anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak obronić się przed klientem..

Bioires-Polska
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry,

Mam problem z jednym z Naszym klientów. Kupił on towar, paczka została spakowana, a on w tym momencie odstąpił od umowy - nie poprzez formularz, a zwyczajnie w dyskusji. Nie było możliwości znalezienia paczki w kilku tysięcy innych, więc paczka już wyszła. Od tego momentu zaczęły się problemy. Zakup za 40 zł, a klient żądał natychmiastowego zwrotu gotówki. Za nic nie trafiał do niego argument, że zwrócimy wpłatę jak tylko zobaczymy, że paczka nie została odebrana i wraca do nas. Klient twierdzi, że specjalnie tak robimy, aby bezoprocentowania obracać jakiego gotówką. Następnie żądał wypłaty odsetek od jego 40 zł... i ciągle w dyskusji obrażał Nas, oczerniał, nazywał oszustami, bo przetrzymujemy jego 40 zł...
Sytuacja skończyła się w ten sposób, że po około 7-8 dniach od momentu odstąpienia od umowy klient dostał wpłatę, my w zamian dostaliśmy od niego ocenę negatywną, nadal byliśmy przez niego oczerniani na dyskusji. Nie chcieliśmy mieć z tym Panem nic więcej wspólnego, więc dodaliśmy go do czarnej listy. 
No i właśnie. Ten sam klient, który tak Nas wyzywał i był tak bardzo z Nas niezadowolony, próbował dokonać kolejnego zakupu. Gdy zobaczył, że nie może tego zrobić z powodu znajdowania się na Czarnej liście, zapowiedział w dyskusji, że założy inne konto, zrobi ten zakup i skończy się to dla Nas kolejną oceną negatywną....
Czy w jakikolwiek sposób można się bronić przed takimi kupującymi? Oczywiście konsultant Allegro nie widzi żadnego problemu, mówi coś o subiektywnej ocenie i dogadaniu się kupującym... 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

xyz96
#21 Demiurg#

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może złożyć w dowolnej formie, także w dyskusji, ważne, że jego rezygnacja dotarła do sprzedawcy. Jeśli stało się to przed wysłaniem paczki, sprzedawca wysyła ją na swój koszt i swoje ryzyko. Jeśli odstąpił przed wysyłką, zwrot wpłaty powinien nastąpić niezwłocznie, bez oczekiwania na powrót paczki, ponieważ nadanie odbyło się po odstąpieniu. Klient nie powinien nazywać Was oszustami i obrażać w jakikolwiek inny sposób, jednak może wystawić swoją subiektywną ocenę transakcji. Jeśli nie narusza ona zasad Allegro, nie zostanie usunięta. Po dodaniu do czarnej listy może ponownie dokonać zakupu z innego konta  i będzie mógł ocenić ten zakup. Nie możecie odmówić mu wydania rzeczy tylko dlatego, że wcześniej kupił z innego konta i mieliście problemy. jeśli tak się stanie, będzie mógł wystawić negatywną ocenę. Allegro nie widzi problemu, ponieważ klient zna swoje prawa i postępuje zgodnie z nimi, poza wyzwiskami i obrażaniem Was, a to możecie zgłosić do Allegro lub do sądu.

oznacz moderatorów

RED
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

a 14 dniowy termin na zwrot wpłaty już nie obowiązuje?

gdzie w ustawie jest słowo "natychmiast" ?

nie idź na skróty i cytuj przepisy

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@RED Art. 32 ustawy konsumenckiej.

1.
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
 
2.
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
 
3.
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

nie kupi nic drugi raz, bo za drugi negatyw napiszecie mu,
że kupuje tylko po to, by wystawiać negatywy 🙂
możliwość wystawiania negatywów to jedyne co ten klient osiągnął w życiu 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Kupi drugi raz i będzie mógł wystawić negatywa za odmowę wydania towaru, jeśli sprzedawca nie wyśle. Taki negatyw nie zostanie usunięty. Nie zostanie też usunięty, jeśli po wysyłce okaże się, że towar jest niezgodny z opisem, a kupujący jeśli będzie chciał, zawsze znajdzie coś, co będzie niezgodne.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

na to są dwie odpowiedzi:
możliwość wystawiania negatywów to jedyne co ten klient osiągnął w życiu 🙂
klient zakłada nowe konta, by obejść blokadę poprzednego dodanego do CL 🙂

