Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Klient wybrał opcję wpłaty przelewem tradycyjnym, wpłacił, przelew dotarł. Wybrał przesyłkę allegro smart paczkomat. Proszę o podpowiedź jak mam to teraz wysłać? Gdy próbuję "ręcznie" na paczkomaty.pl to wyskakuje komunikat, że klient nie wybrał takiej przesyłki i w systemie jej nie ma czy coś podobnego... Z góry dziękuję.
@SPARTA-TOOLS Zapłacił przez PayU, czy bezpośrednio na twoje konto?Jaki masz status płatności- jak nie zakończony to nie wygeneruje etykiety i musisz to zrobić ręcznie.
Bezpośrednio na konto. Najpierw wybrał sposób zapłaty payU. Pojawiło się "płatność rozpoczęta". Następnie zmienił na "przelew tradycyjny". Obecnie jest informacja przy zamówieniu "płatność anulowana". Jak próbuję wysłać "ręcznie" to pojawia się komunikat, że to zamówienie nie jest typu paczkomatsmart...
Bezpośrednio na konto to jest przelew zwykły. Tradycyjny to przelew przez Allegro Finanse. On anulował przelew tradycyjny przez AF i zrobił zwykły przelew.
Po prostu wyślę przesyłkę na mój koszt, chyba najmniej problemów z tym będzie. Dzięki za pomoc.
SPARTA-TOOLS podczas importu wysortuj niezaplacone , powinien wejść smart
nic to nie pomaga - przesyłka nie przechodzi dalej do wysłania. A jak mam wysłać skoro nie podano meila i nie mogę o niego poprosić kupującego?
@Biale_Stokrotki chętnie Ci pomogę, ale proszę napisz czy u Ciebie sytuacja jest taka sama jak u SPARTA-TOOLS tzn. Kupujący wybrał jako metodę płatności przelew tradycyjny, jako metodę dostawy paczkomat, a zapłacił bezpośrednio na Twoje konto zamiast za pośrednictwem PayU? Czy nadając przesyłki korzystasz z Managera Przesyłek czy z Wysyłam z Allegro?
Status płatności na Allegro mam rozpoczęta - kupujący nie zrealizował jej. Wycofał się i zapłacił mi bezpośrednio na konto. Wybrał paczkomat za 8,99. Jak na koncie inpostu wyszukam przez filtr płatności niezrealizowane - to znajdę ale nie mogę nadać bo paczka jest niby nieopłacona.
@Biale_Stokrotki ponieważ płatność nie przeszła przez Allegro nie masz możliwość jej wysłania przez to, że status zamówinia to nieopłacone. W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie kontakt z Kupującym, poproszenie o anulowanie zamówienia i ponowne zamówienie tym razem opłacone za pośrednictwem Allegro Finanse, wówczas będzie możliwe wysłanie przesyłki jako Smart! Innym rozwiązaniem będzie poproszenie o dopłatę lub dopłacenie i wysłanie zamówienie przez InPost w cenie 11,99 zł, ale to mniej opłacalne dla obu stron.
@SPARTA-TOOLS tak się właśnie dzieje poza PayU. Musisz teraz od klienta wziąć adres mail, nr paczkomatu,nr tel i wygenerować etykietę,tak jakbyś sam/a wysyłał/a i zapłacisz jak normalna osoba poza Allegro.
Maila nie biorę nigdy, bo się jeszcze okaże, że regulaminy łamię... Klient dostaje smsa i jest ok. Już kilka razy "brałem" koszt na siebie, myślałem, że coś się zmieniło. Pozdrawiam.
@SPARTA-TOOLS No nie, po tej zmianie https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/zmiany-w-korespondencji-e-mail-prowadzonej-w-ramach-allegro-mGv... to nie ma co łamać😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Wszystko musi być teraz kontrolowane aniby ma być łatwiej (czy bezpieczniej?)
Ten problem występuje od zeszłego roku od chwili zlikwidowania zakładki "Transakcje" w MS. To był moment, w którym MS stał się całkowicie bezużyteczny. Od tej chwili nie otrzymałem ani jednej formy zapłaty za zakupiony przedmiot typu "bezpośredni przelew na konto sprzedającego". Podejrzewam, że jest to niemożliwe do wyboru. Jedyne wpłaty na konto dotyczą braku możliwości zapłaty przez Allegro Finanse - ale to już nie z mojej winy. Jednak jest z tym problem. Jeśli kupujący wybrał jakąkolwiek przesyłkę typu "Allegro...." to taka przesyłka nie istnieje w systemach przewoźników (PP, InPost - nieopłacona zgodnie z wybranym sposobem, brak możliwości zaadresowania). W tym roku miałem kilka takich wysyłek, z własnej kieszeni dopłaciłem różnicę w cenie wysyłki (wiadomo, np. Allegro paczkomat za 8,99, a na moją umowę to jest 12 zł , itp. Ale w przypadku Smart to już jest spora kwota. Musiałbym zapłacić 12 za wysyłke i min. 0,99 zł dla Allegro. Dlatego w takim przypadku należy skontaktować się z kupującym, wyjaśnić sprawę, żądać dopłaty lub anulowania zamówienia i ponownego zakupu wraz z prawidłową zapłatą. A jak kupujący chce - to może jeszcze dyskusję na All otworzyć - tam pracownik Allegro dokładnie mu wytłumaczy o co chodzi.
Odpowiedź xyz96 oczywiście nic nie wyjaśnia. I jest totalnie błędna. W swojej wypowiedzi przeczy przeciw samemu sobie. Wprowadza wszystkich w błąd.
Kupujący wybrał płatność przez PayU, nie przeszła (często jest to wina systemu), potem wybrał opcję "przelew tradycyjny" - w domyśle jest to przelew na konto PayU. Lecz dokonał wpłaty bezpośrednio na konto sprzedającego - sytuacja standardowa w tego typu przypadkach. System Allegro oczekuje wpłaty na konto PayU, po jej dokonaniu zostaje aktywowana możliwość zaadresowania przesyłki wybranym sposobem. W zeszłym roku, gdy korzystało sie z MS to nawet przy takiej wpłacie na konto sprzedającego była taka możliwość. Teraz już tego nie ma. Ale xyz96 nie może oczywiście o tym wiedzieć, gdyż nie ma w tym względzie żadnego doświadczenia.
@maxr01 Oczywiście mój post wiele wyjaśnia i nie wprowadza w błąd. Przelew przez AF i przelew tradycyjny przez AF to to samo, tyle że przelew tradycyjny przez AF dochodzi w nieco dłuższym czasie, natomiast zwykły przelew to przelew bezpośrednio na konto sprzedawcy - tego dotyczył mój post, ale @maxr01 tradycyjnie już szuka jakiegokolwiek pretekstu, aby tylko skrytykować moją wypowiedź i robi to w niemal każdym swoim poście.