anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
Highlighted

dziwne odpowiedzi z allegro ?

a_diego
#8 Zapaleniec#

Witam,

Mam dziwne odpowiedzi z allegro w dyskusjach i zgłaszanych interwencjach  odpowiedzi nie są na temat
np
Klient nie odebrał przesyłki z paczomatu . zwróciliśmy pieniądze z kosztów  potrąciliśmy 12 zł  za zwrot. Allegro pisze o jakiejś reklamacji i wprowadza kenta w błąd.
 
np.
w toku dyskusji okazało się że jest ona prowadzona z osobą nieletnią i nie jest ona właścicielem konta zgłosiliśmy sprawę do allegro o wyjaśnienie sprawy , ponieważ informacje od użytkownika są sprzeczne . W odpowiedzi otrzymaliśmy informację że nie ma podstawy do zamknięcia dyskusji a o to nie prosiliśmy.
 
np.
zwróciliśmy pieniądze i potrąciliśmy 6 zł za przesłanie uszkodzonego towaru  , prosiliśmy allego o zamknięcie dyskusji , w odpowiedzi otrzymaliśmy informację że mamy dopłacić????
 
O co chodzi co z wami jest ?

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

ejczbi
#9 Pomysłodawca#

Wygląda na to, że w dyskusjach udziela się bot - w dodatku, jak widać, bardzo słabo zaprogramowany.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

a_diego
#8 Zapaleniec#

Czy można gdzieś złożyć oficjalną skargę na ten system

 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

Moderator
Moderator

@a_diego@ejczbi dziękuję za Twoją opinię, ale w dyskusjach wypowiadają się wyłącznie nasi pracownicy, nie boty. Niestety, bez konkretnych przykładów nie mogę sprawdzić Twojej tezy, ale czy mógłbyś określić skalę odpowiedzi, które według Ciebie są nie na temat? 


Ola
Allegro Gadane
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

goliatt
#8 Zapaleniec#

To dlaczego w dyskusji zabierając zdanie jako pracownik nie podpisuje się z imienia i nazwiska? U was pracują anonimowi ludzie czy jak?

Również doświadczyłem dziwnego zachowania pracownika lub też bota allegro, piszę, że na poczcie po 30 dniach od nadania można złożyć reklamację jako zaginięta a pracownik allegro odzywa się, żebym przesłał potwierdzenie rozpatrzenia reklamacji?!?!?! Gdzie od złożenia reklamacji poczta ma kolejne 30 dni na jej rozpatrzenie. Może powinniście edukować swoich pracowników w nieco bardziej rozwiniętym kierunku obsługi?

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

Moderator
Moderator

@goliatt przede wszystkim ze względów prawnych i ustawy o ochronie danych osobowych. Nie wszyscy pracownicy są anonimowi, czego najlepszym przykładem jesteśmy my. 


Ola
Allegro Gadane
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

xyz96
#9 Pomysłodawca#

@goliatt Reklamacja na poczcie to sprawa pomiędzy sprzedawcą a przewoźnikiem. Konsument ma otrzymać odpowiedź na reklamację od sprzedawcy w ciągu 14 dni, w przeciwnym razie reklamacja zostaje uznana z mocy prawa. Jeśli doszło do zaginięcia przesyłki, kupujący może sprzedawcy wyznaczyć dodatkowy termin wydania rzeczy, a po jego bezskutecznym upływie odstąpić od umowy bez względu na wszelkie terminy stosowane przez pocztę, która nie jest stroną umowy z konsumentem. Po odstąpieniu sprzedawca powinien zwrócić wpłatę niezwłocznie.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

goliatt
#8 Zapaleniec#
Mi brakuje przede wszystkim tego, że jak w dyskusji kupujący podejmuje kwestię odstąpienia od umowy, reklamacji itp. to nie wypełnia formularza wg. wzoru ale pisze że odstępuje od umowy i proszę zwrócić kasę! Wszystko ok ale sprzedający, który ma porządek w dokumentach chce podpiąć pod korekte paragonu jakąś podkładkę dlaczego to zrobił. A kupujący tego nie rozumieją. Brakuje w dyskusji opcji wypełnij zwrot, reklamację, inne. Coś gdzie identyfikuje się klienta z imienia i nazwiska oraz innych danych.
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

