anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

InPost - opłaty dodatkowe. Dopłata za weryfikację przesyłki przy zmianie gabarytu.

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

InPost obciąża sprzedających bezpodstawnymi opłatami za zmianę gabarytu, które po cichu doliczane są do rachunku Allegro (mamy pojedyncze produkty o wymiarach B5 i grubości z opakowaniem 2cm, które z gab A zmieniane są na B za 4,09zł). Allegro widząc ewidentnie, że to sprzedający jest pokrzywdzony samodzielnie nie zwraca kwoty na rachunek i składa tylko w imieniu sprzedającego reklamację, którą InPost odrzuca z automatu dla wszystkich paczek bez szczegółowego wyjaśnienia („W wyniku przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego ustalono, iż dopłaty naliczone za zmianę gabarytu zostały pobrane prawidłowo”). Jak się dowiedzieliśmy jedyne co może zrobić Allegro (pomimo dostępu do kart zamówień) to odwołanie od reklamacji…

Sprawdźcie dokładnie swój rachunek, najcześciej te absurdalne dopłaty pojawiają się w sporych odstępach czasu, nawet po kilka jednego dnia i bez żadnego ładu i składu (przesyłki z różnego okresu).

oznacz moderatorów
76 ODPOWIEDZI 76

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

@ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ rozumiem, że Allegro nie ma żadnego pomysłu na zmuszenie @InPost do wzięcia odpowiedzialności za błąd?

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

Z ciekawości zerknąłem w rozliczenia INPOST - opłaty dodatkowe i nic

Punkty odbioru mam tylko paczkomaty, kurierskie staram sie głownie inpostem wysylać i czasem wpadnie jakieś nieszczęsne DPD

Wysyłasz przez WzA czy manager.paczkomaty ? Stawiam, że WzA i zapewne to allegro jest problemem. Zmień sobie sposób nadawania i sprawdz czy dopłaty dalej występują

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Wysyłam właśnie tylko MP i bardzo rzadko zdarzało się, że opłata za zmianę gabarytu była widoczna w rachunku MP (raz czy dwa na kilka lat, tutaj nie było problemu z reklamacją). Natomiast nagle okazało się, że te opłaty tego typu pojawiają się także na rachunku Allegro i to seriami. Samo w sobie jest dziwne, że opłata raz może być pobrana przez menadżera raz przez system płatności Allegro.

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

@Wyd_Eurograf 

Bardzo prosimy o bezpośredni kontakt z naszym BOK za pośrednictwem dostępnych kanałów:

1) czat/messenger
2) formularz kontaktowy https://inpost.pl/kontakt
3) infolinia: 722 444 000 / 746 600 000

Celem weryfikacji prosimy o podanie przykładowego 24-cyfrowego numeru paczki.

Dopłatę za weryfikację przesyłki przy zmianie gabarytu stosuje się zawsze, gdy zweryfikujemy niezgodność deklaracji gabarytu z rzeczywistym wymiarem i ma to zastosowanie w górę czyli zmiana z A na B, B na C i A na C oraz w dół z C na B, B na A i C na A.

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

@InPostrozumiem, że mam po prostu złożyć powtórnie reklamację bezpośrednio do InPost (z pominięciem Allegro)? Pierwsza odpowiedź InPost była negatywna z góry dla wszystkich zgłoszonych nr. przesyłek.

oznacz moderatorów

zookoi
#9 Pomysłodawca#

674320889305825137655970

dopłata 4.09

674320899399300136084768

4.09 zł 

kużwa jak ktoś ma 300 paczek do wysyłki  i w jednym przedmiocie ma rozmiar A a dokupi coś z rozmiaru B  to trzeba wszystkie paczki klepać ręcznie to jest bez sensu o co chodzi ? o ściąganie kasy ? 

dramat

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@zookoi Reklamację dotyczącą paczki Allegro InPost w ramach Smart możesz złożyć: 

  • przez formularz na stronie InPost
  • przez serwis WebTrucker firmy InPost – na podstawie numeru przesyłki / etykiety
  • telefonicznie: 746 600 000 (dla telefonów stacjonarnych) lub 722 444 000 (dla telefonów komórkowych)
  • pisemnie na adres pocztowy InPost: InPost S.A., ul. Wielicka 28, 30-552 Kraków, z dopiskiem Dział Reklamacji.
  • pisemnie przez ten formularz kontaktowy

Wybierz  któryś ze sposobów i prześlij niezbędne informacje oraz dokumenty. Ich listę oraz więcej szczegółowych informacji znajdziesz w tym artykule.

oznacz moderatorów

zookoi
#9 Pomysłodawca#

Jeśli zamawiam usługę w rozmiarze C  to jakim prawem zmieniacie sobie lub kurierzy rozmiar moich wysyłek ?