To tak jakbyś grał w CS'a, WoW'a, czy inne MMO i byś próbował obejść bana,
gdzie dostałbyś na każde następne konto, a ban na głównym by się wydłużył.
Nie polecam tego robić, bo to tobie ma zależeć na graniu na serverze 🙂

oznacz moderatorów

Multi-Drukarnia
#8 Zapaleniec#

Nic nie zrobisz, bo allegro wspiera takie niemoralne działania,
Klient może zrobić zakup, nie zapłacić, nie odebrać towaru i  obsmarować sprzedawcę największym syfem a allegro jeszcze przyklaśnie.
Jak mi napisali w podobnej sytuacji: klient który nie dokonał zapłaty i nie odebrał towaru ma prawo wyrazić swoja opinię!!!
Oto doskonały sposób na niszczenie konkurencji na allegro ... i wszystko zgodnie z regulaminem!

oznacz moderatorów

Bioires-Polska
#9 Pomysłodawca#

Krótko mówiąc jedna, uparta osoba może mocno zaszkodzić nawet dużemu sklepowi? 
Przecież wystarczy zrobić jakiekolwiek zakupy, nie odbierać pobrań,  wymyślać jakikolwiek powód do wystawienia negatywa, a potem zmienić konto i dalej zrobić to samo...

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Można też delikwenta posądzić o szkodzenie firmie (eSąd) i sprawa z głowy 🙂
(albo poprosić eSebixa 😃)

oznacz moderatorów

mikeza
#17 Koryfeusz#

@Bioires-Polska  niestety tak to działa. Jak się wdepnie w gó..no, to zawsze trochę przyklei się buta. Tak bym w skrócie opisał tą sytuację. Niestety takich pseudo klientów jest trochę na tym portalu. A allegro niesamowicie takie osoby faworyzuje. Trzeba się ich wystrzegać jak ognia, tylko jak przewidzieć na kogo się trafi 🙂

Ja ze swojego doświadczenia mam zazwyczaj złe przejścia z klientami namolnymi, takimi, którzy przed zakupem zadają setki pytań dosłownie o wszystko. Staram się odpowiadać na każde, nawet najgłupsze pytanie, radzić, pomagać itd. A potem po zakupie niestety pojawiają się kolejne niekończące się pytania i prośby o rady i tak bez końca. finalnie taki klient nigdy nie jest w 100% zadowolony, nawet jakbym na głowie stanął. Pytania zadaje przez 24h/dobę, również w środku nocy. Teraz wiem, że takich klientów należy omijać szerokim łukiem, bo dla nich moja chęć pomocy i nadgorliwe odpowiedzi to woda na młyn.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Bioires-Polska @mikeza Nie ma rady w Allegro na takiego klienta ale są takie czasy. W sklepach (sieciach) przecież są tysiące zwrotów ludzie kupują na weekend i już w poniedziałek biegną z zwrotem i biorą następny i znów zwrot i tak w kółko Jedynym wyjściem byłoby zmienić przepisy ale czy komuś to na rękę ?????

złote myśli x,y,z Ja się nigdy nie mylę. To nie jest prawda.:D
oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@mikeza zgadza się. Jak mam klienta w stylu 100 pytań do....., to spuszczam go na drzewo. To znaczy odpowiadam bo muszę, ale w sposób grzeczny nie odpowiadając na pytanie, niech sobie idzie gdzie indziej. Z szacunkiem traktuje klientów zadających pytania czysto techniczne, dzięki którym mogę poprawić jakość oferty itp. 

oznacz moderatorów

keyti_83
#1 Nowicjusz#

Jedynym rozwiązaniem ale czy zodne z prawem to nie wiem jest załozenie nieformalnej czarnej listy takich klientów przez wszystkich sprzedawców i każdy sprzedawca jeśli tylko chce bedzie miał możliwość wkleić sobie takie loginy. 

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@keyti_83 Np. można by było na jakimś zewnętrznym serwerze umieszczać takich delikwentów i z wykorzystaniem API uaktualniać czarne listy na kontach sprzedawców. Tylko musiał by ktoś taką "apkę" napisać, he he he

oznacz moderatorów