Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak to załatwić, klient zgłosił na allegro zwrot i odesłał mi rzecz innego sprzedawcy. I co w takiej sytuacji? Ja nie zamierzam ponosić kosztów odsyłki tego towaru, gdyż towar, który zakupił u mnie kupujący nie jest warty tyle, abym praktycznie całą marże przeznaczyła na przesyłkę do kupującego lub innego sprzedawcy.
Fakt towar, który ja dostałam jest droższy i więcej warty. Ale proszę o podpowiedź jak rozwiązać fakt aby wilk był syty i owca cała.
Skontaktuj się z nim i wyjaśnij.
To wiadome, że się skontaktuje, ale pytam bo może ktoś miał taką sytuacje i allegro ma jakieś rozwiązanie na to aby nie ponosić kosztów.
@SuperJuniorButik
Kupujący ma 14 dni (od daty złożenia Ci oświadczenia o odstąpieniu od Umowy) na odesłanie zakupionej u Ciebie rzeczy (tej samej, a nie takiej samej czy nieco innej).
Do czasu otrzymania Twojej rzeczy z powrotem - możesz wstrzymać się ze zwrotem należnych mu środków.
Po otrzymaniu Twojej z powrotem rzeczy możesz zmniejszyć kwotę zwracaną kupującemu o kwotę wynikającą z ew. zmniejszenia wartości rzeczy wskutek używania jej przez kupującego.
Po przekroczeniu 14 dni - możesz (nie musisz) naliczać opłatę za bezumowne korzystanie z Twojej rzeczy (z chwilą złożenia ww. oświadczenia rzecz stała się Twoją własnością w posiadaniu kupującego).
Co do przysłanej Ci nie Twojej rzeczy: wezwij kupującego do odbioru (na koszt kupującego). wyznaczając mu (ważne !) termin odbioru. Po bezskutecznym upływie terminu możesz (nie musisz) "oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo" kupującego.
Musisz jednak przechować i należycie zabezpieczyć własność kupującego do czasu jej odbioru.
Co do zasady, powinniście uzgodnić między sobą koszt i formę odesłania błędnego towaru.
Co do zasady: koszt odesłania Twojej rzeczy Tobie po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy oraz koszt odbioru wysłanej Ci (omyłkowo lub umyślnie) rzeczy należącej do kupującego - jest po stronie kupującego.
@SuperJuniorButik Czy możesz podać mi numer zamówienia u Ciebie, którego dotyczy ten zwrot?
ee06dc00-9744-11ec-9f7a-755752d086de
@SuperJuniorButik Dziękuję, sprawdzimy to zamówienie i wrócę do Ciebie z informacjami, gdy tylko dostanę więcej szczegółów.
@SuperJuniorButik Dostałam już potwierdzenie, że w takiej sytuacji powinnaś poinformować kupującego, że odesłał Ci nie Twój produkt i w związku z tym wstrzymujesz się ze zwrotem należności do czasu otrzymania prawidłowego przedmiotu z Twojej oferty.
Odstąpienie od umowy pozostaje wiążące, jednak masz prawo wstrzymać się ze zwrotem wpłaty Kupującemu do czasu otrzymania prawidłowego towaru. W takim wypadku Kupujący jest zobowiązany do odebrania niewłaściwego przedmiotu i odesłania prawidłowego towaru na swój koszt. Co do zasady, powinniście uzgodnić między sobą koszt i formę odesłania błędnego towaru.
@_HolaOla_ Dzień dobry. Mam dwóch klientów, którzy zgłosili zwrot towaru, aby nie stracić punktów za jakość, muszę zwrócić pieniądze tego samego dnia. Moje pytanie - jak Mogę śledzić produkt do zwrotu? od pierwszego zwrotu minął tydzień, a towar nie wrócił do mnie (dostawa była przez InPost Smart), drugi zwrot dzisiaj został dokonany, a także przez InPost z bezpłatnym zwrotem. Numer zamówienia
@VivaBeautyShop w mierze "Szybkie zwroty wpłat od klientów" czas liczymy od momentu odebrania przez Ciebie przesyłki zwrotnej. Bierzemy pod uwagę wyłącznie zwroty zamówień z tytułu odstąpienia od umowy oraz ze statusem, który potwierdza, że przesyłka zwrotna została przez Ciebie odebrana.
