Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
szukałem tematu, ale go nie znalazłem. Właśnie wygenerowałem etykietę dla kupującego z Allegro Smart. Problem polega na tym, że z pośpiechu zrobiłem ją ze złym rozmiarem A, a powinna być z B. Jest możliwość zmiany tego? Dodam, że etykieta jest już wydrukowana.
Pozdrawiam!
to chodzi o paczkomat ? przy smarcie, chyba nie ma gabarytów, tzn są ujednolicone koszty, więc to nie ma znaczenia.
Jak wydrukujesz dla klienta etykietę do paczkomatu i nie zmienisz rozmiaru A na B lub C to otworzy się skrytka A. Ja tego nie zrobiłem, a przedmiot mam na gabaryt B. Pytanie jak go zmienić na B? Pisać do Allegro, Inpostu czy jest jakieś inne rozwiązanie?
@mikeza ma znaczenie bo walą dopłaty, chodzi o system otwierania skrytek, otworzy za małą skrytkę i paczka nie wejdzie i bach dopłata 😞
To jest jakieś rozwiązanie ze strony sprzedawcy żeby to zmienić zanim paczkę się wyśle? Oczywiście przy wydrukowanej etykiecie.
@Novosan, @mikeza, w takiej sytuacji robimy tak:
Lepiej wydrukować gab. C i tam włożyć niż gab. A i stracić pieniądze,
a kurier i tak przełoży do mniejszej jeśli zmieści, wtedy w MP pojawia się B, mimo, że nadaliśmy jako C 🙂
<daje jabłuszko 🍎> 😊
@konto zamknięte No i niestety nie jest to prawda, InPost nie zwróci kosztów za niewykorzystaną etykietę, bo też w pierwotnej paczce Allegro Smart! paczka jest bezpłatna. Już kilkukrotnie zgłaszałam tą sprawę do Allegro, nie są w stanie NIC z tym zrobić, czekają na podjęcie jakichś kroków przez InPost.
A jeśli kurier przegabarytuje paczkę z C na B, to i tak jest dopłata, więc gdzie tu logika? 🤔
@cloudcloudczy mogłabym prosić o odniesienie się do tego tematu?
@Motocykl24Inpost mi potwierdził, że nie ma możliwości zwrotu kasy za dodatkową etykietę. Na infolinii powiedzieli mi, że trzeba było się nie mylić. Ja uważam to za zwykłe wyłudzenie skoro wszystkie trzy gabaryty są za taką samą stawkę 8,99zł, a dla Smartowców 0zł to taka etykieta powinna mieć możliwość w każdej chwili zmiany rozmiaru bez konsekwencji. Przecież dopisują etykietę do maila klienta, więc po wrzuceniu do paczkomatu można od razu zablokować wygenerowanie nowej etykiety.
Z góry się zakłada, że nikt się nie myli.
Miałem ten sam ból. Wyszła etykieta A a powinna być B. Miała być za 0 zł. Nie mogłem nic zmienić i musiałem wysłać normalnie za 18,99 zł. Tragedia
@Motocykl24, napisz kupującemu, że jakiś problem jest z inpostem, żeby kupujący kliknął zakup jeszcze raz, wybrał wysyłkę jak wcześniej, wcześniej zrób zwrot za poprzednią 🙂
Teraz jest kolejne utrudnienie. Rozwiązanie od Patryk0701 działa, ale InPost nie pozwoli Ci nadać przesyłki używając tego samego (wygenerowanego) adresu Allegro email - będzie namawiać Cie do skorzystanie z Importu Allegro - co ze względów oczywistych nie działa, bo etykieta już jest wygenerowana, tylko w złym rozmiarze.
Reasumując - słabo przetestowany proces i na każdym kroku pod górkę dla sprzedającego. Najwygodniej byłoby mieć możliwość zmiany gabarytu w samym paczkomacie.
A póki co - polecam zawsze brać gabaryt C - nic się nie traci za to, a uniknie się kłopotliwych sytuacji z niemieszczącą się paczką.
Niestety nie jest to prawda, gdyż w razie weryfikacji gabarytu przez INPOST doliczą dodatkową opłatę za źle zadaną przegrodę. Sprawdziłem to i jednak trzeba się trzymać gabarytów.
I rzeczywiście jest bezsensowne, że przed nadaniem paczki nie można zmienić gabarytu na etykiecie, gdy się dokonało pomyłki.
@segregator_com Po prostu najlepiej zmierzyć paczkę przed wygenerowaniem etykiety.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Potwierdzam. Dane znikają po wygenerowaniu etykiety. I nic już nie można poprawić lub anulować etykietę i wysłać ponownie.
to **piiip**yczne skoro opłata jest ujednolicona. Dlatego nie śpieszno mi do inpostu 🙂
Niestety INPOST dolicza dodatkowe opłaty za źle zadeklarowany gabaryt, chociaż cena jest taka sama dla A,B i C (lub bezpłatnie przy SMART). My w takim przypadku wysyłamy zgłoszenie do INPOST o zwrot środków za niewykorzystaną etykietę poprzez formularz na stronie : https://inpost.pl/kontakt. No i oczywiście trzeba raz jeszcze nadać paczkę.
Inna sprawa to to, że dodatkowe opłaty pojawiają się pomimo, że paczka została poprawnie nadana we właściwej przegrodzie, a INPOST po czasie twierdzi, że weryfikacja gabarytów spowodowała zmianę.
Szczytem bezsensu była sytuacja, gdy nadaliśmy paczkę w A (zmieściła się !), a INPOST nam ją zakwestionował, że do paczkomatu odbiorczego nie weszła do A, tylko do C, i oczywiście naliczyli nam dodatkową opłatę 3,89. Paczka się w drodze powiększyła ?! Ale to temat do INPOST a nie Allegro.
Ja nadaje w paczkomacie paczki i nie raz miałem mniejszą paczkę w większym gabarycie i nie naliczali dodatkowych opłat,może to też kwestia oddziału.Paczki nadaje wszystkie allegro inpost.
Jesli masz paczkę w gabarycie A i tak ją opłacisz i nadasz to jest gitarka, to że Inpost np w danym paczkomacie nie ma miejsca i sobie "przegabarytuje" na B to nie ma żadnej dopłaty to ich wewnętrzna sprawa. Gorzej jak masz Gab B a wydruk na A wtedy koszta pomyłki ponosi nadający (w smarcie) bo bez smart niewykorzystaną etykietę można zgłosić i kasę zwrócą.