anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak z ponowną wysyłką gdy przewoźnik zniszczy paczkę?

daniel_net_pl
#11 Animator#

Towar za 29,99, wysyłka Allegro Paczkomaty 9,99. 2 dni po nadaniu InPost przesyła zdjęcie, że przesyłka została u nich zniszczona. Jak teraz z ponowną wysyłką towaru? Klient chce pilnie swoje zamówienie, ale mi nikt nie odda pieniędzy za ponowne nadanie, a marża na towarze po odjęciu prowizji nie pokrywa kosztu nadania.
Co na takie przypadki radzi Allegro, żeby klient był zadowolony, a sprzedający nie poniósł straty za działanie przewoźnika (nie chodzi o odszkodowanie, tylko o koszt nadania ponownej przesyłki)?

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@daniel_net_pl Jeśli klient nie zrezygnował z zakupu, powinien otrzymać przesyłkę. Kwestię kosztów poniesionych w związku ze zniszczeniem pierwszej paczki wyjaśniasz na drodze reklamacji z przewoźnikiem. Niestety innego rozwiązania nie jestem w stanie zaproponować. Być może inni sprzedający będą w stanie coś doradzić w tym wątku.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Możesz odpisac kupującemu, że czekasz na rozpatrzenie złozonej reklamacji u przewoźnika i niestety wczesniej masz związane ręce z uwagi na koszt towaru.

Rozpatrzą, zwrócą koszty, wysyłasz nowy.

 Nie wiem czy klient będzie zadowolony ale to sytuacja losowa na którą nie miałeś wpływu. 

oznacz moderatorów

dannyboy666
#7 Wielbiciel#

Nie muszę czekać na rozpatrzenie reklamacji, zakładam, że będzie uznana i zwrócone pieniądze za towar oraz nadanie (sami przesłali zdjęcia uszkodzonego towaru), problem w tym, że przewoźnik nie zwraca kosztu ponownego nadania. 

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Albo:  Jeśli masz więcej sztuk tego , zaproponuj powtórny zakup z wysyłką, a ten niech zostawi do wyjasnienia reklamacji.

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@daniel_net_pl 

Wysyłasz klientowi nową paczkę a koszty bierzesz na siebie. W takiej sytuacji nie ma dobrego rozwiązania, klient nie jest tutaj winny więc powinien otrzymać jak najszybciej swoje zamówienie. 

Oczywiście możesz jeszcze porozmawiać w klientem żeby zgłosił zwrot tego zamówienia i złożył nowe. To zminimalizuje koszty po Twojej stronie ale nie wiadomo jak klient zareaguje.

oznacz moderatorów

dannyboy666
#7 Wielbiciel#

Czyli przewoźnicy są u nas bezkarni? Niszczą przesyłkę (są ubezpieczeni) i nie obchodzi ich nic więcej. 

oznacz moderatorów

Sojiro
#12 Orędownik#

Jak bezkarni? Przyznali się, że przesyłkę zniszczyli, co już jest dużym sukcesem 😛 Normalnie to po tygodniu byś się dowiedział z dyskusji od kupującego, że paczka nigdy do niego nie dotarła.

Przy uznanej reklamacji zwracają koszt towaru (netto, żebyś się nie zdziwił, będziesz musiał udowodnić cenę) oraz koszty niezrealizowanej wysyłki, czego byś chciał więcej?

oznacz moderatorów

dannyboy666
#7 Wielbiciel#

Czego chciałbym więcej? Zwrotu poniesionych kosztów. Sam karton to 2 zł, do tego koszt pracy i obsługi reklamacji.

oznacz moderatorów

Sojiro
#12 Orędownik#

Jeśli jesteś w stanie sensownie przedstawić i wykazać faktyczne straty to próbuj, ale na zbyt wiele bym nie liczył niestety.

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

Reklamacje będzie odrzucona bo przesyłka była źle zapakowana 😉 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak nie chcesz problemów z kupującym to sam zaproponuj szybkie wysłanie, tak i tak będziesz musiał to zrobić, a możesz tylko uniknąć negatywa.

oznacz moderatorów

dannyboy666
#7 Wielbiciel#

A za co mam dostać negatywa?

oznacz moderatorów