WREDZIA-W1
#9 Pomysłodawca#

@xyz96  Pokaż przepis na to. Już tu były takie cuda, że sprzedawca reklamował na poczcie, a okazało się, że klient odebrał.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

goliatt
#8 Zapaleniec#

@WREDZIA-W1  dokładnie, allegro nie powinno naciskać na zwrot klientowi wpłaty w momencie gdy przesyłka została nadana i jest w transporcie. Jeżeli klient jest niezdecydowany to musi przebrnąć przez odmowę odbioru przesyłki i następnie poczekać aż nadany towar wróci do nadawcy.

Kupujący oczekują wszystkiego na wczoraj. W weekend miałem klienta (firma) zakup i klient nie potrafił prawidłowo skorzystać z produktu i już wyklepał formularz zwrotu i że odstępuje od umowy. Napisałem że mamy weekend i niech się nie niecierpliwi i na spokojnie w dzień roboczy wyjaśnię co i jak.

Odpisał też tak na to, że jako przedsiębiorca:

"Myślę, że mikro-przedsiębiorca może dokonać takiego zwrotu i pozostaje to w w gestii sprzedawcy i jego dobrej woli.

Zrobi Pan jak uważa. Pieniążków nie zwraca Pan bezpośrednio mi, tylko firmie pay-po."

 

Oczywiście a pracować mam pro-bono i zajmować się zbędnymi zwrotami, korektami faktur itp. Nie wiem ale jako sprzedawca całkiem inaczej podchodzę do ludzi w sklepach stacjonarnych jako klient czy również na allegro - dzisiaj sytuacja zakupiłem folię do telefonu, sprzedawca pisze, że nie ma jej już na stanie i może wysłać szkło czy chcę tak? No myślę luz co za problem, bywa że się skończy, nie ma draki, życie toczy się dalej. Gdybym nie chciał to po prostu zwrot, nie wystawiam oceny bo tak bywa, nikt nie zaopatruje się po uszy w towar. Po prostu ludzko podejść i na luzie.

Cierpliwości cierpliwości !! to nie piekarnia i każda sytuacja wymaga czasu do wyjaśnienia.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

WREDZIA-W1
#9 Pomysłodawca#

Ja też miałam przeboje z klientką i tylko dzięki przebiegłości i wrodzonej inteligencji uniknęłam kłopotów. Miałam licytacje dwóch przedmiotów. Załóżmy, że był to słoń i żyrafa. Klientka zalicytowała oba, ale finalnie wygrała tylko słonia. Zapłaciła, ja wysłałam. Zapłacił też pan za żyrafę i też wysłałam. Za dwa dni dzwoni klientka, że ona kupiła dwa, zapłaciła za dwa, a dostała tylko żyrafę. Oniemiałam i sprawdzam. Nie, jest tylko jedna wpłata i to jej mówię. Ona się z tym zgadza, że może jednak tak, ale ma żyrafę, a kupiła słonia. Więc mówię co ma robić. Odesłać, ja zwrócę kasę itd.  Z tego wszystkiego  jednak wynika, że drugi klient też ma na odwrót. Dzwonię więc do niego, żeby odesłał, ja zwrócę pieniądze i jak klientka odda żyrafę, to mu ją wyślę. Pan się zgadza i problemów nie robi, chociaż nie wie co ma, bo jeszcze nie odpakował. Za chwilę znów kobieta dzwoni i pyta czy odesłać na adres nadawcy czyli firmę XXXXXX.Tu mi ręce opadły, bo to nie mój adres i nie ja jestem nadawcą tej żyrafy. Zgłupiałam całkiem. Znalazłam tę firmę w google i patrzę, a oni też sprzedają słonie i żyrafy 🙂 Dzwonię więc sama do kobiety i pytam kto robił te zakupy. Ona sama czy ktoś dla niej. Okazało się, że syn z Belgii. Przegrał u mnie, to kupił żyrafę u firmy XXXXX, a matce powiedział, że jej kupił to co chciała czyli słonia i żyrafę, ale nie powiedział, że w dwóch różnych miejscach. Gdybym się nie wysiliła umysłowo i nie wpadła na  właściwy trop, wszyscy mieliby kłopoty. Ja, ona i klient, który odesłał nierozpakowany, ale swój towar. Nawet mi się myśleć nie chce, jakby to się skończyło, bo generalnie to ona powinna ponieść koszty całej tej operacji, gdyby do niej doszło.

