Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
co za bzdura
allegro zapomina że do sprzedaży używa się zewnętrznych aplikacji i czas nie jest z gumy
a powrót do przeszłości to tylko fajny film
już widzę awantury z Kupującymi typu zmieniłem dane do wysyłki a wy wysłaliście na stary adres
widzę że serwis allegro ma kompletnie gdzieś, że Sprzedawca musi mieć czas na odebranie maili, bzdurnych telefonów czy też informacji przesyłanych w dyskusjach czy okienku wiadmośći
oraz że przy większych wysyłkach ten proces jest wykonywany przez kilka osób i rozłożony w czasie
ciekawe czy serwis do wysyłek inpostu będzie także w czasie rzeczywistym zmieniał te zmienione dane do wysyłki i przesyłał równie szybko numery przesyłek do allegro
ktoś w allegro wyraźnie zapomniał, że wysłanie wiadomości/maila nie jednoznaczne z jego odebraniem
Kupujący edytuje dane, dopóki nie zmienisz statusu zamówienia na: W realizacji [...]
Czyli, teoretycznie, sklepy automatycznie będą zmieniać status zamówienia na W Realizacji. 😁
---
> Poza tym nowy adres dostawy musi dotyczyć tego samego kraju.
Uff.
---
No i teraz najważniejsze: czy sprzedający otrzyma powiadomienie o zmianie adresu?
Załóżmy taką sytuację:
Zakup --> sprzedający otwiera Zamówienia -> kupujący zmienia adres -> sprzedający w tym momencie nadaje status W Realizacji (ciągle ma przed sobą zamówienie z poprzednimi danymi) -> nadaje kuriera na stare dane -> bum, negatyw 🙂
Ale będzie jazda
@RED musi się pojawić aplikacja, która natychmiast po kupnie i potwierdzeniu wpłaty , będzie zmieniać status zamówienia na "w realizacji" - obejście systemu
wielu sprzedawców drukuje maile od allegro i na ich podstawie wysyła towar
bo musi być podkładka w razie kontroli czy tez reklamacji i itp
nie wszyscy robią to przez stronę allegro czy też ich managera sprzedaży
nikt nie zaznacza jakiś bzdurnych opcji w realizacji na stronie allegro - robią to programy np: inpostu
część sprzedawców używa do wysyłek aplikacji np: aplikacji inpostu - tutaj strona z osobami do wysyłki potrafi być nieodświeżana nawet kilka godzin
ciekawe jak to będzie i czy będzie w ogóle zaznaczone, że Kupujący zmienił adres do wysyłki by można to było wychwycić
@pinsplash Jest - Baselinker. Można utworzyć akcje, że zaraz po otrzymaniu wpłaty zamówienie zmienia status na „w realizacji” i tym samym z automatu generuje się etykieta na Inpoście czy gdziekolwiek indziej. I sajonara 🙂
@Janirka czy tylko u mnie każda akcja w BL jest opóźniona o 15 min względem tego co dzieje się na allegro?
@Client:79577720 Wszystkie zmiany statusów mam na bieżąco, natomiast faktycznie z delikatnym poślizgiem pojawiają się nowe zamówienia.
@Janirka to ciekawe, muszę znaleźć przyczynę opóźnienia 🤔
@Client:79577720 Jakieś cyrki z API ostatnio się dzieją, bodaj @DarkStoorM wklejał gdzieś na forum linka do ciekawej dyskusji na githubie.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Ja na przykład w ogóle nie dostaję powiadomień o dokonanej wpłacie, może to jakoś powiązane. Zamówienie opłacone przez kupującego, ale samo powiadomienie o wpłacie dostałem godzinę później 😄
Masz na myśli powiadomienie czy aktualizację statusu?
@Client:79577720 Samo powiadomienie od Allegro.
Jeżeli chodzi o aplikację, to jak zmienię u siebie status zamówienia, to przechodzi po kilku minutach, czasami max do 15, nie wiem, może to tylko chwilowe. Zwykle trwa to kilka sekund. W sumie nie tylko zmiana statusu się dławi, opóźniona jest również edycja ofert. Może samo przejdzie 😄
@RED już teraz kupujący to robią, pisząc maile do sprzedawców. A ci muszą te zmiany ręcznie wprowadzać (lub tłumaczyć kupującym, że to niemożliwe).
Z Twojego wpisu wynika, że teraz kupujący będą częściej zmieniać adres wysyłki, "bo mogą" - czy to nie jest z Twojej strony trochę protekcjonalne? Kupujący zmienia adres wtedy, gdy musi, a nie gdy mu się da taką możliwość.
@msniezek masz racje ułatwia nam to życie pod warunkiem że będzie to dobrze wprowadzone, jak wspomniał @RED nie każdy jedzie na panelu allegro, czasem drukuje się maila, pakuje importuje dane do EN Poczty a jak wiemy nr przesyłki uzupełnia się po wysłaniu pliku, i będzie problem jak akurat w tym czasie klient zmieni dane, a sprzedawca zapomni zmienić status 😞
Jak była prośby na telefon czy maila można było wytłumaczyć że zmiana już nie jest możliwa a tu będą leciały negatywy 😞
@kostas11 Tak, zgadzam się z tobą i przekonany jestem, że wystawiony NEGATYW SPRZEDAWCY nie jest dla Allegro żadnym argumentem i bynajmniej się tym nie liczą.
@msniezek jest pewna granica czasowa, przy której nie da się tego zrobić
podano przykłady że dla baselinkera wynosi to 15minut
u mnie ten czas wynosi około 2-3h - bo tyle zajmuje przygotowanie i wydruk dokumentów do wysyłek - paragony, faktury i listy przewozowe
ale ile ten czas będzie wynosił dla inposta i czy inpost odświeży adres w trybie natychmiastowym?
bo numerów przesyłek inpost też nie przekazuje wam w czasie rzeczywistym
wy przerzucacie ten problem na Sprzedawców nie dając nic w zamian, tworząc problemy
nawet Sądy uznają, że w przypadku maila jego odbiorca musi mieć czas na jego odebranie i datą odebrania nie jest data jego wysłania
podobnie jest z anulowaniem transakcji - nam zlikwidowało problemy wyłączenie tej opcji
bo była nadużywana przez Kupujących bo mogli to robić
Kupujący powinien mieć możliwość edycji danych do wysyłki i brak tej opcji jest obecnie oczywiście skandalem ale Sprzedawca musi mieć możliwość i czas na odczytanie jego zmian
Jest to tragiczny pomysł ze strony allegro który oznaczać będzie same problemy ..