Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, proszę o pomoc, sprzedałem zderzak samochodowy, sprzedaż między firmami na fakturę, klient zgłosił zwrot bo mu nie pasował, odesłał zderzak a po rozpakowaniu u mnie okazało się, że zderzak ma ułamany narożnik, proszę o podpowiedź jak powinienem teraz tą sprawę rozwiązać i rozliczyć? Czy muszę zwrócić kupującemu pieniądze za towar i przesyłkę w jedną stronę tak jak zapłacił czy mogę odmówić zwrotu towaru? Z góry dziękuję za odpowiedź
A zgodziłeś się na zwrot? wiesz że towar zakupiony z działalnością firmy, bo jak nie wiesz to zwrot musisz przyjąć ale możesz( a tu należy) pomniejszyć zwrot środków o taką kwotę która to uzasadnia, nawet do 1zł> jak to uzasadnisz.
zgodziłem się na zwrot bo uznałem, że tak będzie uczciwie wobec klienta, który chce oddać towar,
@zderzaki-wlkp Zgodnie z przepisami jeśli zakup 'na firmę' był związany z profilem działalności firmy kupującego to nie musisz w ogóle takiego zwrotu przyjmować.
nie wiedziałem, co teraz powinienem zrobić
@zderzaki-wlkp Możesz pomniejszyć zwracaną kwotę o realną utratę wartości towaru ale poinformuj o tym klienta zanim wykonasz jakikolwiek przelew.
Polecam najpierw skontaktować się z klientem i spróbować ustalić czy miała miejsce (nieudana) próba montażu i uszkodzenie czy może doszło do tego w transporcie podczas zwrotu.
Zasadniczo skoro zgodziłeś się na zwrotto cos zwrocić musisz ale za stan towaru zwracanego i za spakowanie tego towaru odpowiada kupujacy więc oddajesz np 1pln bo uznajesz że towar jest zniszczony i nie nadaje się do ponownej sprzedaży a on albo zabiera go nazad opłacając sobie wysyłke zwrotną i reklamuje u przewoźnika albo bierze kwotę obniżoną
bardzo dziękuję za podpowiedzi, reasumując sprzedaję zderzaki samochodowe zatem gdy klient typu warsztat lub auto handel chce zwrócić towar bo mu np nie pasuje mogę odmówić zwrotu? Jeśli odmówię to jak mam to zaznaczyć w allegro gdy otrzymam informację o zgłoszonym zwrocie?
@zderzaki-wlkp sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu w ramach odstąpienia od umowy jeśli zakup był związany z prowadzoną przez kupującego działalnością gospodarczą (nie dotyczy to jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 7aa. Ustawy o prawach konsumenta - czyli do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej).
Jeśli taki kupujący zgłosi zwrot, powinieneś poinformować go, że nie przyjmujesz zwrotów od firm.
Bardzo dziękuję za odpowiedź
BTW - nie wiesz, czy klient nie uszkodził zderzaka podczas próby montażu i teraz Janusz tnie głupa, że chce zwrócić bo niby nie pasuje. Różnych magików widziałem - łącznie z takimi, którzy mi silnik uwalili w samochodzie, bo uważali, że jak wymienią olej to usterka automagicznie zniknie...