymania przesyłki.

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@la_nika **piiip**u **piiip**u

proszę podać w jaki sposób sprzedawca rozumiał działania kupującego jako reklamację, a allegro jako odstąpienie od umowy?

oznacz moderatorów

dominosk
#7 Wielbiciel#

Kupujący nie odstąpił od umowy tylko zrobił reklamację co mamy na e-mailach

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@dominosk 

Jeśli @la_nika  ma rację, to niestety sam sobie na to zasłużyłeś.

Ty piszesz o reklamacji, Monika pisze o odstąpieniu - naprawdę nie odróżniasz tych dwóch rzeczy? To bardzo niedobrze, ponieważ odstąpienia (w przeciwieństwie do reklamacji) się nie rozpatruje, tylko oddaje kasęZwrot uszkodzonego towaru może skutkować zwrotem pomniejszonej kwoty, ale nie odrzuceniem, jak w wypadku niezasadnej reklamacji.

Najważniejsze: czternastodniowy termin liczy się od momentu odstąpienia, nie od daty otrzymania zwrotu przez sprzedawcę. Zdarzają się nawet przypadki, kiedy w dwa tygodnie nie dostaniesz towaru z powrotem - wtedy i tylko wtedy możesz się wstrzymać ze zwrotem wpłaty do czasu, kiedy odbierzesz zwracany towar.

Miałeś osiem dni kalendarzowych, żeby zapoznać się ze stanem towaru i zdecydować ile (ale nie - czy w ogóle) oddać klientowi pieniędzy. Teraz już po ptokach, oddajesz całość, choćby po towarze przejechała kolumna czołgów. Dowiedz się tylko, komu oddać, bo w tym przypadku nie mam pewności.

Potem prosisz Allegro o zdjęcie blokady, tłumacząc się niewiedzą i obiecując poprawę.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

 @dominosk kierujemy się informacjami, które są dostępne w dyskusji. 
18.03 poprosiliśmy kupującego, aby dokładniej opisał sytuację oraz przyczyny zwrotu przedmiotu, ponieważ z Twojej wiadomości wynikało, że chodzi o reklamację.
W przypadku niezgodności towaru z opisem Kupujący może złożyć do Sprzedającego reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań: - odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna; - obniżenia ceny; - wymiany towaru na nowy; - naprawy towaru. Kupujący odpisał, że rezygnuje z zakupu i prosi o zwrot pieniedzy. 
W kolejnych wiadomościach cały czas podkreślaliśmy, że "jeśli Kupujący odstąpił od umowy powinien otrzymać zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni od daty odstąpienia a nie od daty otrzymania przez Ciebie przesyłki". 
W przypadku reklamacji sprzedający ma 14 dni od złożenia oświadczenia kupującego na podjęcie decyzji reklamacyjnej, kupujący poinformował Cię o reklamacji 8 marca, więc 22.03.2022r. reklamacja automatycznie została uznana, ponieważ mineło 14 dni. 
23.03.2022 podjęliśmy decyzję, aby wypłacić rekompensatę kupującemu oraz nałożyć ograniczenia na Twoje konto. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@la_nika odstąpienia od umowy nie może żądać w ramach rękojmi. Chyba, że składa drugą reklamację i pod warunkiem, że wada jest istotna.

To jedna kwestia. Drugą jest taka, że raz piszesz, że Kupujący złożył reklamację, innym razem, że odstąpił od umowy. To jak w końcu było?

oznacz moderatorów

dominosk
#7 Wielbiciel#

Ten Pan chciał wymusić od nas wpłatę przed otrzymaniem przez nas zwrotnego towaru co skutecznie udało mu się poprzez portal allegro.

Skoro to jest takie pilne to proponuję pospieszyć Pocztę Polską. Ma Pan jakiś dziwny sposób przekazywania informacji. Jeśli jeszcze raz będzie mi Pan groził sprawę skieruję na Policję i do allegro. Pierścionek jeszcze do mnie nie doszedł można to łatwo sprawdzić wyszukując numer listu.
https://emonitoring.poczta-polska.pl/?numer=00359007731470862745
16:54
dominosk_36-1648299075588.png

 

witam..... po pierwsze zle mnie Pani zrozumiala i nie ma to nic wspólnego z jakim kolwiek straszeniem ...
 
tylo jesli 8 .03... puscilem polecony to juz powinien dojsc ale myslalem ze u mnie co nie wyswietla sledzenie przesylki ,,a uwazalem ze prawie tydzien to napewno doszla i pezez to pytalem tylko o to czy juz jest wlacone i nie mialem zadnych innych powodów do straczenia ...to jesli tak Pani odebrala to bardzo przepraszam ..a jutro pojade na głowna poczte i tam troche namieszam ....bo oni wiecznie s...
 
 
jak tylko sie cos dowiem to napisze do apani...
 
cos moja odpowiedz nie doszla ... to skrutem napisze ze jesli Pania urazilem lub zle mnie Pani zrozumiala to bardzo przepraszam .... a jutro pojade na poczte głowna i tam znajde powód o opieszalosc poczty ,,pozdrawiam zibi..
21:55

14 marca

dominosk_37-1648299075589.png

 

Odp: Masz nową wiadomość od użytkownika dominosk w Centrum Wiadomości
Witam Panią ....dzisiaj prosto ze słuby odwiedzilem poczte głowna .rozmawialem z naczelniczka poczty ...o tej przesylce i przeprosila za zaistniała sytuacje i zapewnila mnie ze osobiscie dopilnuje ze przesyła bedzie traktowana prirytetowo i dzisiaj bedzie u Pani ... a konsekwencje słuzbowe tez beda wyciagniete za taka opieszalosc...ja takze przepraszam za ten caly bałagan .....pozdrawiam zbigniew ...
 
