Klient twierdzi, że nie otrzymał listu poleconego, a Poczta twierdzi, że doręczona, co zrobić?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam,
mam pytanie, czy ktoś przerabiał taki problem i rozwiązanie.
Klient, dość roszczeniowy, twierdzi, że nie dostał listu poleconego z zakupem. Na poczcie widnieje, że doręczono.
Prosiłem, żeby podszedł na pocztę i zapytał, kto odebrał ewentualnie, co się stało, skoro widnieje, jako doręczona. Ale twierdzi, ze nie będzie nic robił i czeka na przesyłkę, bo za nią zapłacił i przesyła mi zdjęcie pustej skrzynki pocztowej. Ogólnie nastawiony jest roszczeniowo, założył od początku dyskusję i nie jest chętny do pomocy w wyjaśnieniu.
Na co ja, że mogę złożyć reklamację wyjaśniającą na poczcie ii będą szukać, ale to potrwa miesiąc (taki czas rozpatrywania). A on, że nawet nie miał żadnej informacji z numerem przesyłki, że zostało wysłane. Jednak myślę, że Allegro przekazuje info z numerem przesyłki po wprowadzeniu przez Sprzedającego.
Nie chcę oskarżać, ale wygląda mi to, jakby ktoś chciał mnie, jako Sprzedającego, naciągnąć.
Czy ktoś miał podobną sytuację i jak sobie skutecznie poradzić?
pozdrawiam
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie mam dobrej rady bo takiej sytuacji jeszcze nie przerabiałam ale zdjęcie pustej skrzynki pocztowej mnie normalnie rozwaliło 🤣🤣
Kama
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@EkoHome @Kaliope_Brzeg Zdjęcie pustej skrytki 🤣😂 - po prostu "miszcz"
BRÓSLI
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@EkoHome co do numeru przesyłki : jesli wprowadzasz go w transakcje sprzedaży klient także go widzi w swojej transakcji zakupu (maila mógł przeoczyć lecz w transakcji zakupu widnieje na pewno)
Co do sytuacji z brakiem przesyłki :
Pisz reklamacje- poczta ma do 30 dni na rozpatrzenie lecz z reguły to jest dużo szybciej.
Zobaczysz co oidpowie Ci przewoźnik
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@EkoHome Tak przerabiałem ( w obie strony - jako odbiorca i jako nadawca) Pamiętaj zę w dobie COVID to nie są niestety sporadyczne przypadki ( wbrew temu co twierdzi Allegro). Kilka rad :
- Jeżeli Sprzedajacy wprowadził do systemu Allegro numer listu przewozowego - to miał Kupujący możliwość śledzenia. Napisz mu to w dyskusji.
- Bardzo często się zdarza że : przesyłkę odbiera inny domownik / sąsiad, lub listonosz zostawią ją na poczcie opisując jako "odebrana" - POPROŚ go GRZECZNIE w dyskusji aby sprawdził obie sytuacje i odpowiedział w dyskusji.
- Niezależnie złóż natychmiast reklamację do Poczty Polskiej bo czas biegnie! ( możesz to zrobić online).
- I teraz masz wybór - czekać na rozstrzygnięcie PP ( co podpowiada logika) - licząc się z negatywem ( którego pewnie i tak nie unikniesz) i interwencją Allegro, lub zwrócić mu pieniądze / wysłać nowy towar. Jeżeli zdecydujesz się na to drugie, napisz w dyskusji , że jeżeli Poczta Polska potwierdzi doręczenie - będziesz musiał zgłosić do allegro in NA POLICJĘ wyłudzenie (czasem w takim momencie przedmiot "cudownie" się znajduje).
BRÓSLI
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@EkoHome Trzeba klientowi udowodnić, że przesyłkę otrzymał. Samo twierdzenie poczty i zmiana statusu w śledzeniu nie wystarczy. Gdyby wystarczyło, pracownicy poczty mogliby kraść przesyłki w majestacie prawa. Złóż reklamację na poczcie, zażądaj dowodu wydania przesyłki, pamiętaj jednak, że klient nie ma obowiązku czekać na rozpatrzenie takiej reklamacji. Może odstąpić od umowy i zażądać niezwłocznego zwrotu wpłaty lub ponownej wysyłki. Za paczkę odpowiadasz przed kupującym do momentu aż on ją otrzyma. Jeśli już jest założona Dyskusja, Allegro prawdopodobnie będzie żądało od Ciebie wyjaśnień i dowodów wydania rzeczy ponad samo twierdzenie poczty. Klient może też wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a to już dla sprzedawcy może oznaczać poważny kłopot, gdyż jeśli nie zwróci kosztów rekompensaty, może dojść do blokady konta.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@EkoHome Słowo przeciw słowu ,ty masz podane że on ją odebrał a on twierdzi że nie.Ty musisz złożyć reklamację dostawcy ale klient mógłby ,choć prawu mu tego nie nakazuje sprawdzić czy ktoś z otoczenia tej wysyłki nie odebrał lub spytać swojego listonosza z rejonu komu lub gdzie ją zostawił .Takie działanie przyspieszy wyjaśnienie sytuacji z korzyścią obustronną.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
No właśnie jestem nowym kupującym. Od 10 dni na allegro. Wracając do domu zobaczyłem że przesyłka dostarczona. Nr listu przewozowego vpo wpisaniu pokazuje ze przesyłka dostarczona. A skrzynka pocztowa pusta. Zastanawiam się co dalej mam robić?
.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
1) zapytac domowników , czasem nawet sąsiadów 🙂
2) jeśli nikt nie odbierał najszybciej wyjaśnisz sprawe biorąc wydruk ze statusem przesyłki i kontaktując sie z listonoszem ( nie wiem jak daleko masz na poczte ale to po prostu najszybszy sposób wyjasnienia sprawy). Skądinąd wiem że akurat na poczcie są dla pracowników duże kary za reklamacje wiec myśle że listonosz powinien pomóc.
3) jeśli nie uda Ci sie wyjasnić - pisz do sprzedającego niech składa oficjalną reklamacje . Pewnie to troche potrwa (nawet do miesiąca) ale jest do wyjasnienia . Czas pandemii sie skoczył i ustawa covidowa juz nie obowiązuje wiec przynajmniej teoretycznie przesylki powinny być podpisane no chyba że składałeś deklaracje że poczta ma wrzucac polecone do skrzynki wówczas bedzie trudniej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Taka historia.
List polecony, status "doręczono".
Klient twierdzi, że nie dostał, otwiera dyskusję:
1. Proszę o udanie się do UP (może odebrał ktoś z rodziny, sąsiad) - on nigdzie nie będzie chodził
2. Składam reklamację, poczta twierdzi, że przesyłka doręczona
3. Klient twierdzi - to kłamstwo!
4. Ponowna reklamacja, poczta przesyła mi kopię oświadczenia Klienta, że list odebrał
5. Klient twierdzi w dyskusji, że nic takiego nie podpisywał
6. Poczta pisze do Klienta, że powoła grafologa i jeżeli, to jest jego charakter pisma, to będzie obciążony za ekspertyzę
7. Klient przestaje udzielać się w dyskusji.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@MikroLITY grubo taki janusz powinien mieć blokade na zakupy w necie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@EkoHome <przesyła mi zdjęcie pustej skrzynki pocztowej.>
Prześlij mu link z elektronicznego nadawcy z podświetlonym na czerwono końcowym napisem "doręczono"