Wniosek: sprzedawcy na Allegro powinni przejść kursy: detektywistyczny i jasnowidzenia.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

TomBanknoter
#9 Pomysłodawca#

@WREDZIA-W1  Zdarza się. Miałem kiedyś klienta, który zadzwonił, bo coś mu się coś nie podobało w zamówieniu. Akurat nie byłem przy kompie, żeby sprawdzić, ale miałem niejasne przeświadczenie, że wysłałem mu dopiero tego samego dnia rano. Różne rzeczy można powiedzieć o naszej poczcie, ale na pewno nie dostarcza poleconego na drugi koniec Polski w kilka godzin. Więc nieśmiało zapytałem, do kogo właściwie chciał zadzwonić, i się okazało do że pana Krzysztofa spod Warszawy, a nie do pana Tomasza z Wrocławia.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

WREDZIA-W1
#9 Pomysłodawca#

@TomBanknoter  Toteż mówię: kursy jasnowidzenia. Ta moja klientka dostała obie przesyłki tego samego dnia, z tym że moja przyszła godzinę później. Gdyby przyszły  razem, nie byłoby problemu. Potem radośnie wysłała mi zdjęcie mojego słonia 🙂 Jakbym mogła, to bym jej nogi z d.............    .......................ła 🙂

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

TomBanknoter
#9 Pomysłodawca#

@WREDZIA-W1  "Już tu były takie cuda, że sprzedawca reklamował na poczcie, a okazało się, że klient odebrał" - powiem więcej: tak się dzieje w wypadku większości reklamacji. Prawdziwe zaginięcia zdarzają mi się rzadziej niż raz na rok.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

xyz96
#9 Pomysłodawca#

@WREDZIA-W1 

Art. 5615 Kc – 14 dni na rozpatrzenie reklamacji.

Art. 5431 Kc – wydanie rzeczy, wyznaczenie dodatkowego terminu, odstąpienie.

Art. 494 Kc – niezwłoczny zwrot wpłaty.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

a_diego
#8 Zapaleniec#

Witam,

Gdzie mogę to zgłosić aby uzyskać pomoc.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

Moderator
Moderator

@a_diego postaram się pomóc, ale poproszę o numer tej dysksuji. Możesz być spokojna o bezpieczeństwo, podanie tutaj numeru nie sprawi, że osoby postronne będą miały do niej dostęp, więc poza pracownikami Allegro nikt jej nie przeczyta. 


Ola
Allegro Gadane
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

a_diego
#8 Zapaleniec#

Dyskusja z Client:75077581

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

Moderator
Moderator

Dziękuję, wrócę z informacją, tak szybko jak tylko będzie to możliwe. 


Ola
Allegro Gadane
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: dziwne odpowiedzi z allegro ?

RED
#9 Pomysłodawca#

TYPOWE i nagminne

np: kupujący nie doczytał terminu wysyłki przedmiotu zakłada dyskusję

my odpisujemy że mamy jeszcze czas na wysyłkę

a allegro żąda od nas przedstawienie numeru przesyłki lub dowodu, że zwróciliśmy wpłatę

np: kupujacy zadaje pytanie - a allegro żąda od nas dowodu, że zwróciliśmy wpłatę mimo że Kupujący nie odstąpił od umowy

np: umowa firma- firma - a allegro wypisuje coś o ustawie konsumenckiej

ostatnio w dyskusji napisaliśmy, że skoro za Kupującego allegro odstępuje od umowy to my takie coś przyjmujemy - bo ciężko jest się kopać z koniem

kto używa konta allegro nie interesuje - mielismy przypadki osób małoletnich, kupiła kobieta odpowiadał facet i itp - nawet zgłoszenie tego do allegro nic nie dało

 

Do pracowników allegro - Kupujący konsument może odstąpić od umowy w trybie konsumenckim - Sprzedawca nie posiada takich uprawnień - nauczcie się przepisów

Odpowiedz
Ładowanie...