Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie,
Uprzejmie proszę o poradę w następującej sprawie, postaram się zawrzeć tylko najważniejsze szczegóły.
Po upływie roku i trzech miesięcy klientka zgłosiła nam niedziałające urządzenie akumulatorowe.
Na swoje zgłoszenie uzyskała odpowiedź dnia następnego z proźbą o odesłanie produktu w celu sprawdzenia, na co klientka się zgodził.
Co ważne, w tym miejscu Allegro na dzień dzisiejszy twierdzi iż nasza odpowiedź nie była rozpatrzeniem wniosku reklamacyjnego na który mamy 14 dni (Klient zwlekał z wysyłką i również nam zajęło pare dni na odpowiedź po odesłaniu, więc termin 14 dni od pierwszej wiadomości zostaje przekroczony i nie ma znaczenia iż poprosiliśmy o zwrot produktu a klient się zgodził)
W związku ze sprawdzeniem produktu stwierdziliśmy wadę eksploatacyjną związaną z uszkodzeniem akumulatora na co Allegro odpisało:
rozumiem, że nie jest
Pani zadowolona z odmownej decyzji reklamacyjnej. Jako serwis, nie mamy uprawnień sądu, aby
podważyć decyzję sprzedającego. W tej sytuacji zachęcam do kontaktu z dowolnym serwisem w celu
wyceny naprawy przedmiotu. Po przedstawieniu wyceny zwrócimy je w ramach Allegro Protect. Jeżeli
koszty naprawy przewyższają wartość zakupu zwrócimy koszt do wysokości zakupu. Jeśli towaru nie da
się naprawić, proszę załączyć dokument, w którym jasno jest napisane, że naprawa jest niemożliwa lub
nieopłacalna. Proszę, aby na dokumencie widniała pieczątka serwisu oraz podpis pracownika.
Jednak dziś twierdzą iż ta wypowiedź nie jest wiążąca i w związku z przekroczeniem terminu na ropatrzenie reklamacji, to my mamy zapłacić klientce.
Uprzejmie proszę o słowo wyjaśnienia jeśli ktoś sprawę rozumie.
Pozdrawiam
Jak to reklamacja z tytułu rękojmi to tak ,a jak gwarancji to należałoby się przyjrzeć co napisane w gwarancji. Prawdą jest że masz 14dni na rozpatrzenie i jak jej nie rozpatrzysz to reklamcja jest uznana i jak tak się stało to musisz coś z tym zrobić.
Witam, ale teraz 14 dni od zgłoszenia czy od otrzymania i sprawdzenia ? I dodatkowo, skoro poprosiliśmy klienta o zwrot produktu, nie implikuje to, że od momentu dostarczenia do nas ?
Klient nie określił czy jest to żądanie z tyt. rękojmi czy gwarancji.
14dni od zgłoszenia, i teraz należało w tym czasie reklamację odrzucić z powodu nie odesłania.
Rozumiem, jednak ciężko się pogodzić iż jedno nie implikuje drugiego ...
Ponadto, czy zacytowana odpowiedź allegro nie jest wiążąca ?
W przypadku niezgodności z umową - 14 dni od zgłoszenia
W przypadku gwarancji - 14 dni od dnia dostarczenia reklamowanego produktu do punktu wskazanego w karcie gwarancyjnej, o ile warunki gwarancji nie stanowią inaczej.
W przypadku dodatkowej gwarancji sprzedawcy - 14 dni od zgłoszenia, chyba że sprzedawca zadeklarował krótszy termin.
Klient nie musi sam dowiadywać się o sposobie rozpatrzenia reklamacji, gdyż obowiązek informacyjny leży po stronie sprzedawcy. Termin 14-dniowy liczy się od dnia następnego od dnia złożenia reklamacji, a dni liczy się kolejno po sobie. Przy obliczaniu terminu bierze się również pod uwagę dni wolne od pracy.
Z tym, że zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego o obliczaniu terminów, jeżeli ostatni dzień danego terminu przypada w sobotę bądź dzień ustawowo wolny od pracy, ulega on przesunięciu na kolejny dzień roboczy. Termin ten liczy się od następnego dnia po dniu, w którym konsument złożył reklamację, a kończy się z upływem dnia 14.
Witam serdecznie,
Prosiłbym o potwierdzeni, czyli w moim przypadku, 14 dni od dnia dostarczenia reklamowanego produktu ?