anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient zgłosił zwrot i zwrócił uszkodzony towar

kmdm
#10 Popularyzator#

11.jpg111.jpgWitam 1111.jpg

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

kostas11
#21 Demiurg#

@kmdm  obniż kwotę zwrotu 🙂

Art. 34. 
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował
konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt
9.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

@kostas11  Tak tylko kwestia o jaką część obniżyć i jak zareaguje klient 

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

Witam

Klient zgłosił zwrot i przysłał zamek który wygląda już na używany przynajmniej była próba montażu. 

Został też niechlujnie zapakowany po prostu zostało wszystko wrzucone dosłownie w karton.

Klient zamek dostał zapakowany i zabezpieczony jeszcze dodatkowo w folie bąbelkową.

Na razie odpisałem tylko że zamek jest zniszczony i nie jest to już rzecz nieużywana i jak mam zwrócić to nie za część nową , mogę tez odesłać z powrotem.

Miał ktoś taka sytuację.

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

Sytuacja, z którą spotkałeś się jest typową sytuacją z jaką borykają się sprzedawcy.

Nasz "wspaniały" ustawodawca dał możliwość zwrotu konsumentom rzeczy rozpakowanych, używanych, uszkodzonych itp. Ten sam "wspaniały" ustawodawca wskazał, że to konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości odsyłanej rzeczy ale nie określił jak to zmniejszenie rzeczy wyliczyć. Stworzył zwyczajnie sytuację konfliktową pomiędzy kupującym a sprzedającym.

Zamek wygląda na używany (jakieś zadrapania itp). Na Twoim miejscu ja bym postąpił tak: znalazł na Allegro taki sam lub podobny do Twojego UŻYWANY zamek i oddał kupującemu cenę za używany zamek w kwocie takiej jakiej jest on Allegro. Klientowi napisałbym, że zamek nosi ślady używania i podobne zamki używane są w cenie takiej i takiej, podałbym mu numer aukcji do oferty z ceną, na której oparłeś swój zwrot.

Absolutnie nie przejmuj się ewentualnym komentarzem negatywnym bo i tak taki komentarz możesz dostać za nic - to tylko zależy od humoru kupujacego, nie przejmuj się ewentualną dyskusją - odpowiadaj rzeczowo i terminowo, popieraj swoją argumentację tym, że zamek jest używany, obdrapany. Nie bój  się żadnego straszenia POK, UOKiK  KGB, SZTAZI itp. Działaj zgodnie z prawem i rozsądkiem.

oznacz moderatorów

Alligator_pl_
#9 Pomysłodawca#

Samozwańczy moderator twierdzi że nie masz racji.  Zwrot za zamek trzeba przenieść w zębach i na kolanach. A tak poważnie to na taką odpowiedź czekał kmdm .  Super. Choć uważam że bardziej niż walczyć z kupującym  tutaj na allegro bardziej opłaca się odpuścić. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kmdm Klient nie uszkodził towaru. On nie ma obowiązku zwracać przedmiotu w oryginalnym opakowaniu - zgodnie z prawem. Takiego wymogu zabrania UOKiK. Może go zwrócić w opakowaniu zastępczym, a zmniejszać kwotę zwrotu możesz tylko wtedy, gdy towar ma mniejszą wartość w wyniku używania go przez klienta - to wynika z przepisów. Kupujący ma prawo towar rozpakować i go przetestować.

Tym bardziej nie możesz niczego potrącać, jeśli klient odesłał towar w ramach reklamacji z powodu wad lub niezgodności z opisem. Na przykład wtedy, gdy zamek nie pasował do danych drzwi, a miał pasować.

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

@xyz96  a Ty swoje zawsze najmądrzejszy ,  nie wiem czy zauważyłeś że zamek jest obdrapany.

A jak już odpowiadasz to odpowiadaj na podstawie informacji a nie przypuszczeń

Po pierwsze nie napisałem  że klient odesłał towar w ramach reklamacji z powodu wad lub niezgodności z opisem.

Po drugie towar ma mniejsza wartość bo jest zarysowany .

Po trzecie czy ja napisałem że zamek nie pasował do danych drzwi czy to Twoje chore przypuszczenia tak aby coś napisać .

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

@xyz96  albo odpowiadasz w temacie albo sobie odpuść 

"Tym bardziej nie możesz niczego potrącać, jeśli klient odesłał towar w ramach reklamacji z powodu wad lub niezgodności z opisem."

Jakby odesłał towar z tego powodu to by nie było tematu ,  pomyśl zanim napiszesz , a nie przypuszczaj ,

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

@xyz96  informacja dla Ciebie - powód jaki klient podał to standardowo "nie chce podawać powodu" 

Przepraszam ze tego nie podałem i musiałeś przypuszczać różne warianty  , wybacz mi.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@kmdm Klient nie musi odsyłać w oryginalnym opakowaniu, jeżeli wartość towaru się obniżyła masz prawo potrącić. Jak klient zareaguje? No właśnie jak, może otworzyć dyskusję, może złożyć wniosek do POK. Decyzję musisz podjąć SAM

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

@LEW433  że nie musi odsyłać w oryginalnym opakowaniu to niby wiedziałem ale chciałem się upewnić więc zniszczone opakowanie odpada  .

Najgorsze jest to że  jeżeli ktoś dostaje ładnie zapakowany zabezpieczony produkt a odsyła wszystko wrzucone niedbale   i nie można jeszcze nic z tym zrobić.

