Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witam
klient kupił towar za pobraniem
koszt towaru 25zł koszt wysyłki pobraniowej 14,45zł nie odebrał przesyłka wróciła do mnie
zakilka dni kupił ponownie w ten sam sposób i znowu wysyłka wróciła
co zrobić z takim klientem jestem 30zł w plecy wraz z kosztami pakowania czy Allegro zwróci mi to skoro tak bardzo pobłażacie takim praktyką
dwa razy kupił na tej samej aukcji gośc chyba robi to specjalnie
generowanie Sprzedawcy zbędnych kosztów przy fikcyjnych transakcjach może być wyłudzeniem środków przez serwis, w przypadku braku reakcji przez allegro
ktoś zakłada konto w allegro, akceptuje regulamin allegro i nie wywiązuje się z umowy, serwis o tym wie i pobiera za to prowizję i inne opłaty
@e-autoparts_pl doczytaj dokładnie o co chodziło w tych wyrokach, bo czytanie sentencji bez uzasadnienia może być mylące
należy się tutaj wgłębić zalecenia do ustawy konsumenckiej - gdzie pojawił się termin "zakup z obowiązkiem zapłaty" oraz co to znaczy jednoznaczne odstąpienie od umowy i regulamin allegro czy kodeks cywilny
nie odebranie przesyłki w terminie bez żadnych wcześniejszych oświadczeń nie znaczy nic innego jak nieodebranie przesyłki w terminie
kupujący ma przynajmniej kilka różnych metod na odstąpienie od umowy - listownie, mailem, telefonicznie, przez wiadomości, formularz allegro, dyskusję, czy kontakt z pracownikiem serwisu allegro
Odnośnie tych metod odstąpień od zawartej umowy, to chyba nieco przesadziłeś.
Każde biuro rachunkowe i księgowe wiedzą o tym, że sposoby odstąpienia od umowy są takie, jakie akceptuje sprzedawca.
W takich przypadkach standardem jest: listownie, mailem, formularz z Allegro, załączniki do wiadomości e-mai w postaci formularza określonego ustawą lub spisanego ręcznie.
- Telefonicznie - to tak, jeśli sprzedawca się na to zgodzi, do tego celu powinien mieć możliwość rejestracji rozmów - do celów dowodowych do US.
- Dyskusja na Allegro? - to Allegro by tak chciało, lecz nie ma to żadnych podstaw prawnych, no chyba że ktoś załączy w pliku formularz odstąpienia od umowy. Ostatnio miałem "spinkę" z kupującym, który nie odebrał przesyłki z paczkomatu. Wysłałem info o kosztach ponownej wysyłki (to była spółka z.o.o. i FV też na zoo) , a oni otworzyli mi dyskusję, że nie zwróciłem środków po zwrocie przesyłki przytaczając szereg zapisów z ustawy konsumenckiej.
Pracownik Allegro bardzo "mataczył" w dyskusji - tak, "żeby wilk był syty i owca cała" - czyli Allegro nie straciło i sprzedawca nie stracił - w sumie dzięki mu za to, bo zwróciłem jedynie koszt towaru bez kosztów przesyłki - i tak bym tak zrobił, ale pracownik Allegro jakoś to wytłumaczył kupującemu - w sumie nie tak jak należało, ale liczy się efekt.