anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Gwarancja

ElterShopping
#7 Wielbiciel#

Witam serdecznie, 

Uprzejmie proszę o poradę w następującej sprawie, postaram się zawrzeć tylko najważniejsze szczegóły.

 

Po upływie roku i trzech miesięcy klientka zgłosiła nam niedziałające urządzenie akumulatorowe.

Na swoje zgłoszenie uzyskała odpowiedź dnia następnego z proźbą o odesłanie produktu w celu sprawdzenia, na co klientka się zgodził.

Co ważne, w tym miejscu Allegro na dzień dzisiejszy twierdzi iż nasza odpowiedź nie była rozpatrzeniem wniosku reklamacyjnego na który mamy 14 dni (Klient zwlekał z wysyłką i również nam zajęło pare dni na odpowiedź po odesłaniu, więc termin 14 dni od pierwszej wiadomości zostaje przekroczony i nie ma znaczenia iż poprosiliśmy o zwrot produktu a klient się zgodził)

W związku ze sprawdzeniem produktu stwierdziliśmy wadę eksploatacyjną związaną z uszkodzeniem akumulatora na co Allegro odpisało:
rozumiem, że nie jest
Pani zadowolona z odmownej decyzji reklamacyjnej. Jako serwis, nie mamy uprawnień sądu, aby
podważyć decyzję sprzedającego. W tej sytuacji zachęcam do kontaktu z dowolnym serwisem w celu
wyceny naprawy przedmiotu. Po przedstawieniu wyceny zwrócimy je w ramach Allegro Protect. Jeżeli
koszty naprawy przewyższają wartość zakupu zwrócimy koszt do wysokości zakupu. Jeśli towaru nie da
się naprawić, proszę załączyć dokument, w którym jasno jest napisane, że naprawa jest niemożliwa lub
nieopłacalna. Proszę, aby na dokumencie widniała pieczątka serwisu oraz podpis pracownika.

Jednak dziś twierdzą iż ta wypowiedź nie jest wiążąca i w związku z przekroczeniem terminu na ropatrzenie reklamacji, to my mamy zapłacić klientce.

 

Uprzejmie proszę o słowo wyjaśnienia jeśli ktoś sprawę rozumie.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

LEW433
#21 Demiurg#

Jak to reklamacja z tytułu rękojmi to tak ,a jak gwarancji to należałoby się przyjrzeć co napisane w gwarancji. Prawdą jest że masz 14dni na rozpatrzenie i jak jej nie rozpatrzysz to reklamcja jest uznana i jak tak się stało to musisz coś z tym zrobić.

oznacz moderatorów

ElterShopping
#7 Wielbiciel#

Witam, ale teraz 14 dni od zgłoszenia czy od otrzymania i sprawdzenia ? I dodatkowo, skoro poprosiliśmy klienta o zwrot produktu, nie implikuje to, że od momentu dostarczenia do nas ?

Klient nie określił czy jest to żądanie z tyt. rękojmi czy gwarancji.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

14dni od zgłoszenia, i teraz należało w tym czasie reklamację odrzucić z powodu nie odesłania.

oznacz moderatorów

ElterShopping
#7 Wielbiciel#

Rozumiem, jednak ciężko się pogodzić iż jedno nie implikuje drugiego ...

Ponadto, czy zacytowana odpowiedź allegro nie jest wiążąca ?

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

W przypadku niezgodności z umową - 14 dni od zgłoszenia
W przypadku gwarancji - 14 dni od dnia dostarczenia reklamowanego produktu do punktu wskazanego w karcie gwarancyjnej, o ile warunki gwarancji nie stanowią inaczej.
W przypadku dodatkowej gwarancji sprzedawcy - 14 dni od zgłoszenia, chyba że sprzedawca zadeklarował krótszy termin.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Klient nie musi sam dowiadywać się o sposobie rozpatrzenia reklamacji, gdyż obowiązek informacyjny leży po stronie sprzedawcy. Termin 14-dniowy liczy się od dnia następnego od dnia złożenia reklamacji, a dni liczy się kolejno po sobie. Przy obliczaniu terminu bierze się również pod uwagę dni wolne od pracy.

oznacz moderatorów

FishBeat
#12 Orędownik#

Z tym, że zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego o obliczaniu terminów, jeżeli ostatni dzień danego terminu przypada w sobotę bądź dzień ustawowo wolny od pracy, ulega on przesunięciu na kolejny dzień roboczy. Termin ten liczy się od następnego dnia po dniu, w którym konsument złożył reklamację, a kończy się z upływem dnia 14.

oznacz moderatorów

ElterShopping
#7 Wielbiciel#

Witam serdecznie,

 

Prosiłbym o potwierdzeni, czyli w moim przypadku, 14 dni od dnia dostarczenia reklamowanego produktu ?

oznacz moderatorów