Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Mam problem z jednym z Naszym klientów. Kupił on towar, paczka została spakowana, a on w tym momencie odstąpił od umowy - nie poprzez formularz, a zwyczajnie w dyskusji. Nie było możliwości znalezienia paczki w kilku tysięcy innych, więc paczka już wyszła. Od tego momentu zaczęły się problemy. Zakup za 40 zł, a klient żądał natychmiastowego zwrotu gotówki. Za nic nie trafiał do niego argument, że zwrócimy wpłatę jak tylko zobaczymy, że paczka nie została odebrana i wraca do nas. Klient twierdzi, że specjalnie tak robimy, aby bezoprocentowania obracać jakiego gotówką. Następnie żądał wypłaty odsetek od jego 40 zł... i ciągle w dyskusji obrażał Nas, oczerniał, nazywał oszustami, bo przetrzymujemy jego 40 zł...
Sytuacja skończyła się w ten sposób, że po około 7-8 dniach od momentu odstąpienia od umowy klient dostał wpłatę, my w zamian dostaliśmy od niego ocenę negatywną, nadal byliśmy przez niego oczerniani na dyskusji. Nie chcieliśmy mieć z tym Panem nic więcej wspólnego, więc dodaliśmy go do czarnej listy.
No i właśnie. Ten sam klient, który tak Nas wyzywał i był tak bardzo z Nas niezadowolony, próbował dokonać kolejnego zakupu. Gdy zobaczył, że nie może tego zrobić z powodu znajdowania się na Czarnej liście, zapowiedział w dyskusji, że założy inne konto, zrobi ten zakup i skończy się to dla Nas kolejną oceną negatywną....
Czy w jakikolwiek sposób można się bronić przed takimi kupującymi? Oczywiście konsultant Allegro nie widzi żadnego problemu, mówi coś o subiektywnej ocenie i dogadaniu się kupującym...
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może złożyć w dowolnej formie, także w dyskusji, ważne, że jego rezygnacja dotarła do sprzedawcy. Jeśli stało się to przed wysłaniem paczki, sprzedawca wysyła ją na swój koszt i swoje ryzyko. Jeśli odstąpił przed wysyłką, zwrot wpłaty powinien nastąpić niezwłocznie, bez oczekiwania na powrót paczki, ponieważ nadanie odbyło się po odstąpieniu. Klient nie powinien nazywać Was oszustami i obrażać w jakikolwiek inny sposób, jednak może wystawić swoją subiektywną ocenę transakcji. Jeśli nie narusza ona zasad Allegro, nie zostanie usunięta. Po dodaniu do czarnej listy może ponownie dokonać zakupu z innego konta i będzie mógł ocenić ten zakup. Nie możecie odmówić mu wydania rzeczy tylko dlatego, że wcześniej kupił z innego konta i mieliście problemy. jeśli tak się stanie, będzie mógł wystawić negatywną ocenę. Allegro nie widzi problemu, ponieważ klient zna swoje prawa i postępuje zgodnie z nimi, poza wyzwiskami i obrażaniem Was, a to możecie zgłosić do Allegro lub do sądu.
a 14 dniowy termin na zwrot wpłaty już nie obowiązuje?
gdzie w ustawie jest słowo "natychmiast" ?
nie idź na skróty i cytuj przepisy
@RED Art. 32 ustawy konsumenckiej.
nie kupi nic drugi raz, bo za drugi negatyw napiszecie mu,
że kupuje tylko po to, by wystawiać negatywy 🙂
możliwość wystawiania negatywów to jedyne co ten klient osiągnął w życiu 🙂
Kupi drugi raz i będzie mógł wystawić negatywa za odmowę wydania towaru, jeśli sprzedawca nie wyśle. Taki negatyw nie zostanie usunięty. Nie zostanie też usunięty, jeśli po wysyłce okaże się, że towar jest niezgodny z opisem, a kupujący jeśli będzie chciał, zawsze znajdzie coś, co będzie niezgodne.
na to są dwie odpowiedzi:
możliwość wystawiania negatywów to jedyne co ten klient osiągnął w życiu 🙂
klient zakłada nowe konta, by obejść blokadę poprzednego dodanego do CL 🙂
To tak jakbyś grał w CS'a, WoW'a, czy inne MMO i byś próbował obejść bana,
gdzie dostałbyś na każde następne konto, a ban na głównym by się wydłużył.