Gdy kupujący nadadzą przesyłki zwrotne, otrzymasz powiadomienie. W obu przypadkach przesyłki nie zostały jeszcze nadane.
@la_nika Wtedy nie rozumiem, dlaczego jeśli zwrot został wydany przez Klienta 11 marca, do 13 marca czekałem, nie zwróciłem pieniędzy, nie otrzymałem towaru i otrzymałem 50 punktów za to, że szybko nie zwróciłem pieniędzy? Chociaż nie mam produktu do środy 15 marca.
@VivaBeautyShop Zgodnie z deklaracją, a nie tego samego dnia.
W porównaniu do poprzedniego dnia straciłeś 50 punktów dla miary "szybkie zwrot dla kupujących". Oznacza to, że w ostatnim czasie nie miałeś zwrotów od kupujących i nie miałeś za co zlecić zwrotu środków. Jednocześnie otrzymałeś 10 punktów za brak zwrotów od kupujących. Szczegółowy raport możesz pobrać w zakładce "jakość sprzedaży".
@VivaBeautyShop odpowiedź Wiktorii nie wskazuje na to, że straciłeś punkty za to, że nie zwróciłeś szybko wpłaty, tylko że nie miałeś zwrotów. Ponieważ przesyłki zwrotne do Ciebie nie dotarły, nie mierzyliśmy czasu na zwrot w tej mierze. Dlatego względem poprzedniego okresu (30 dni) punktacja się obniżyła, bo w poprzednim miesiącu otrzymałeś punkty za szybki zwrot.
Gdy Ci kupujący odeślą Ci przesyłki i odpowiednio szybko wykonasz zwrot wpłaty, ponownie przyznamy Ci punkty w tej mierze, a w mierze "Brak zwrotów od kupujących" nie.
@la_nika Przepraszam, więc nie rozumiem trochę proszę panią o pomoc. Jeśli te puntry zostały utracone nie z powodu zwrotów środków, ale dlatego, że nie było w ciągu 30 dni samych zwrotów? Czy można za to zabrać punkty?
@VivaBeautyShop nic nie szkodzi, postaram się to wyjaśnić 🙂
Rozumiem, że ujemne punkty widzisz w zaznaczonej na zrzucie części?
Wyświetlamy tam porównanie punktacji do poprzedniego miesiąca. Czyli punkty, które tam są widoczne nie są odejmowane, pokazuje to tylko, że w poprzednim miesiącu miałaś np. o 40 pkt więcej, bo otrzymałaś 50 pkt za szybki zwrot, a w tym miesiącu zwrotów nie było, więc otrzymałaś 10 pkt za ich brak, więc wciąż ogólna liczba punktów to +10, ale w porównaniu do zeszłego miesiąca jest ich np. o 40 pkt mniej.
Mam nadzieje, że teraz jest to zrozumiałe, ale gdyby nie było, to oczywiście daj znać!
@la_nika Tak, rozumiem teraz, że jest to porównanie z poprzednim miesiącem. Ale jeśli w poprzednim miesiącu miałem zwroty i otrzymałem + 50 punktów, to dlaczego teraz, gdy nie ma zwrotów, te punkty są mi odbierane?🙈
@VivaBeautyShop punkty nie są odbierane.
W tym artykule jest szczegółowo opisane jak przyznajemy punkty i od czego zależy ich ilość.
W mierze "Brak zwrotów od kupujących" ilość punktów zależy od ilości zrealizowanych zamówień.
W mierze "Szybkie zwroty wpłaty dla kupujących" możesz uzyskać 50 punktów w zależności od średniego czasu, w którym zwrócisz kupującym wpłaty. Gdy ten średni czas będzie:
Czyli zwróciłeś wpłatę w ciągu jednego dnia i za to otrzymałeś 50 punktów np. 10 lutego, a gdy w ciągu następnych 30 dni nie było zwrotów, a masz mniej niż 50 zamówień w ciągu tych liczonych 30 dni, to za brak zwrotów otrzymałeś 10 punktów. Czyli w porównaniu z zeszłym miesiącem otrzymałeś o 40 punktów mniej. Nie oznacza to, że 40 punktów zostało Ci odebrane.