08:35

15 marca

Proszę o wyjaśnienie dlaczego listonosz zostawił list w skrzynce, kto podpisał odbiór.
14:16
dominosk_38-1648299075589.png

 

listonosz postapil prawidlowa to byl list polecone ..a nie za potwierdzeniem odbioru wowczas soe podpisuje ale do zazwyczaj dotyczy spraw uzedowyc ze skabowki i oczywiscie z sadu i policji ..to tyle nie jestem nastolatkiem ...podaje nr konta ... 53 1240 2337 1111 0010 2431 0230 , a adres jest na kopercie ktora pani otrzymala prosze nie puzniej jak jutro o zwrot pieniedzy w kwocie jaka mi przysłu...
 
15:53

17 marca

 

Odp: Masz nową wiadomość od użytkownika dominosk w Centrum Wiadomości
BRAK WLATY NA KONTO ...
09:12
Poleconych nie zostawia się w skrzynce, muszą być pokwitowane przez odbiorcę. Jeszcze jedno to nie Pan ustala termin rozpatrywania reklamacji i zwrotów.
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@dominosk W tej chwili PP ma prawo zostawiać listy polecone w skrzynce, bez pokwitowania. Tylko listy, które mają tzw. zwrotkę trzeba pokwitować. Ma to związek z Cowidem i działa od połowy 2020 r.

oznacz moderatorów

dominosk
#7 Wielbiciel#

idąc nawet tym tokiem rozumowania, skąd decyzja o zablokowaniu konta? skoro reklamacja jest uznana 22-03-2022 to sprzedawca ma prawo do jak najszybszego zwrotu środków a allegro tą decyzję podjęło za mnie z jakiego powodu?

oznacz moderatorów

dominosk
#7 Wielbiciel#

dodatkowo zacytuję ze strony allegro

"

Jeszcze do zeszłego roku było tak, że jeśli Klient zwracał towar to do paczki dołączał formularz odstąpienia od umowy, zatem data dostarczenia przesyłki była datą dostarczenia odstąpienia od umowy i od tego czasu mieliśmy 14 dni na rozliczenie środków.

W ustawie jest zapis, że powinniśmy zwrócić środki w ciągu 14 dni od momentu, kiedy Klient odstąpi od umowy, jednak można wstrzymać się do momentu dostarczenia przez Klienta dowodu na odesłanie lub dostarczenie produktu.

Teraz pytanie: Co w sytuacji kiedy Klient odstąpił od umowy wypełniając formularz zwrotu przez Allegro,  odesłał towar w takim terminie, że ostatni dzień na rozliczenie przypadał na dzień dostarczenia przesyłki. Ze względów logistycznych, nie jest możliwe rozliczenie u mnie zwrotu w tym samym dniu w którym została dostarczona. Pracujemy do 15, a Kurier przyjechał z paczką o 14:47. 

Klient twierdzi że takie działanie jest niezgodne z przepisami i oczekuje przeprosin oraz rekompensaty."

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@dominosk 

Jeszcze jedno: nie oberwało Ci się za brak zwrotu pieniędzy, tylko za brak ustosunkowania się do reklamacji.

oznacz moderatorów

dominosk
#7 Wielbiciel#

Nie jest to tak jak piszesz, nawet jeśli ktoś uważa, że się nie ustosunkowałem to po upływie terminu reklamacja jest rozpatrzona  pozytywnie. Więc skąd decyzja o zwrocie kosztów z programu ochrony kupujących po jednym dniu od zaakceptowania reklamacji?

oznacz moderatorów

dominosk
#7 Wielbiciel#

Traktuję to jako reklamację, ponieważ klient twierdzi, że dostał coś co w jego mniemaniu nie było złotem miał przesłać ekspertyzę której nie przesłał, przesłał za to uszkodzony pierścionek. zakupu dokonał 11 lutego zwrotu dokonał 8 marca to chyba wszystko wyjaśnia.

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@la_nika 

Jest taki ładny zwrot "zakałapućkać się", co właśnie uczyniłaś😊

@dominosk 

Czyli to jednak była reklamacja. Mało tego, reklamowany towar dotarł do Ciebie w ostatnich minutach pracy ostatniego dnia terminu na rozpatrzenie reklamacji. Dobrze rozumiem?

Jeśli tak jest, mimo wszystko popełniłeś błąd. Przepisy zmuszają Cię do rozpatrzenia reklamacji w 14 dni od momentu jej zgłoszenia, nawet jeśli nie dostałeś zwrotu towaru. Brak decyzji oznacza uwzględnienie reklamacji - Allegro zachowało się prawidłowo (choć może nieco nadgorliwie).

Na przyszłość: w podobnych przypadkach reklamację się odrzuca w przewidzianym prawem terminie. Kupującemu przesyła się decyzję o odrzuceniu reklamacji wraz z informacją, że po otrzymaniu towaru i zapoznaniu się z nim pod kątem zasadności roszczeń ta decyzja będzie mogła zostać zmieniona.

Takie jest prawo, niestety. Osobiście uważam, że te przepisy są do kitu - ale póki się nie zmienią, trzeba się do nich stosować.

oznacz moderatorów