anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak pozbyć się konkurencji i Allegro nic nie zrobi

termiczne
#8 Zapaleniec#

Czołem 🙂 

Dzisiaj poradnik pt. "jak pozbyć się konkurencji i Allegro nic Ci nie zrobi, a Ty - będziesz cieszył się milionowymi dochodami" 

Piszę go na podstawie tego, co kupujący odwalił i jak do tego odniosło się Allegro. 

Przyjmijmy daty, żeby ułatwić Wam czytanie.

 

Krok 1: Kup przedmiot 7 maja o 23:47. 

Krok 2: Sprzedający ma czas na wysłanie do 8 maja, 23:59 - zapamiętajcie ten czas wysyłki.

Krok 3: Nie czekaj na wysyłkę. Anuluj zakup 8 maja o godzinie 21.

Krok 4: Wystaw negatywną opinię sprzedającemu, w tym - napisz, że można kupić ten sam przedmiot o połowę taniej (klienci będą szukać Twojej oferty) oraz załóż dyskusję (nie wiem po co, ale a nóź widelec - obniży mu to dodatkowo sprzedaż) 

Krok 5: powtórz, niezliczoną ilość razy z różnych kont.

  

I dlaczego Allegro tu nic nie zrobi? Pisałem maila, pisałem na czacie i to woła o pomstę do nieba. Allegro nic nie zrobi. Bo opinia jest zasadna. JAK ZASADNA? czas na wysyłkę: 8 maja, 23:59. Powtarzam, do godziny 23:59. 

Możemy dłubać w nosie cały dzień, a pod koniec dnia - co chyba jest dla Allegro zadziwiające - możemy robić kursy po sortowniach. Jak się obsługuje więcej niż jeden marketplace, oraz ma się własny sklep internetowy - to chyba zrozumiałe, że można jeździć po sortowniach w nocy, żeby jak najwięcej klientów otrzymało paczki na drugi dzień. Jeżeli wiemy, że sortownia nawet o 1 w nocy puści naszą paczkę do dalszej trasy, to dlaczego tak nie robić? 

Czas na wysyłkę do godziny 23:59, powtarzam ponownie: 23:59. Ciekawe, dlaczego Allegro nie szanuje swojego własnego, narzuconego terminu wysyłki 23:59? Może powinni obniżyć ten czas na 21:00, skoro nie jest on respektowany?

 

Wisienka na torcie: Konsultant powiedział, że opinia jest zasadna, a jak ja się z tym nie zgadzam, to żebym wyprowadził osobie, która wystawiła opinię - SPRAWĘ DROGĄ SĄDOWĄ. Już to widzę, jak wysyłam pozew do losowego konta, gdzie nawet nie znam danych tej osoby. Bo przecież w danych do wysyłki niekoniecznie musimy podać dane prawdzie, skoro i tak chcemy to anulować. No i będziemy się kłócić w sądzie "łeee, wystawił nam negatywną opinię, łee" 

 

Tak więc, drodzy Państwo - korzystajcie. Allegro nic nie zrobi, sprzedający nie wyprowadzi Wam sprawy, bo nie zna Waszych danych. Jak już zostaniecie milionerami - pamiętajcie o mnie 😛      

 

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@termiczne godziny graniczne do których powinieneś wysłać to zamówienie dla swojego kodu pocztowego, aby przesyłka trafiła do odbiorcy tego samego lub następnego dnia znajdziesz tutaj. Data, na którą się powołujesz, czyli wysyłka w czwartek, do godz. 23:59 to informacja w panelu, ale widoczna wyłącznie dla Ciebie, nie dla kupującego. W tej sytuacji gdybyś rzeczywiście wysłał tę paczkę w czwartek to prawdopodobnie kupujący nie zgłosił by zwrotu i nie wystawił negatywnego komentarza, gdyż w informacji przy zakupie wyraźnie napisał, że bardzo zależy mu na otrzymaniu przesyłki w piątek. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

termiczne
#8 Zapaleniec#

Tak, ale proszę zauważyć, że my nasze paczki doręczamy osobiście do punktów bądź sortowni (zależne od godziny wyjazdu). Gdyby kupujący nie anulował zamówienia, to normalnie by je otrzymał na drugi dzień. Nie ma w tym nic trudnego do zrozumienia chyba.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@termiczne a poinformowałeś o tym klienta? Sprawdziłam jego zwrot i zgłosił go dopiero o godz. 21:46, więc czekając cały dzień na nadanie przesyłki bez jakiejkolwiek informacji od Ciebie jego obawa, że paczka nie dojdzie następnego dnia jest w pełni zasadna.  

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

czas wysyłki przewiduje allegro, sugeruje wysyłkę do godz 24tej

negatywne wpisy wystawia wcześniej

dlaczego sprzedawca ma być temu winny:

"jego obawa, że paczka nie dojdzie następnego dnia jest w pełni zasadna"

parafrazując

"jego obawa, że allegro kłamało o przesyłce jest w pełni zasadna"

 

oznacz moderatorów

termiczne
#8 Zapaleniec#

Obawa obawą a regulamin to jednak regulamin. 

