Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kolejny raz InPost uszkodził przesyłkę, wygląda jak by się z pociągiem zderzyła. Oczywiście reklamacja odrzucona bo w/g nich niewłaściwie została zabezpieczona zawartość - stałe te sme odpowiedzi i regułki. Idąc tym tropem po jaka cholere płacić ubezpieczenie przesyłek skoro za każdym razem reklamacja jest odrzucana. Wydaje mi się że w/g nich każda przesyłka powinna być w skrzyni drewnianej, albo metalowej choć i tak po uszkodzeniu stwierdzili by że za słabe drewno lub słaby stop metalu. Jest na to jakikolwiek sposób, jakaś zbiorowa akcja bo to się zaczyna robić się mocno denerwujace (wulgaryzmów nie mogę użyć) 😡
jeżeli to były wysyłki allegro, złóż reklamację do allegro
tak, to były wysyłki w ramach allegro - proszę, podpowiedz gdzie tą reklamację do allegro można złożyć, bo reklamację złożyłam bezpośrednio przez stronę InPost
@megii_ss, przykro mi, że taka sytuacja miała miejsce.
Możesz odwołać się od odrzuconej reklamacji - masz na to 14 dni od otrzymania decyzji InPost. W tym celu odpowiedz bezpośrednio na wiadomość od InPost, poinformuj o swoim odwołaniu i zamieść stosowne wyjaśnienia. Odwołanie zostanie rozpatrzone w ciągu 30 dni.
@mr_oma Strata czasu.
Proponuję założyć blog o tym jak udało się uzyskać pozytywne rozpatrzenie reklamacji przez InPost. Ja nie miałem takiej.
U nas cztery reklamacje w tym roku w Inposcie. Ewidentne uszkodzenia przesyłki podczas transportu, bo robimy zdjęcia przed wysłaniem, efekt jest taki, że tylko w przypadku jednej udało się ZMUSIĆ inpost do jej uznania, bo klient był spoko i chciało mu się poświadczyć jak paczka wyglądała po odebraniu z paczkomatu. Pozostałe odrzucone, bo tak. I odwoływanie nic nie zmieniło. Nie mam pojęcia po co płacimy za ubezpieczenie przesyłek. Wg. mnie to jest obliczone jako dodatkowy zarobek od paczek dla Inpostu.
@mr_oma odwracasz kota ogonem
jak pisze@megii_ss były to wysyłki allegro, za które była pobrana opłata
@msniezek tu masz swój przykład do naszej polemiki o allegro smart i zobacz co napisała @mr_oma
@megii_ss zgłoś przez formularz oficjalną reklamację do allegro, że ich usługa została wykonana niezgodnie z umową
- przesyłka została dostarczona niezgodnie z umową
- ubezpieczenie przewidziane przez allegro smart nie zostało przyznane także niezgodnie z umową
allegro sprytnie przesyła Ci pełnomocnictwo do składania reklamacji w inpoście ale nie musisz tego robić, niech reklamację robi serwis
teraz najlepsze serwis musi Ci odpowiedzieć na reklamację w ciągu 14 dni
a odrzucając reklamację musi podać dlaczego nie należy Ci sie ubezpieczenie
jest jeszcze druga droga - regres
tu masz przepisy
Zgodnie z art. 576[3]. KC przepisy niniejszego działu nie uchybiają innym przepisom o obowiązku naprawienia szkody. Oznacza to, że ustawodawca przyjął konstrukcję zbiegu przepisów, co oznacza, że sprzedawca końcowy może wybrać odpowiadający mu reżimu odpowiedzialności odszkodowawczej, obejmujący, obok zasad wynikających z przepisów 576[1]-576[4], także odpowiedzialność kontraktową na zasadach ogólnych (art. 471 i nast. KC), jak i odpowiedzialność deliktową (art. 415 i nast. KC)[8]
Zgodnie z art. 576[4] KC odpowiedzialności sprzedawcy wynikającego z prawa regresu nie można wyłączyć ani ograniczyć. W doktrynie przyjmuje się, że przepis ten daje możliwość modyfikacji rozszerzającej odpowiedzialność uczestników łańcucha wymiany wobec sprzedawcy realizującego swoje obowiązki z tytułu rękojmi wobec kupującego.[9]
tu masz książkę na ten temat - dotyczącą co prawda ustawy konsumenckiej w poprzedniej wersji ale kodeks cywilny nie uległ zmianom
http://www.bibliotekacyfrowa.pl/Content/40587/PDF/09_Ewa_Wojtowicz.pdf
tu masz różnice pomiędzy ustawami
@mr_oma i @msniezek allegro jakoś zapomina o prawie do regresu przewidzianym w kodeksie cywilnym, prawie transportowym i ustawie konsumenckiej
może się mylę - prawnikiem nie jestem ale allegro takimi wpisami jak @mr_oma stara się ograniczyć swoją rolę odszkodowawczą sugerując, że nie ponoszą oni odpowiedzialności za swoje usługi
@megii_ss @annas14-firma jako końcowy sprzedawca dostawca usług wystarczy zaspokoić roszczenia konsumenta i zwrócić się po tę kwotę do allegro, które jest organizatorem tej usługi
@RED, nie możemy jako Allegro zgłosić drugiej reklamacji na to samo zdarzenie. Jeśli Sprzedająca sama zgłosiła reklamację, w tym przypadku pozostaje jedynie kwestia odwołania.
@megii_ss, jeśli otrzymasz podtrzymanie decyzji od InPost, daj, proszę, znać - możemy wówczas skontaktować się z przewoźnikiem w Twojej sprawie.
@mr_oma cóż wydaje mi sie że @RED ma racje
@megii_ss nie powinno obchodzić czy allegro moze zgłaszać reklamacje na zdarzenie czy nie. Allegro świadczy usługe dostawy ( dostawa allegro albo dostawa smart), allegro wystawia za nią fakturę oraz bierze za nią opłate i to allegro powinno sie z niej wywiązać.
Sprawy miedzy allegro a przewoźnikiem w takim przypadku w ogóle nie powinny dotyczyc sprzedajacego poniewaz i tutaj słynny cytat : " nie jest stroną umowy ":)
W jaki sposób allegro wywiąze sie z zawartej umowy już nie jest sprawą sprzedającego lecz jeśli paczka została powierzona przewożnikowi wskazanemu przez allegro to moim zdaniem dalsza odpowiedzialność spoczywa : 1 na allegro jako odpowiedzialnym przed sprzedajacym, 2 na przewoźniku jako odpowiedzialnym przed zlecającym usługe czyli przed allegro.
@_Likos_, to nie jest tak, że nie chcemy złożyć reklamacji - gdybyśmy złożyli ją na to samo zamówienie, przewoźnik po prostu by jej nie rozpatrzył.
Sprzedający w takiej sytuacji może zarówno złożyć reklamację do Allegro (Allegro poprowadzi wówczas postępowanie reklamacyjne), jak również złożyć reklamację samodzielnie na podstawie pełnomocnictwa od Allegro.
Reasumując, gdyby @megii_ss zgłosiła się najpierw do nas, poprowadzilibyśmy reklamację po naszej stronie. Natomiast, tak, jak wspominałam, zachęcam @megii_ss do skontaktowania się z nami ponownie, jeśli otrzyma podtrzymanie poprzedniej decyzji. Możemy wtedy podjąć ten temat z przewoźnikiem.
Oczywiście Allegro chce złożyć reklamacje w imieniu sprzedawcy i składa jeśli wyślemy taka reklamację do allegro, ale odpowiedzi są takie same jak z inpostu czy DPD -źle spakowane lub niedostatecznie zabezpieczone.
Ja miałem pakowane w dwa kartony jeden w drugim z wypełniaczami. Paczka potwornie zmiażdżona. Oceniam że było około 200kg nacisku, może rozjechane autem. Reklamacja i odwołanie odrzucone przez Inpost: "Skoro się popsuło to znaczy, że źle było zapakowane".