Ale jeżeli chodzi o te zarysowania to moim zdaniem one obniżają wartość produktu więc pewnie  mógł bym  potrącić część , nie wiem jeszcze ile , ale czy to jest warte to sam nie mam pojęcia ponieważ klient niestety może wszystko a Ty jako sprzedawca prawie nic .

Zostało mi chyba przeprosić klienta że napisałem do niego maila że zwrócił zniszczony produkt 🙂 

Klient jeszcze nie odpowiedział więc może jeszcze się dziać.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@kmdm Jeżeli klient otworzy dyskusję a ty masz "argumenty", nie musisz się obawiać POK. All może wypłacić z POK bez konsekwencji dla sprzedawcy. Obniżasz o realną, rozsądną kwotę.

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

@LEW433  no tak argumenty , mocne argumenty to bym miał jakbym rozpakowywał przesyłkę nagrywając to a tak to słowo będzie przeciw słowu 🙂

oznacz moderatorów

zamki-klamki
#7 Wielbiciel#

Klient może sprawdzić towar w takim stopniu, w jakim sprawdziłby go w sklepie stacjonarnym. W momencie jak pakuje zamek w drzwi to jest już montaż, a produkt jest używany. Powinieneś mieć też informację, że zamki i wkładki powinien montować specjalista i nie odpowiadasz za wady powstałe w trakcie amatorskiego montażu. To nie produkt, który możesz odsprzedaż w niższej cenie. Zamek ma zapewniać bezpieczeństwo i musi być w 100% sprawny, po takim montażu nie ma takiej gwarancji. Bądźmy szczerzy. Kto kupi taki zamek? Czy któraś z osób chciałaby sobie zamontować w drzwiach zamek, który niewiadomo jak został uszkodzony? Kto będzie ryzykował, że po montażu nie będzie mógł się dostać do mieszkania albo z niego wyjść? To utrata 100% wartości. Nie patyczkuj się.

 

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

...🙂 I trafiła kosa na kamień...

kmdm kontra ...

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kmdm 

Jeśli oczekujesz tylko porad sprzedawców, jak to wysłać kupującego na drzewo, pisz na forum sprzedawców. To jest forum ogólnodostępne i tutaj każdy może wyrazić własne zdanie. Zawsze wypowiadam się na podstawie informacji i przypuszczeń, bo z doświadczenia wiem, że zadający tu pytania mało kiedy piszą całą prawdę, a zdania drugiej strony zazwyczaj nie znamy. Moje przypuszczenia nie są chore, tylko mogą być realne. Nie będziesz mi dyktował, jak mam odpowiadać i kiedy mam sobie odpuszczać. Jeśli nie pasuje Ci moja odpowiedź, to zastosuj się do innej porady, zamiast wyskakiwać do mnie z pretensjami, bo moja jest nie po Twojej myśli. Na drugi raz módl się gorliwiej, co i tak Ci nie pomoże, bo ja zawsze napiszę, co myślę o danej sytuacji.

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

@xyz96 

ja się cały czas modle i niestety nie pomaga  dalej tu gwiazdorzysz .

Skończ swoje przypuszczenia , jak tu z Tobą dyskutować jeżeli wychodzisz z założenia że ktoś od razu kłamie  lub jak tam wolisz pisze nie całą prawdę .

Masz racje chore Twoje przypuszczenia mogą być realne , tyle jest zła na świecie że nie przypuszczasz ze to się naprawdę dzieje.

Będę się modlił jak najgorliwiej dalej , a Ty niestety pisz swoje mądrości  na każdy temat masz rację nikt Ci nie zabroni .

Jesteś mądry człowiek masz wiedzę tylko nie potrafisz sobie w życiu jej wykorzystać , jak byś tu pisał zawsze na temat i nie wymądrzał  się to byś był szanowany .

Ja ci nie dyktuje jak masz odpowiadać , ale dyktuję Ci odpowiadaj na temat , czasami mniej gadać pisać jest lepiej.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kmdm Ale ja wiem jak zdobyć szacunek sprzedawców, wystarczy tylko im wchodzić w tyłek i doradzać, jak wykiwać kupującego. Na takim szacunku zależy mi jak na zeszłorocznym śniegu. I nie martw się o moje życie, już kilku sprzedawców próbowało do tego tematu nawiązywać i się przejechało, zajmij się swoim życiem.

Nie będziesz mi dyktował jak odpowiadać i nie Ty decydujesz, czy odpowiadam na temat. Póki co, wystarczy mi szacunek tych, którym udało mi się pomóc i którzy zaznaczyli to jako rozwiązanie swojego problemu, a jest ich tu około półtora tysiąca.

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

@xyz96  szacunek zdobywa się jak jest się pośrodku jak jest się neutralny , niestety słuchając Ciebie to tak jakbym Wiadomości o 19:30 słuchał  .

Zrozum że nie wkłada się wszystkich do jednego worka , sprzedawcy też są uczciwi ale dbają o swoje interesy , pomyśl jakby każdy kupił  sprawdził , częściowo zniszczył i odesłał niezabezpieczone . Kto to później kupi , sam byś kupił chyba nie .

Na szczęście większość jak zwraca to potrafi o to zadbać jak o swoje żeby się nie zniszczyło.

Ja się nie zajmuje Twoim życiem , nie znam Cię i nie wiem kto za co się przejechał , napisałem to na podstawie tego co czytam co napisałeś , super że pomagasz ,  ale jakbyś jeszcze nie przeszkadzał czasami to życie by było przyjemniejsze , już kilka razy napisałem że masz dużą wiedzę , sam się dużo od Ciebie nauczyłem ale wszystko ma swoje granice , pozdrawiam i oby nie do następnego razu cały czas się modlę 🙂

oznacz moderatorów