Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupiłem na Allegro telefon Mi 9T w sierpniu 2019 r. od sprzedającego, który aktualnie nic nie sprzedaje za pośrednictwem serwisu. Telefon uległ awarii, pomimo faktu gwarancji urządzenia nie wiem co z nim zrobić ponieważ sprzedający zniknął z serwisu i pomimo kilkunastu prób nawiązania jakiegokolwiek kontaktu głucha cisza. Na oficjalnej stronie nie ma informacji o zakończeniu działalności i tak się zastanawiam co z tym fantem zrobić? Może ktoś coś doradzi? Dziękuję.
@koziolek851 Jeśli był to zakup od firmy, to zawsze obowiązuje 2 lata ustawowej rękojmi. Gwarancja nie jest obowiązkowa, ale jeśli istniej, też można z niej korzystać. Ty decydujesz, czy korzystasz z gwarancji, czy z rękojmi. Wyślij sprzedawcy mailem lub listem poleconym pismo reklamacyjne z tytułu rękojmi (to moim zdaniem bardziej korzystna opcja) i czekaj na odpowiedź, ma na to 14 dni. Jeśli nie odpowie, z mocy prawa reklamacja zostaje uznana. Towar odeślesz dopiero wtedy, gdy sprzedawca tego zażąda. Brak sprzedaży na Allegro nie zwalnia sprzedawcy z obowiązków wynikających z prowadzenia działalności gospodarczej. Możesz napisać do Allegro prośbę o pomoc, gdyby sprzedawca unikał jakiegokolwiek kontaktu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
Gdyby to nie pomogło, kontaktuj się z Rzecznikiem konsumentów.
Tu masz opisane zasady reklamacji; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/
dziękuję za podpowiedź, pozdrawiam
A czy Xiaomi kupione od sprzedawcy Allegro objęte jest oficjalna gwarancją 24 miesiące?
@koziolek851,
@xyz96 ci pomógł, więc daj mu lajka i zaznacz jako rozwiązanie. Dzięki 🙂
Dla pełnej jasności - dwuletni okres rękojmi jest dla towarów nowych, dla używanych wynosi on rok.
Nie ma to znaczenia, sprzedawca ma siedzibę w UK, brak kontaktu i brak możliwości czegokolwiek, więc zostaje zakup kolejnego telefonu.
Zapytaj Allegro, co oni na to, w końcu prowizję za tę sprzedaż wzięli od sprzedawcy, zarobili na Tobie; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
Skontaktowałem się i pozostaje mi tylko zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa na Policji. Dodatkowo skontaktowałem się z Europejskim Biurem Ochrony Praw Konsumentów i czekam na odpowiedź, jednakże instytucja ta zajmuje stanowisko w charakterze polubownym więc nic z tego najprawdopodobniej nie będzie. A z zawiadomieniem też nie ma sensu, bo szkodliwość czynu nie wielka, pomimo że przestępstwo. Ściganie utrudnione bo poza granicami więc ogólnie to wszystko nie ma sensu. Sklep sprowadzał elektronikę bezpośrednio od producenta z Chin, zamknął działalność a przez to że jest poza granicami RP jakiekolwiek czynności są utrudnione, a wręcz niemożliwe. Ja zostałem z wadliwym urządzeniem i nie ma możliwości by cokolwiek, co przyniesie wymierny efekt zrobić. Nie polecam sprzedawców z siedzibą poza granicami RP, którzy nie posiadają przedstawicielstwa w Polsce. Jestem po prostu wybzykany jak najprawdopodobniej nie jeden klient tego sklepu...
A Allegro w każdej ofercie "gwarantuje bezpieczne zakupy" jednocześnie udostępniając sprzedaż podmiotom zagranicznym. Teraz już wiesz, ile jest warta ta allegrowa "gwarancja".