Chciałbym jednak podkreślić, że zgodnie z Regulaminem Allegro oraz informacjami zawartymi w Centrum Pomocy, sprzedający ma prawo nadać przesyłkę do końca deklarowanego terminu wysyłki, tj. do godz. 23:59 danego dnia.

:strzałka_w_prawo: Źródło:

„Termin wysyłki to maksymalny czas, jaki masz na nadanie przesyłki – liczy się on do godziny 23:59 wskazanego dnia.”

– Allegro – Kiedy kupujący otrzyma przesyłkę

 

W przedmiotowej sytuacji:

Kupujący złożył zamówienie 07.05 późnym wieczorem, a anulował je dnia 08.05 o godzinie 21:46, czyli 1 godz. i 13 min. przed upływem deklarowanego czasu wysyłki.

Nie zgłosił żadnych zastrzeżeń ani nie skontaktował się z nami w ciągu dnia, co potwierdza, że nie było podstaw do twierdzenia o opóźnieniu – jego obawy były subiektywne i przedwczesne.

Nie doszło do przekroczenia czasu wysyłki, a tym samym nie zostały naruszone żadne zobowiązania z naszej strony.

 

Zgodnie z zasadami Allegro:

„Kupujący może wystawić komentarz, jeżeli odnosi się on do realnego przebiegu transakcji i nie narusza dobrego imienia drugiej strony.”

:strzałka_w_prawo: Zasady wystawiania komentarzy i opinii – Allegro

 

W tym przypadku komentarz nie odnosi się do rzeczywistego naruszenia warunków transakcji, a zarzut opóźnienia jest nieprawdziwy i wprowadza w błąd potencjalnych kupujących, co może mieć poważne skutki dla jakości naszego konta.

Wnioskujemy o ponowną analizę tej sprawy i:

usunięcie opinii jako nierzetelnej, lub

wyłączenie jej z wpływu na średnią ocen i jakość sprzedaży.

oznacz moderatorów

termiczne
#8 Zapaleniec#

@_HolaOla_ a jeszcze dodam! pisanie w recenzji, że "produkt można dostać w tym samym terminie (do pon) za 55 zł. Pozdrawiam" to też jest ok? nie brzmi to Wam jak typowe przekierowanie do konkurencji? nasz przedmiot jest za 129,99.

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#15 Entuzjasta#

@termiczne  Wyślij do allegro screeny pozostałych paczek z tego dnia, że zostały zeskanowane w oddziale po 22 skoro zawieźliście je do sortowni po tym jak kupujący zgłosił zwrot. A te jego paczkę nadaliście ostatecznie czy nie? 

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#15 Entuzjasta#

@termiczne  Serio - dowozicie paczki do sortowni po 22? 

i jakim cudem kupujący mógł wystawić komentarz do anulowanego zamówienia? Nie ma takiej opcji w Allegro. 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Health___Beauty to zamówienie nie było anulowane. Klient zgłosił zwrot stąd miał możliwość dodania komentarza do transakcji. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

termiczne
#8 Zapaleniec#

No właśnie, druga rzecz... Dlaczego klienci mają możliwość zgłoszenia zwrotu, skoro paczki nie otrzymali? Ba, zgłoszenie zwrotu / reklamacja towaru w dzień wysyłki...

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#15 Entuzjasta#

@termiczne  Bo prawo na to zezwala. 

oznacz moderatorów

termiczne
#8 Zapaleniec#

Czasem się zdarza. Nie jestem spółką, ani wielką firmą - gdy się prowadzi JDG to są czasem i takie sytuacje, że wszystko wychodzi późnym wieczorem - ale wychodzi i dociera do klientów na drugi dzień. Bliskość sortowni to dodatkowy atut w tej działalności 🙂 - Warszawa.

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#15 Entuzjasta#

@termiczne  To w końcu jesteś wielką firmą która ma własny sklep i sprzedaje na wielu marketplace’ach i ma tyle paczek że wysyła do północy czy małym żuczkiem? Bo trochę sprzeczne to co piszesz w kolejnych postach. 

oznacz moderatorów

termiczne
#8 Zapaleniec#

Nie trzeba być wielką firmą, żeby wysyłać sporo paczek dziennie. JDG nie oznacza, że jest się "małym żuczkiem". Mamy jeszcze 3 inne marketplace + własny sklep internetowy. Czasem jest "za dużo" zamówień i po prostu długo schodzi pakowanie. 

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#15 Entuzjasta#

@termiczne  To jak rozumiem masz 100% wysyłki w terminie i możesz pokazać allegro screeny, że inne paczki też są nadawane po 22 i docierają do kupujących następnego dnia roboczego. Więc ocena kupującego jest bezzasadna w takiej sytuacji bo gdyby nie zgłosił zwrotu to paczkę by dostał kolejnego dnia tak jak wszyscy inni kupujący. 

oznacz moderatorów