anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient nie odebrał przesyłki z paczkomatu (upłynął mu termin), a ja nie dostałem zwrotu towaru

sklepfil_pl
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

Mój klient nie odebrał przesyłki z paczkomatu. Tymczasem od kilku tygodniu przesyłka jest w drodze powrotnej do mnie, nie wiem więc czy ją otrzymam, bo trwa to podejrzanie długo.

Klient domaga się zwrotu za zamówienie. Czy wobec tego, że nie odebrał przesyłki, mimo, że sprzedający i dostawca zrobili wszystko poprawnie, by ją doręczyć, mam mu zwrócić za zamówienie? Nie bardzo mi się to podoba, bo stracę dużo na tej transakcji.

 

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

xyz96
#21 Demiurg#

@sklepfil_pl Tak, musisz mu zwrócić wszystkie koszty, ponieważ nie doszło do wydania rzeczy kupującemu, a za zaginięcie przesyłki względem sprzedawcy odpowiada przewoźnik, więc jemu możesz składać reklamację. Klient jej nie nadawał, więc za jej powrót nie odpowiada. Sprzedawca odpowiada za przesyłkę względem kupującego do czasu, aż on ją otrzyma.

Jeżeli klient domaga się zwrotu wpłaty, oznacza to że zrezygnował z zakupu, czyli złożył oświadczenie woli, a wtedy należy mu się zwrot całej wpłaty. Klient nie musi czekać na rozpatrzenie Twojej reklamacji u przewoźnika.

oznacz moderatorów

ELEKTROFUKS
#9 Pomysłodawca#

To, że klient domaga się zwrotu wpłaty jeszcze nie oznacza, że odstąpił od umowy. Jeżeli paczka wróciła, a kupujący nie zgłosił zwrotu to nadal towar należy do kupującego. Pytanie do sklepfil_pl, czy faktycznie tak było? Czy kupujący zgłosił zwrot w ciągu 14 dni, czy domaga się zwrotu po tych kilku tygodniach? Co do reszty to racja, sprzedający odpowiada za przesyłkę w tej sytuacji. Złóż reklamację w InPoście.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@sklepfil_pl czy kontaktowałeś się w tej sprawie z InPostem? 
Powinieneś zwrócić koszty kupującemu, a sprawę z przewoźnikiem rozwiązać osobno. 

Dostępne kanały kontaktowe z BOK InPost:

1) czat/messenger

2) formularz kontaktowy https://inpost.pl/kontakt

3) infolinia: 722 444 000 / 746 600 000

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów