Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Szanowni Państwo proszę o pomoc. tzn. mam wątpliwości jaką dokładnie kwotę zwrócić Kupującemu za zwrot towaru, zakupiony metodą sprzedaży Allegro Kurier DPD pobranie (bez SMART).
Razem za pobraniem Kupujący zapłacił 43,98 zł (24,99 zł za towar + 18,99 zł za wysyłkę).
Chciałbym się upewnić, czy muszę oddać całą kwotę transakcji (za towar + wysyłkę) czyli 43,98 zł czy wystarczy zwrot środków za towar + najniższa cena dostawy dostępna w ofercie (czyli 8,99 zł - to najniższa cena za dostawę w ofercie, metodą Allegro One) - wówczas zwrot wynosi 33,98 zł.
Kolejną sprawą jest to, kto poniesie koszt przesyłki zwrotnej. Czy to prawda, że przesyłkę o wartości poniżej 40 zł opłaca Kupujący? Czy zostanę również obciążony kwotą zwrotu?
Tak czy inaczej w tym przypadku, jeżeli mam zwrócić pieniądze za wysyłkę (niezależnie czy to będzie 18,99 zł czy 8,99 zł - najtańsza dostawa) to ponoszę stratę. Czy jeżeli jest to zakup konsumencki na paragon, to można ubiegać się o zwrot tych kosztów?
Proszę o pomoc bardziej doświadczonych Sprzedających 🙂
Pozdrawiam @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@biumax zgodnie z prawem towar+koszt najniższej wysyłki.
My w takich przypadkach zwracamy całośc tj tyle ile klient wpłacił. Szkoda czasu za 10 zł wdawać sie w jakieś próżne dyskusje o przepisach prawa ryzukyjac jeszcze odpowiednią "syubiektywną opinie"
@biumax zrobię kopiuj wklej .... ,,wystarczy zwrot środków za towar + najniższa cena dostawy dostępna w ofercie (czyli 8,99 zł -
i to jest odpowiedź na Twoje pytanie zgodnie z zapisem w UK.
@biumax a kupujący odebrał i zgłosił zwrot? Czy nie odebrał paczki?
W tym przypadku konsument odebrał przesyłkę, ale w przeszłości mieliśmy sytuację, gdzie Kupujący (firma) nie odebrał paczki i obciążono nas dwukrotnie kwotą dostawy + po miesiącu kwotą 4,99 zł za usługę pobrania, do której nie doszło. Wówczas wystawiliśmy fakturę obciążającą Kupującego, który nie odebrał paczki za pobraniem (bez odstąpienia od umowy) i jak łatwo się domyślić faktura nie została opłacona. Zwróciliśmy się do firmy windykacyjnej, która również nic nie wskórała i wskazała nam jedynie drogę sądową... Podobne sytuacje odbierają energię, czas, pieniądze i chęć do działania. Dziwię się, że Allegro w granicach prawa nie próbuje pomóc Sprzedającym w takich sytuacjach.
@biumax A powiedz mi czy opłaca Ci się trzymać pobraniówkę? Czy jeżeli byś odpuścił to dużo procentowo stracisz? allegro nie pomaga a generuje to spore straty. Chyba że u ciebie np na 100pobrań tylko jeden nie odbiera, to ok - można to wkalkulować....
Kalkulowaliśmy to i mimo wszystko się opłaca, bo paczki za pobraniem nie odbiera około 1%. Dwa razy się zdarzyło na setki przypadków, że Kupujący nie chciał zwrócić nam tych kosztów. W pozostałych przypadkach udało nam się porozumieć z Kupującymi polubownie. Jest to dosyć problematyczne i czasochłonne, ale myślę, że pobrania trochę zwiększają sprzedaż.
czy wystarczy zwrot środków za towar + najniższa cena dostawy dostępna w ofercie (czyli 8,99 zł - to najniższa cena za dostawę w ofercie, metodą Allegro One) - wówczas zwrot wynosi 33,98 zł. Tak wystarczy.