anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Inpost nie wywiązuje się z umowy i odrzuca reklamacje

jmyarn
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry

   Sprzedaję na allegro i tym samym współpracuję z Inpostem od kilku miesięcy, ale zachowanie tej firmy woła o pomstę do nieba.

Za pierwszym razem zgubili mi towar, za co oddałem pieniądze klientowi, a allegro po kilku tygodniach od złożenia reklamacji go znalazło i ponownie odesłało do klienta. Klient był na tyle mądry że towaru nie odebrał, więc wrócił on do mnie a tam tylko połowa tego co miała być. A Inpost odrzuca reklamacje podając jakieś wyrwane z kontekstu zapisy z ustawy prawo przewozowe.

Innym razem zamówiłem kuriera po odbiór paczek, a kurier zamiast nastepnego dnia dzwoni 3go dnia i uprzejmie informuje, że dzisiaj w końcu może przyjechać to odebrać. Wysłałem ponownie zamówienia na własny koszt, a Inpost tradycyjnie odrzuca reklamacje o zwrot kosztów, podając zapisy regulaminu, które kompletnie nie ma tutaj zastosowania.

A że teraz jeszcze kurierzy nie muszą brać podpisu przy dostarczeniu paczki, to coraz częściej paczka jest dostarczona, ale nie wiadomo gdzie. A Inpost tradycyjnie nic nie wie.

Z jednej strony to wszystko irytuje, a z drugiej tez bez sensu iść do sądu z pozwem za 20 zł. Ale zastanawiam się jednak czy nie zrobić tego w jednym przypadku, tylko po to żeby to  nie uszło im na sucho, zwłaszcza że uważam obecnie zachowanie tej firmy w kwestii rozpatrywania reklamacji za jawne oszustwo.

Czy obecni tutaj sprzedawcy mają podobne problemy z tą firmą? Jak sobie z tym radzicie?

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Niestety problemy wszyscy takie same mamy 😕 Nic na nich się nie poradzi. Najlepiej zmienić przewoźnika albo wliczyć w koszty pomyłki inpostu. A jest ich spoooro. 

oznacz moderatorów

jmyarn
#8 Zapaleniec#

I u wszystkich Inpost hurtem odrzuca reklamacje?

oznacz moderatorów

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Jeszcze nigdy nie zdażyło się aby inpost uznał reklamację w moim przypadku 

oznacz moderatorów

AdrianXQ
#9 Pomysłodawca#
  • U mnie też nikt nie uznał. Jeśli moje skargi odrzucili gdy zrobiłem wszystkie niezbędne zdjęcia, opisy to nie wiem komu uznają, chyba trzeba stać przy paczkomacie i nagrywać unboxing żeby mieć dowód w sądzie, bo przez te ich formularze też pewnie odrzucą
oznacz moderatorów

maxr01
#16 Inspirator#

W przypadku InPost to standard.

Sięgnę jakiś czas wstecz, gdy były jakieś mini paczki z InPost. Paczka o wymiarach 5x10x15cm. Klient nie odebrał, wróciła do mnie. I wtedy zaczyna się horror. Jakiś zmyślny pracownik z InPost zawyżył gabaryty podczas weryfikacji przesyłki zwrotnej (podejrzewam, że mieli premie od takich zdarzeń, gdyż wtedy sprzedający masowo nadużywali tej wysyłki z przedmiotami ponadgabarytowymi). Zostałem obciążony kwotą dopłaty 240 zł. Za paczkę, która mieści się w kieszeni.

Drugi przypadek - to 70 zł, również z winy Inpost (chyba mają jakieś miarki swojej produkcji, niezgodne z systemem metrycznym).

Inna rzecz - niskie ceny=jakość obsługi. U mnie żaden kurier-kierowca z InPost nie wytrzymał dłużej niż pół roku. Praca od rana do wieczora, do nabicia dziennie ponad 200 km. I co się okazuje? Pracuje na 1/2 etatu. Inny - idzie do lekarza - a tu cofka, nie ma ubezpieczenia. Jeżdżą starymi "szczerupami", bez podstawowego wyposażenia, nawet bez linki holowniczej. Teraz w zimie - sugestia od przełożonych- żeby zaopatrzyli się w łopaty do śniegu i worki z piaskiem. Oczywiście we własnym zakresie.

Odnośnie raklamacji - InPost przedstawia sposób pakowania, i tego się trzyma. Więc jeśli nie zabezpieczyłeś paczki jak należy, według ich instrukcji - to nic nie załatwisz.

Ja dostałem jedyne odszkodowanie za paczkę - ale zrobili z niej po prostu "harmonijkę", gabaryt zmniejszył się o 50%.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie udostępnia w ofertach przewoźnika, do którego nie masz zaufania. Jeśli go udostępniasz, zgodnie z prawem odpowiadasz przed kupującym za jego błędy.

oznacz moderatorów

jmyarn
#8 Zapaleniec#

Spoko, tyle tylko że nie  ma za bardzo konkurencji dla Inposta jeżeli chodzi o paczkomaty, a klienci tego jednak chcą. Toteż chcąc nie chcąc Inpost jest tutaj bardzo przykrą koniecznością.

oznacz moderatorów

maxr01
#16 Inspirator#

xyz96 - chyba nie wiesz o czym piszesz. Nie będę tego "rozwijał".

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@jmyarn Masz rację, jeśli każdy się odwoła i pójdzie do sądu będą musieli zmienić podejście, myślę że mona też wystąpić również przeciw Allegro bo ta przesyłka to "Allegro Inpost" 

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@jmyarn @Client:79577720 @TATLOK @Zrzeszcie się wszyscy razem, poszukajcie jeszcze innych i będziecie mieli przewagę idąc z pozwem grupowym oraz możliwością wywarcia nacisku poprzez UOKiK. W pojedynkę nic nie zrobicie za bardzo. Jak dobrze zapłacicie to pomogę 😄 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

A se podepnę @InPost i tradycyjne @_HolaOla_ 😃 ( .... )

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

@pinsplash tu masz odpowiedź impostu żebyś nie musiał czekać 🤣

"Roszczenia z tytułu uszkodzenia przesyłki mogą być zgłoszone przez Odbiorcę nie później niż w terminie 7 dni od daty odebrania Przesyłki.

Odbiorca może uzupełnić protokół szkody:

  1. Bezpośrednio pod adresem: www.inpost.pl/protokol
  2. Korzystając z formularza kontaktowego: www.inpost.pl/formularz-kontaktowy i wybierając temat kontaktu: „Protokół szkody”.
  3. W zakładce kontakt www.inpost.pl/kontakt pod hasłem „Protokół szkody”.

Gdy Odbiorca uzupełni formularz do spisania elektronicznego protokołu szkody, to otrzymuje potwierdzenie na adres mailowy z danym protokołem w treści wiadomości (bez załączników).

Proszę pamiętać, że protokół szkody nie jest reklamacją, lecz dokumentem potwierdzającym szkodę. Reklamację można złożyć poprzez:

1) formularz reklamacyjny: https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje
2) kontakt z infolinią: 722 444 000 (telefony komórkowe) lub 746 600 000 (telefony stacjonarne)
3) pisemnie na adres siedziby: InPost S.A., ul. Wielicka 28, BUSINESS PARK Budynek B, 30-552 Kraków

Reklamację może złożyć zarówno Nadawca, jak i Odbiorca. Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 30 dni kalendarzowych, a odpowiedź przekazana na adres email wskazany w formularzu reklamacyjnym."

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Client:79577720 I widzisz co zrobiłeś??? Teraz przez ciebie bot siedzi w kąciku i płacze bo ktoś inny opanował "kopiuj - wklej"...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Przepraszam, przekroczyłem swoje kompetencje 😥

oznacz moderatorów

akcesoria-net-pl
#14 Krzewiciel#

Moje ostatnie doświadczenie.

Reklamacja z 25 czerwca rozpatrzona 13 sierpnia. I co 7 dni 'wezwanie do usunięcia braków', mimo że wszystko dostali 25 czerwca.

 

oznacz moderatorów

Klaudiusz1983
#12 Orędownik#

@jmyarn jeśli masz czas i ochotę to zacznij od UOKiK, można to zrobić przez ich stronę. Możesz również złożyć skargę do UKE. Jeśli UOKiK i UKE zaczną otrzymywać setki skarg, to może ktoś się tym zajmie, podkreślam słowo może.

 

oznacz moderatorów

jmyarn
#8 Zapaleniec#

To może być dobry pomysł. Niestety, tej sprawy nie można tak zostawić, bo bo nam wszystkim inpost na głowy wejdzie.

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@jmyarn   Opisywałem tu na bieżąco moją sprawę ("never ending story"), więc zerknij sobie tam abyś wiedział na co możesz liczyć. Może to tylko przypadek, ale rozgrzebanie sprawy tutaj pomogło w skutecznym załatwieniu reklamacji.

oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

@jmyarn @Klaudiusz1983 UOKiK tu nic nie pomoże bo jesteś sprzedawcą, a takim nie pomaga ;]

oznacz moderatorów