 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@zookoi Złóż reklamację na te paczki i z pewnością sprawa się wyjaśni.  

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

@InPost oczywiście odrzuciliście reklamację (oraz odwołanie)  nawet w ewidentnych paczkach, które miały niewielką zwartość i ewidentnie gabaryt został zmieniony na większy z powodu braku skrytki/błędu kuriera. Allegro, które pośredniczyło w reklamacji, również nie ma z tym problemu?  @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

ten temat jest znany i było o tych dopłatach głośno jakieś 2 lata temu, później sprawa przycichła. Ponoć zainteresował się tym UOKIK i ostrzegł Inpost przed takimi praktykami. Jak widać mało skutecznie, bo temat wraca i dopłaty znowu się pojawiają. To jest typowe działanie na szkodę sprzedawcy, nie bójmy się mówić , że to po prostu forma oszustwa, bo nadając paczkę nie mamy wpływu na to, do jakiej skrytki trafi bez względu na jej faktyczną wielkość i wygenerowaną etykietę.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

sklep_solpio
#13 Ambasador#

jest problem z inpost, za każdym razem kurier jak nie ma możliwości wbija do innej skrytki i ma to w poważaniu...

oznacz moderatorów

EElektryka_com
#11 Animator#

Dlaczego w dół? Jak zapłacę za C - czyli drożej to i tak muszę mieć dużą paczkę?

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#13 Ambasador#

tak.. 

oznacz moderatorów

led_provider
#10 Popularyzator#
 
 otrzymałem odpowiedź w sprawie reklamacji na naliczanie dodatkowych opłata za zmianę gabarytu, że wasz regulamin nie przewiduje odszkodowania to jakiś żart? 
oznacz moderatorów

fox_paws
#13 Ambasador#

@led_provider No nie, bo możesz najwyżej dostać zwrot nienależnie pobranej opłaty.

To tak jak z priorytetami w Poczcie Polskiej. Jak nie doręczą w ciągu 4 dni listu priorytetowego, to nie dostaniesz odszkodowania, tylko zwrot opłaty 2 zł za priorytet.

oznacz moderatorów

led_provider
#10 Popularyzator#

Chodzi o zmianę z gabarytu a na gabaryt B która została pobrane dokładnie 4,67 zł

 

oznacz moderatorów

FenomenoVero
#11 Animator#

Prawda jest taka że raz na miesiąc jednego dnia doliczają  te opłaty i w większości paczek są gabaryty wymyślone. Nie raz się nam zdarzało nadać gabaryt A - w kopercie (więc wysokość to max 2-4cm a gabaryt okazywało się C przy doręczeniu). Pytaliśmy kilku kurierów Inpostu i co się okazało że czasem jak mały paczkomat lub przed świętami jak zawalony kurier naciska przycisk zmiany gabarytu dla danej paczki co skutkuje dopłatą później dla nadawcy. A dla niego szybciej i łatwiej niż żeby się skrzynki wolne otwierały. A jak znowu mało paczek do paczkomatu to otwiera pierwsze lepsze i nieważne że C się otwarła a ma list skoro ma mało paczek może włożyć a system widzi że to paczka C - i co dopłata..    

A reklamację w Inposcie bądź przez Allegro to jedna wielka ściema. 

oznacz moderatorów

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

Nie udało odzyskać Ci się nieprawidłowo pobranych kwot?

 

Ja najpierw wymieniłam z 10 wiadomości z Allegro informując właśnie o tym błędzie (tak właśnie dedukując, że jest to problem ze zmianą skrytki), ale oni to totalnie olali i nie mają zamiaru tego naprawiać.

oznacz moderatorów