Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Wszędzie jest tylko ile czasu klient ma na zgłoszenie zwrotu oraz ile ja mam czasu na zwrot środków.
Klienta zgłosiła zwrot produktu kupionego na Allegro. Kupiła go 16 maja. Zwrot zgłosiła 25 maja. Do dziś nie nadała paczki ze zwracanym towarem. Nie ma z nią kontaktu. Od dnia odebrania paczki minęło już 14 dni, zwrot zgłosiła w terminie 14 dni od odebrania paczki, ale no do dziś jej nie odesłała. Czy klient ma jakiś termin na odesłanie produktu? Formalnie nie mogę anulować jej zwrotu, bo zwrot sprawia, że umowy sprzedaży nie było i tyle.
Ktoś miał taką sytuację i wie co należałoby zrobić?
@figurkoweramkipl olej to jak odeśle to się będziesz martwił, wielu zgłasza i nie odsyła, klient ma 14 dni na zgłoszenie od odebrania i kolejne 14 dni na odesłanie od odstąpienia więc może przeciągnąć do 28 dni nadanie 🙂 Jak odeśle później odstąpienie dalej jest ważne, wtedy możesz potrącić za bezumowne korzystanie ( wypożyczenie ) z Twojej własności 🙂
Dzięki 🙂 Odstąpienie właśnie wiem, że jest ważne. Wolałbym jednak odzyskać sprawny produkt i nie musieć kłócić się z klientką o pieniądze, bo wszyscy wiemy jak działa system ocen na Allegro 😉
@figurkoweramkipl jeszcze ma ważny kod czy etykietę zwrotu z allegro o ile to smart, więc poczekaj, mi ostatnio klient nadał dzień przed końcem, nie wiem po co dwa tygodnie czekać ale wielu zachowań nie zrozumiesz, i nawet nie próbuj szkoda czasu 😄
@figurkoweramkipl zgodnie z prawem jeśli zgłosił zwrot w terminie to powinien nadać paczkę powrotną do 14dni od tego zgłoszenia, ale uwaga to jest allegro i ponieważ ustawodawca nie przewidział sankcji karnej za nieodesłanie w terminie np pod postacią niewązności zgłoszenia zwrotu to w relacji konsument firma szanowne allegro wymusi na firmie przyjęcie zwrotu w terminie "prawdopodobnie" dowolnym (prawdopodobnie ponieważ do tej pory najdłuższy czas odesłania po odstąpieniu ze sprawy na forum to 3 miesiące). Sprzedawca natomiast może naliczyć koszty bezumownego korzystania z towaru po terminie odesłania oraz amortyzację tego towaru czyli zużycie i pomniejszyć zwrot