anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak odebrać paczkę od klienta z Czech

KRBUD
#8 Zapaleniec

Kupujący z Czech reklamuje produkt, nie chce go odesłać w ramach Allegro zwroty (nie minęło 14 dni od otrzymania), czy ktoś już odbierał z Czech produkt i w jaki sposób to zrobił ?

 

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@KRBUD w dyskusji, którą prowadzisz z kupującym przesłaliśmy instrukcję, jak może skorzystać z darmowego zwrotu. Mam nadzieję, że to pomoże i kupujący odeśle przedmiot. 
Może oczekiwać etykiety od Ciebie, możesz skorzystać z dowolnego przewoźnika, aby wygenerować dla niego etykietę. Więc na razie poczekałabym na odpowiedź kupującego w dyskusji, czy skorzysta z etykiety. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

KRBUD
#8 Zapaleniec

Allegro umożliwia wygenerowania takiej etykiety i odbiór ?

koszt odbioru firmą kurierską poprzez brokera reklamowanego przedmiotu jest wyższy od jego ceny, kupujący o tym wie, podejrzewam, że reklamacja jest "naciągana" ażeby mieć produkt i zwrot kasy, jaki byłby inny podwód braku chęci odesłania produktu skoro nie ponosi żadnych kosztów z tym związanych.

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@KRBUD nie, etykiety dla reklamowanego produktu nie wygenerujesz przez Allegro. 
Może kupujący nie wie, że może skorzystać z darmowej etykiety, poczekajmy na jego odpowiedź w dyskusji. Jeśli zgłasza reklamację, to za odebranie reklamowanego przedmiotu odpowiada sprzedający, więc oczekując takiej etykiety od Ciebie, kupujący nie robi nic niezgodnego z zasadami.  

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

KRBUD
#8 Zapaleniec

dlaczego Allegro nie daje takiej możliwości ? Kupujący wie, że zwrot jest darmowy, informowałem go o tym. 

Kupujący dobrze wie, że koszt odbioru jest wyższy od ceny produktu, dlatego spodziewam się, że kupujący z Czech czy Słowacji zaczną tak robić, fikcyjna reklamacja produktu, nie będzie opłacało się sprzedawcy odebrać celem sprawdzenia więc będą mieć towar i zwrot kasy.

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

Jak reklamacja jest fikcyjna, to odrzuć tą reklamację.

oznacz moderatorów

torebkastyl_pl
#8 Zapaleniec

Co w przypadku zgłoszenia reklamacji kiedy minęło 14 dni. Czy kupujący ma możliwość wygenerowania etykiety zwrotnej czy odbiór jest po stronie sprzedającego.  

oznacz moderatorów

KRBUD
#8 Zapaleniec

W przypadku reklamacji obowiązkiem sprzedającego jest odebranie na swój koszt reklamowanego produktu, jeśli nawet nie minęło 14 dni to kupujący może oczekiwać, że sprzedający podeśle etykietę.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@KRBUD jak nie minęło 14 dni to sprzedawca udostępniając smarta udostępnia zwrot w ramach smart i reklamacji, udostępniając smarta sprzedawca płaci za to !!!! co innego jak minie 14 dni to wtedy musi ogarnąć odebranie 🙂

2332.png

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

KRBUD
#8 Zapaleniec

kupujący nie ma obowiązku odsyłania w ramach smarta, odebranie produktu leży po stronie sprzedającego, proszę przeczytać początek tego tematu.

 

oznacz moderatorów

torebkastyl_pl
#8 Zapaleniec

Z którego przewoźnika najlepiej skorzystać. Czy macie doświadczenie w tej tematyce.

oznacz moderatorów

KRBUD
#8 Zapaleniec

w kraju najprościej ma kupujący nadać w paczkomacie InPost

oznacz moderatorów

Mbrewster
#7 Wielbiciel

Zgodnie z zasadami programu Allegro Smart!, sprzedający zobowiązuje się do zapewnienia co najmniej jednej bezpłatnej formy zwrotu towaru w ramach tej usługi. Warunek ten został spełniony — kupujący miał możliwość odesłania towaru za pośrednictwem przewidzianej przez Smart! metody zwrotu, obsługiwanej przez Allegro

Kupujący jednak nie skorzystał z tej opcji i wybrał inną, droższą formę zwrotu, która nie jest objęta warunkami programu Smart!.

