Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W ten weekend mam dwa podwójne zamówienia. Ten sam klient kupił różne przedmioty w dwóch różnych zamówieniach. Za oba zapłacił łącznie z kosztem przesyłki do paczkomatu, po 8,99 za każdą.
Taka sytuacja pewnie wynika z faktu, że początkujący użytkownicy nie sprawdzają od kogo kupują i nie widzą że nawet mogli się załapać na SMART.
Zdarzało się to wcześniej i zawsze zwracaliśmy jedną opłatę za przesyłkę i grupowaliśmy transakcje w jedną.
Teraz dochodzi konieczność wykonania dodatkowej operacji - wystąpienie o zwrot prowizji od jednej zwróconej opłaty za paczkomat.
Moje pytanie: jak to zrobić?
Będę wdzięczny za odpowiedź.
@annas14-firma musisz o to wystąpić przez kontakt. Ale z tego co mi się wydaje ktoś tu pisał że Allegro mu odmówiło zwrotu....
@annas14-firma nie da się o sama wysyłkę wystąpić 😞 możesz spróbować pisać przez kontakt 🙂
Jak występujesz o towar za przesyłkę jest automatycznie zwracane. W tym przypadku wyślij dwie paczki lub oddaj pomniejszone o prowizję i napisz że 90 groszy jest za większy gabaryt spakowanie w jedną paczkę itp. 🙂
Dzięki z szybką odpowieź, ale czy to oznacza, że nie ma systemowego rozwiązania?
Jeżeli tak, to może ktoś ma już API do generowania odpowiednich wiadomości na kontakt?
Jak policzę czas jaki mam poświęcić dla odzyskania 90 groszy to mi się nie opłaca pisanie, ale jak by była aplikacja do generowania "wiadomości na kontakt" w oparciu o dokonane zwroty, to bym "klikał".
Może jakby wielu tak "klikało" to po drugiej stronie też by liczyli koszty swojego czasu.
@annas14-firma Niestety nie ma. Allegro coś zrobiło, na kolanie, na szybko i zapomniało o Sprzedających... Tak samo jak z "anulowaniem" - de facto po anulowaniu przez Kupującego przed wysłaniem, prowizja powinna być zwracana automatycznie - przecież Allegro ma wszystkie dane i to "widzi"//ale tak nie jest - musisz wystąpić. 😞
@annas14-firmamiałem już klika takich przypadków, zgłaszałem poprze kontakt i na czacie, każda sprawa miała być rozpatrywania indywidualnie i nie dostałe żadnego zwrotu prowizji od kosztów wysiłki w przypadku, kiedy klient za każdym razem po zakupie wypełnił formularz sprzedaży a potem zrobił zestawienie zbiorcze i zapłacił z jedną przesyłką.
Podkreślam, że chciałem tylko prowizję od kosztów wysyłki, a nie sprzedaży, bo klient zapłacił.
Po kilku mailach ze strony Allegro (podać nr aukcji, login klienta itp, itd.) korespondencja się urwała i chyba już nie odzyskam tych kosztów.
sama kiedyś się tak nacięłam, bo nie zauważyłam, że do każdego zakupu doliczyło wysyłkę, dostałam paragon na dwa zakupy + dwa koszty wysylki, wyjaśniono, że wartość wpłaty zgodna z paragonem, nie było zastrzeżenia, że dwie paczki. Nie dyskutowałam.
Najlepiej wyslij dwie paczki , a kiedy kupujacy sie zapyta o to, odpowiedz zgodnie z prawda, ze nie łączycie różnych zakupów jesli są odrębne koszty wysyłki. bo może akurat jedna paczka jest dla kogoś innego.
Właśnie przeczytałem podobny post i tam ludzie piszą jak i dlaczego łączą takie zakupy i zwracają dodatkowe opłaty.
Sorry @AptekaNatolinska ale ja także uważam, zę opłaca się zdobyć zaufanie klienta i zwrócić mu niepotrzebny koszt. Problem w tym, że Allegro nie widzi tu wspólnego interesu z nami sprzedającymi i nie ułatwia nam rozwiązywania takich problemów.
Takie błędy popełniają nowi klienci, którzy po "nacięciu" się i wykorzystaniu ich błędów będą mieli złą opinię o sprzedającym i Allego jako całości.
pinsplash, kostas11, PHUABIB2 Może was to zainteresuje. Miałem w weekend dwie identyczne sytuacje, po których rozpocząłem ten temat.
Dwa zakupy od tego samego klienta różnych towarów, do każdego opłacony paczkomat 8.99 PLN. Dla obu klientów zrobiłem tak samo:
Do jednego z zakupów zrobiłem zwrot wpłaty za przesyłkę (z poziomu Zamówień), połączyłem transakcje Menedżerze i wygenerowałem etykietę InPostu na płatność z drugiego zamówienia.