Nie polecam tego robić, bo to tobie ma zależeć na graniu na serverze 🙂
Nic nie zrobisz, bo allegro wspiera takie niemoralne działania,
Klient może zrobić zakup, nie zapłacić, nie odebrać towaru i obsmarować sprzedawcę największym syfem a allegro jeszcze przyklaśnie.
Jak mi napisali w podobnej sytuacji: klient który nie dokonał zapłaty i nie odebrał towaru ma prawo wyrazić swoja opinię!!!
Oto doskonały sposób na niszczenie konkurencji na allegro ... i wszystko zgodnie z regulaminem!
Krótko mówiąc jedna, uparta osoba może mocno zaszkodzić nawet dużemu sklepowi?
Przecież wystarczy zrobić jakiekolwiek zakupy, nie odbierać pobrań, wymyślać jakikolwiek powód do wystawienia negatywa, a potem zmienić konto i dalej zrobić to samo...
Można też delikwenta posądzić o szkodzenie firmie (eSąd) i sprawa z głowy 🙂
(albo poprosić eSebixa 😃)
@Bioires-Polska niestety tak to działa. Jak się wdepnie w gó..no, to zawsze trochę przyklei się buta. Tak bym w skrócie opisał tą sytuację. Niestety takich pseudo klientów jest trochę na tym portalu. A allegro niesamowicie takie osoby faworyzuje. Trzeba się ich wystrzegać jak ognia, tylko jak przewidzieć na kogo się trafi 🙂
Ja ze swojego doświadczenia mam zazwyczaj złe przejścia z klientami namolnymi, takimi, którzy przed zakupem zadają setki pytań dosłownie o wszystko. Staram się odpowiadać na każde, nawet najgłupsze pytanie, radzić, pomagać itd. A potem po zakupie niestety pojawiają się kolejne niekończące się pytania i prośby o rady i tak bez końca. finalnie taki klient nigdy nie jest w 100% zadowolony, nawet jakbym na głowie stanął. Pytania zadaje przez 24h/dobę, również w środku nocy. Teraz wiem, że takich klientów należy omijać szerokim łukiem, bo dla nich moja chęć pomocy i nadgorliwe odpowiedzi to woda na młyn.
@Bioires-Polska @mikeza Nie ma rady w Allegro na takiego klienta ale są takie czasy. W sklepach (sieciach) przecież są tysiące zwrotów ludzie kupują na weekend i już w poniedziałek biegną z zwrotem i biorą następny i znów zwrot i tak w kółko Jedynym wyjściem byłoby zmienić przepisy ale czy komuś to na rękę ?????
@mikeza zgadza się. Jak mam klienta w stylu 100 pytań do....., to spuszczam go na drzewo. To znaczy odpowiadam bo muszę, ale w sposób grzeczny nie odpowiadając na pytanie, niech sobie idzie gdzie indziej. Z szacunkiem traktuje klientów zadających pytania czysto techniczne, dzięki którym mogę poprawić jakość oferty itp.
Jedynym rozwiązaniem ale czy zodne z prawem to nie wiem jest załozenie nieformalnej czarnej listy takich klientów przez wszystkich sprzedawców i każdy sprzedawca jeśli tylko chce bedzie miał możliwość wkleić sobie takie loginy.
@keyti_83 Np. można by było na jakimś zewnętrznym serwerze umieszczać takich delikwentów i z wykorzystaniem API uaktualniać czarne listy na kontach sprzedawców. Tylko musiał by ktoś taką "apkę" napisać, he he he