Zgodnie z regulaminem Smart! oraz zasadami ochrony konsumenta, w przypadku wyboru przez klienta sposobu zwrotu innego niż wskazany przez sprzedawcę jako bezpłatny i zgodny z ofertą, koszty takiego zwrotu ponosi kupujący (art. 33 ustawy o prawach konsumenta).

Tym samym — zapewniłeś klientowi darmową metodę zwrotu zgodną z Allegro Smart!, co w pełni realizuje Twoje obowiązki jako sprzedawcy. Wybór innej metody transportu i wynikające z tego koszty nie mogą być przenoszone na Ciebie.

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@Mbrewster

Przy zwrocie z tytułu odstąpienia od umowy owszem masz rację. Ale w przypadku OP-a jest to reklamacja, a nie zwrot konsumencki. Art 33 nie ma tu zastosowania. 

oznacz moderatorów

Mbrewster
#7 Wielbiciel

Jeśli tak to pozostaje zapłacić 100zł za odebranie towaru z Czech, życzę wszystkim sukcesów na tym rynku

 

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@Mbrewster

Masz jeszcze art 43d ust 2

Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

oznacz moderatorów

Mbrewster
#7 Wielbiciel

Może wiesz jak podejść do sprawy gdy towar objęty jest gwarancją producenta, a klient z Czech wybiera drogę reklamacji u mnie? To główny powód dla którego tu trafiłem. Koszty wtedy są jeszcze większe bo: odbiór towaru od klienta, przesłanie go do producenta, odesłania do klienta. Koszty tej operacji sięgają w moim przypadku połowy wartości przedmiotu.

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@Mbrewster

Gwarancja i niezgodność z umową (rękojmia), to dwa niezależne od siebie świadczenia. Jedno w żaden sposób nie wpływa na drugie.

I teraz w przypadku, gdy kupujący zgłasza ci reklamację z tytułu niezgodności z umową, to ty w razie uznania reklamacji masz doprowadzić produkt do zgodności z umową. A czy zrobisz to samodzielnie, wyślesz do producenta, czy zlecisz firmie trzeciej, nie ma większego znaczenia (formalnie ty masz dokonać naprawy). Nie masz też obowiązku korzystania z autoryzowanego serwisu, czy oglądania się na gwarancję (to że klient straci gwarancję w razie nieautoryzowanej naprawy, nie jest twoim problemem).

A w przypadku reklamacji z tytułu gwarancji, jeżeli gwarant udziela gwarancji użytkownikowi końcowemu, to nie masz obowiązku świadczenia usługi pośrednictwa gwarancyjnego, chyba że takie są warunki określone w karcie gwancyjnej (w przypadku gwarancji ustawa reguluje tylko to, co nie zostało uregulowane przez samą gwarancję). 

oznacz moderatorów

torebkastyl_pl
#8 Zapaleniec

Jestem w trakcie procesu reklamacyjnego. Kupująca z Czech reklamuje produkt. Przy zakupie skorzystała z Allegro International Automaty Paczkowe Czechy - Smart. Poprosiłem Allegro o wskazanie możliwości skorzystania z automatu paczkowego aby mogła nadać przesyłkę albo ja wygenerować etykietę. Allegro wskazało zewnętrznego operatora. Jeżeli skorzysta będę musiał pokryć koszty. Moje pytanie brzmi do jakiej wysokości sprzedający ma ponosić koszty zwrotu. 

Dodam, że naprawa to błahostka puścił szew na długości 4 cm. Zaproponowałem naprawę we swym zakresie z pokryciem kosztów. 

oznacz moderatorów

KRBUD
#8 Zapaleniec

kupujący musi przedstawić rachunek z poniesionymi kosztami wysyłki, obawiam się, że nie ma obowiązku wybierania najtańszego przewoźnika.

oznacz moderatorów