Z poziomu Zamówień, dla zamówień w których zwróciłem tylko opłatę za przesyłkę wystąpiłem o zwrot prowizji. Oczywiście mogłem tylko wystąpić o zwrot całości wpłaty (w jednym przypadku był to jeden przedmiot, ale w drugim zamówieniu dwa).
Wczoraj dostałem informacje identyczną dla każdego z przedmiotu:
We wszystkich 3 odmowach skorzystałem z opcji: Jeśli nie zgadzasz się z naszą decyzją skorzystaj z formularza odwołania.
Po trzech godzinach otrzymałem trzy identyczne wiadomości:
Poznaj szczegóły decyzji
Nie wiem z czego to wynika i dlaczego decyzja została zmieniona. Jeden ze zwrotów wygląda tak:
To jest 12% od (6.30 + 8.99) a więc od całości, chociaż z zapisów widać , że zwróciłem tylko przesyłkę.
@annas14-firmano tak, ale wpłata doszła i została zwrócona, a wysyłka w jednej paczce. U mnie wpłata nie doszła, więc nie ma co zwrócić, został wypełniony tylko formularz dostawy na każdą sztukę (i w tym momencie naliczono prowizję + prowizję od wysyłki, każdy formularz dostawy) odzienie, a potem zrobione zestawienie zbiorcze i wpłata z jednym kosztem przesyłki.
@PHUABIB2 OK rozumiem, ale jeżeli nie było zapłaty to też można wystąpić o zwrot prowizji. Oczywiście system pewnie z automatu odrzuci wniosek tak jak i mój z uwagi że nie zwróciłem płatności za towar. Zastanawia mnie jaka została zastosowana procedura przy rozpatrywaniu odwołania.
Składanie odwołania jest zautomatyzowane i nie ma możliwości dopisania żadnych wyjaśnień. Odwołanie zostało uznane i nastąpił zwrot tak, jakby uznano że zwróciłem całość zapłaty.
Jeżeli to była decyzja człowieka to pewnie przysnął (decyzja przyszła o 01:017) Jeżeli to automat, to pytania jakie są kryteria?
@annas14-firmanie rozumiemy się. Klient wypełnił 55 formularzy dostawy od których naliczono prowizję za sprzedaż + prowizję od kosztów wysyłki zaznaczoną w każdym formularzu, a potem te 55 formularzy anulował (czy też ręcznie, czy przez system, nie wiem) zaznaczył 55 aukcji do zapłaty, zsumował i wybrał jedną przesyłkę i za wszystko zapłacił.
Tak więc pobrano mi 55 razy prowizję od sprzedaży, 55 razy prowizję od kosztów wysyłki a nie mogę wystąpić o zwrot, bo suma summarum wszystkie aukcje zostały opłacone tylko nie pojedynczo, ale grupowo z jednym kosztem wysyłki. Nie mogę wystąpić z automatu że nie zapłacił (bo przecież zapłacił) a dyskusje z Supportem Allegro na nic się zdały, nie zwrócono prowizji pobranej od kosztów wysyłki z każdego formularza dostawy, i tak prowizja od tego zamówienia w mojej kategorii powinna wynieść jakieś 10 zł, a w rzeczywistości wyniosła ponad 54,50 zł.
OK, nie spotkałem się z sytuacją włączenia anulowanego zamówienia do ponownego zakupu, ale może to jest możliwe.
Jeżeli klient anuluje nieopłacone zamówienie to występuje o zwrot i dostaje z automatu.
@annas14-firma to tak. Ale mój zapłacił za wszystko, tylko anulował formularze dostawy i tutaj jest mój cały bul (Jak napisał kiedyś prezydent Komorowski w księdze pamiątkowej ból przez u zwykłe, bo to jest wielki bul, a nie taki zwyczajny przez ó z kreską) 🙂
Jego bul był jednak mniejszy niż twój.
54,50zł
x 1.000
x10.000 ?
sprzedawców
@PHUABIB2 u mni było to samo 4x formularz później anulacja i jedna wpłata po tygodniu korespondencji co raz to z kimś innym , dostałam zwrot za koszt wysyłki.
Cały czas pisali że prowizja naliczyła się prawidłowo, ja jednak nie ustąpiłam bo tu na forum ktoś napisał że się odwołał walczył i odzyskał prowizję, to też napisałam w ostatniej wiadomości , dlaczego jeden dostaje zwrot a inny w tej samej sytuacji nie
odpowiedź allegro "Wspomniane przez Panią naliczone prowizję do ofert "9064967..5", "923262..8", "92326...23", "9112....05" zostały skorygowane o kwotę dostawy.
Korekta powinna być już widoczna w zakładce "Rozliczenia z Allegro".
"
"
O wszystko trzeba walczyć. Pamiętajcie, że każda złotówka, na którą jesteście naciągnięci, to miliony zł nieuczciwego zarobku tej platformy :[