Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Ostatnio sprzedałem płytę główna i procesor i ram za 50 zł. Kupujący zapłacił za wysyłkę 9.99 czyli razem 59.99 . Kiedy chce zwrócić pieniądze , kupujący mówi ze muszę mu zwrócić 67 zł za przesyłkę, proszę powiedzieć jak mam to rozwiązać ile pieniędzy wysłać
ale dopiero po zwrocie zakupu
@DAWIDZAWADZKI Jeśli upłynął darmowy termin zwrotu 14 dni to on musi indywidualnie wykupić od InPostu najtańszą przesyłkę i wynosi to dokładnie 14,59 zł
A jeżeli przyznam się ze była uszkodzona to tez muszę najpierw kasę odsyłać ?
Nie możesz uznać reklamacji bez odesłania. No chyba że ci ne zależy na odzyskaniu tego co sprzedałeś, to napiszże przepraszasz i zwróć kasę. Jeżeli nie musi odsyłać to zwróć tyle ile zapłacił. W nagrodę będzie miał to co tam dostał.
@annas14-firma: dlaczego nie moze uznac reklamacji bez odsylania? 😮
@DAWIDZAWADZKI Ależ zapłać mu tyle ile chce czyli 67. Jak zaczniesz przeliczać czy złotówkę więcej lub mniej to niepotrzebnie będziesz nakręcał konflikt.
Natomiast nie płać mu przed zwrotem płyty. Najpierw zwrot, obejrzysz sobie co się uszkodziło (masz zdjęcia wysłanej płyty) potem zdecydujesz czy to ty wysłałeś wadliwą płytę czy może domorosły specjalista ją porysował po to żeby złożyć reklamację.
Może się też okazać że nic nie musisz oddawać bo sprzęt jest dobry a klient nie potrafi skonfigurować.
Oddajesz mu za przesyłki tyle ile ma na kwitach nie ma kwitów nie ma czego oddać. Proste musi ci pokazać kwit z opłaty za odesłaną paczkę np zdjęcie, koszt wysyłki do znasz
A jeżeli przyznam się ze była uszkodzona to tez muszę najpierw kasę odsyłać ?
@DAWIDZAWADZKI Jeśli uznajesz że mogła być uszkodzona to oddaj mu dokładnie tyle ile zapłacił i daj sobie spokój, niech tą płytę sobie zostawi lub wyrzuci do śmietnika. Szkoda wozić złom tam i nazad i jeszcze płacić za to. Ten procek i pamięć daruj sobie, nie są chyba warte kosztu przesyłki, a zresztą po co ci one bez płyty?
Ponieważ mam inna płytę
Więc róbta co chceta...
@DAWIDZAWADZKI: chyba najpierw powinienes sie zapoznac z warunkami reklamacji/rekojmią względem Kodeksu Cywilnego bo twoja wiedza jest znikoma i zadajesz koszmarne pytanie.
Gość nie musi dymać na Pocztę zeby wyslac złotówke taniej bo ty masz taką wizję. Masz mu zwrocic ekonomicznie uzasadnione koszty. Jesli bedzie mial mozliwosc zwrotu tylko przez paczkomat to powinienes zwrocic koszty za paczkomat.
Poza tym na forum jest chyba setka identycznych tematów. Wystarczy poczytać.
Sprzedałem płyta główna z procesor i kupujący zgłosił reklamacje , i zaakceptowałem reklamacje. Kupujący w dyskusji zaproponował mi żebym mu przelał na konto i podał numer telefonu. Podesłałem potwierdzenie i kupujący zakończył dyskusje. Czy kupujący może nie wysłać paczki ?
@DAWIDZAWADZKI Oczywiście, że może nie odesłać jeśli okaże się nieuczciwy 😞
Popełniłeś błąd zwracając pieniądze bez odsyłania reklamowanego towaru i teraz możesz mieć problem.
Jakie były ustalenia miedzy wami?
Ze on wyślę jak dostanie kasę , ale ustaliliśmy to nie na allegro
@DAWIDZAWADZKI Niestety ale popełniłeś błąd. Prawidłowym działaniem jest odesłanie towaru na reklamację i po jej uznaniu zwrot pieniędzy. W przypadku kiedy kupujący nie odeśle towaru masz pełne prawo reklamację odrzucić.
Napisz coś więcej - kupujący odmawia wysyłki, urwał się kontakt, o jakiej kwocie tu mówimy?
Poinformuj kupującego, że zgodnie z ustaleniami żądasz zwrotu towaru i możesz zaznaczyć, że w przypadku braku zwrotu zgłosisz sprawę na policję.
@komis-bell: przecież jest już wątek na ten temat 😮
@Client:104371448 Nie wiedziałem 😑
W dyskusji sprzedający napisał ze odeśle wysyłkę
Widzę ze masz duże zaufanie do ludzi ..
ja bym nie wysłał do momentu otrzymania towaru.
Jego będzie chroniło allegro i allegro protecty
Ty będziesz się bujał po sądach jeśli będziesz chciał odzyskać towar.