Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Proszę o informację, gdzie mam złożyć reklamację za dopłatę do wysyłki INPOST?
Zwykle jak dopłata przychodziła do managera przesyłek inpost - składałem reklamację do inpost. W 90% reklamacje były zasadne. Teraz widzę, że takie dopłaty pojawiają się na rozliczeniach z allegro i to po 2 miesiącach od nadania przesyłki:
Numer nadania:
642360589140139122390468
Nazwa usługi dodatkowej:
Opłata za weryfikację wagi i wymiarów przesyłki
Kod:
INP_N1_WER_WYM
Numer zamówienia:
4b8edc45-569d-11eb-b1ad-59891f210d1bNumer nadania:
642360589140139122390468
Nazwa usługi dodatkowej:
Opłata za traktowanie przesyłki jako ponadgabarytowej
Kod:
INP_N2_JAK_GABARYT
Numer zamówienia:
4b8edc45-569d-11eb-b1ad-59891f210d1bDziękuję.
@MaxyAgd dziękujemy za kontakt z nami. Po zweryfikowaniu sprawy u przewoźnika okazało się, że przesyłka o 2 cm przekraczała maksymalne wymiary dla gabarytu B, dlatego została naliczona dodatkowa opłata.
Zobaczcie jak można klienta robić w wała. Od kilku lat kupuję Kartony 600x380x190 na paczkomat gabaryt B. Pomyliłem się wcześniej i napisałem 600x400x150, bo tak mi się wydawało (zaciekawiło mnie to, bo przecież sam czasami wrzucam je w paczkomat i jest luz) . Miła Pani z allegro napisała, że to przez to, że karton za duży 🙂 bo ja się wcześniej pomyliłem 🙂 w taki sposób każdemu można nie uznać reklamacji - inpost nie ma wglądu w wymiary przesyłek. Ktoś sie pomyli z obsługi inpost i walą dopłaty jak im sie chce.. Poniżej zdjęcie z aukcją kartonów jakie kupuję od kilku lat.
@MaxyAgd dopytałam jeszcze miłą panią z Allegro i przekazała mi odpowiedź od InPostu - "przesyłka została uznana jako ponadgabarytowa. Paczka została zadeklarowana przez Klienta jako gabaryt B, którego maksymalne wymiary wynoszą 64cm x 38cm x 19cm.
W zaistniałej sytuacji, jeżeli Nadawca nie zgadza się z naliczeniem, sugeruję zgłoszenie reklamacji.
Zgłoszenia należy dokonać poprzez formularz reklamacyjny, który udostępniony jest na stronie internetowej:
inpost.pl/kontakt/zloz-
Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 30 dni kalendarzowych, a odpowiedź zostanie przekazana na adres email wskazany w formularzu reklamacyjnym".
Dlatego jeśli te informacje się nie zgadzają to najlepiej żebyś w sprawie reklamacji skontaktował się bezpośrednio z InPostem.
@MaxyAgd Do Allegro składaj reklamacje. Żeby nie płacić dodatkowo musisz dokładnie dokumentować przesyłki, wszystkie ich właściwości 😉
Witam. Co jakiś czas po miesiącu dostaję opłaty dodatkowe do przesyłek to nie standard albo waga gabarytowa na wielka wysyłam ciągle to samo dotyczy dpd i Inpost. Składam reklamację i otrzymuję wiadomość negatywną. Więc proszę jako nadawca o protokoły weryfikacji przesyłek a Oni nie chcą ich wydać bo twierdzą że to dane wewnęczne. Najlepiej zeby firmy robiły foty przesyłek które im nie pasują gdyż teraz obsługa pisze na tych protokołach co chce i nie ma jak sie do tego odnieść. Ktoś z Panstwa składał skargę do Urzedu Komunikacji Elektronicznej?
Rozumiem, że te dopłaty widnieją na fakturach od przewoźnika? Czy na rozliczeniach z Allegro?
rozliczenia z Allegro
Hmm, może warto by zapytać samo Allegro skąd te dopłaty? W końcu rozliczasz się z nimi, wytłumaczenie dodatkowych kosztów jest tutaj obligatoryjne raczej.
Było już tu trochę wątków jak to firmy kurierskie "powiększają " wielkość paczek i doliczają niesłusznie dopłaty ,poszukaj może jakiś pomysł znajdziesz dla siebie.
Chętnie się podłączę do tematu, właśnie podliczyłam dopłaty Allegro dpd przy 95 paczkach dopłaty od 12 do 144 zł średnio 30,99 do paczki (kartonu) 110x55x30 czyli w idealnym gabarycie, waga max do 3,5 kg. Dopłata prawie 2700 ! To jakiś żart.....i tak od kilku miesięcy. Za każdym razem reklamacja odrzucona 😕
Wygląda na to że firmy kurierskie znalazły sposób na odrobienie strat na usługach w smarcie .Mam nadzieję że się mylę ale wygląda to bardzo podejrzanie .
Najwyraźniej tak.... ale chyba trzeba ukrócić ten proceder bo tak dalej być nie może. Pytanie -jak?
Może trzeba spróbować z RZECZNIKIEM PRAW KONSUMENTA.
Dobry pomysł, a może jakieś zbiorowe pismo ?
Jakby się udało zebrać kilku sprzedawców z podobnym problemem mogło by to pomóc ,sam nie mam jak się do tego dołączyć bo nie korzystam obecnie z żadnego kuriera ,sprzedaję rzeczy małe listami poleconymi lub paczkomat i nie mam problemu z doliczaniem do wysyłek za rzekomo przekroczony gabaryt.
Koszty rosną ceny nie wzrastają to trzeba jakoś dorobić
W takim razie zapraszamy wszystkich "pokrzywdzonych" do zgłaszania się. Im więcej tym lepiej.