Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Klient zamówił w naszej firmie towar dnia 24.10.2022.
Dnia 07.11.2022 zgłosił zwrot towaru ,gdyż towar mu nie pasuję.
Dnia 22.11.2022 wraca do mnie towar , po rozpakowaniu okazuję się ,że to nie nasz przedmiot.
Klient od razu mówi ,że to nie możliwe i żąda zwrotu pieniędzy. Powysyłałem zdjęcia z różnicami towaru ,lecz mówi mi ,że to bez różnicy i allegro się tym zajmie w odzyskaniem jego pieniędzy.
Czy można jakoś sensownie z tego wyjść ? Bo jestem przekonany , że kupujący otworzy dyskusje i allegro wypłaci mu niesłusznie pieniądze.
Czy zostaję mi tylko droga sądowa? Dziękuje bardzo za pomoc @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@JOKAR3 widać że przeciągnął wszystko na maxa 🙂 czyżby specjalnie ?
@JOKAR3 Pewnie czeka cię dyskusja, gdzie przedstawisz swoje zdjęcia > poczekaj cwilę co będzie mówił doradca i wykorzystaj formułke "Allegro nie posiada kompetencji do podważenia naszej decyzji, Kupujący może odwołać się do sądu".
Kończy się to zwykle smętnym potaknięciem "doradcy" w dyskusji,
że nic nie mogą nam narzucić i ewentualnie proponują kasę z POK
(jeszcze przed złożeniem wniosku!) bez obciążania sprzedawcy.
Szczególnie jak zamotają się sami w interpretacji przepisów na początku dyskusji.
Możesz spróbowac to nic nie kosztujr
@JOKAR3 rozumiem, że to nie komfortowa sytuacja, ale jest to do wyjaśnienia, na podstawie zdjęć będzie widać, że to nie produkt, który Ty wysłałeś kupującemu. Więc pamiętaj proszę, w razie gdyby kupujący faktycznie założył dyskusję, aby wypowiadać się na czas i zamieścić w niej wyjaśnienie.
Chciałbym jeszcze dopisać ,że kupujący nie zwrócił paragonu z kasy fiskalnej jako dowód zakupu ,gdyż nie obchodzą go takie rzeczy.
Bardzo dziękuje wszystkim serdecznie za pomoc.
Pozdrawiam
Nie ma obowiązku zwrotu paragonu - niestety.
Cóż to za piękna porada a w dyskusjach pracownicy allegro będą kazali sprzedającemu udowodnić że wysłał właściwa rzecz bo przecież kupujący odesłał to co zamówił 😄
@JOKAR3 e tam,on ma rację, pewnie nie pierwszy raz to robi
@az1rael ma rację
Kupujący założy dyskusję, dostaniesz negatywa, a allegro zwróci pieniądze z pok/ap i jeszcze będzie Ciebie chciało tym obciążyć ,a w dyskusji będziesz musiał mu ponownie napisać to samo co napisałeś w mailach- patrz wypowiedź @la_nika
U mnie kupujący zamiast jakiegoś kabelka odesłał smartwatcha i w dyskusji szedł w zaparte,
że to nie jego towar.
Do towaru dołączył fakturę imienną wystawioną na niego przez innego sprzedawcę.
I dalej twierdził, że nie jest to jego towar - a allegro wypłaciło mu kasę z pok łaskawie dodając, że nie muszę jej zwracać
Na moje uwagi, że coś tu nie gra serwis odpisał, że to ich sprawa więc nie widzą problemu
Oczywiście Allegro nie zapłaciło nam za utylizację tego towaru
mam coś podobnego, tylko zwrot uszkodzonego produktu. Klient zaklina się ,że taki dostał, ale nie zgłosił tego po otrzymaniu i oględzinach paczki. W zasadzie nigdy nie zgłosił tego uszkodzenia, a dopiero my po otrzymaniu przesyłki zwrotnej stwierdzilismy, że produkt jest bezwartościowy. Zwrot był notabene nie z powodu uszkodzenia, tylko braku kompatybliności z jego autem.
Oczywiście dyskusja, przesyłanie zdjęć, wyliczeń, uzasadnień. Niestety to Ty jako sprzedawca musisz udowodnić, że nie jesteś wielbłądem. klient nic nie musi robić, poza twierdzeniem, że nic nie wie. Tak wygląda dyskusja w wydaniu allegro.
A przypadkiem produkt nie ma jakiejś serii?
My kiedyś w bardzo podobnym przypadku poprosiliśmy klienta o podanie numeru serii produktu no i cisza, koniec ze zwrotem. Łatwo bowiem mogliśmy wykazać w systemie komputerowym wszystkie serie, które były w dostawach, a Pan Klient już nie był pewny czy taką serię, jaka chciał odesłać, mieliśmy czy nie mieliśmy. Wolał zrezygnować niż "najeść" się wstydu za prawdopodobną próbę oszustwa.
Tak ,numer serii/ produkcji przedmiotu jest inny, lecz klient nie widzi w tym żadnego problemu. Właśnie czekam aż nadejdzie ten moment kiedy allegro będzie chciał abym zwrócił pieniądze za przedmiot. Liczę się z tym ,że dostanę również negatywną opinię. Ale tego już tak nie zostawię i wszystko będę załatwiał drogą sądową. Oczywiście klient straszy mnie ciągle ,że Allegro zablokuje mi konto itp itd. Bo on nie widzi w tym problemu odsyłając inny towar. Ehhh szkoda słów i tak czuję , że to będzie długa droga przede mną w zakończeniu tej nieszczęsnej sytuacji.
Mialem taka sytuacje i klient odeslal mi klimator nie taki co dostal w zamowieniu. Oczywiscie zarzekal sie ze to ja mu wyslalem nie to co zamowil. Skonczylo sie rozdeptaniem dziada w dyskusji. Allegro przeczytalo sobie elaborat i przejrzalo zdjecia i linki.
Po 1 nie mialem nigdy w ofercie klimatorow i ten byl 1 raz
Po 2 odeslal nam hoffen z biedry a my mielismy inny w offercie bo allbrand
Po 3 kolor bialy odeslal w opakowaniu z niebieskiego allbranda a my w ofercie na allergo mielismy tylko czarne
Po 4 zdjecie tabliczek znamionowych z klomatora z magazynu i klimatora klienta
Po 5 zdjecie kopii paragonu gdzie wolem stalo ze sprzedano klimator jak na tabliczce znamionowej marki allbrand
Po 6 kopie wczesniejszego zamowienia gdzie kupil 2 szt tydzien wczesniej
Reasumujac:
Klient odeslal zwrot: przyczyna nie laduje czyli defakto reklamacja
Nie zglaszal problemow z paczka i nie zauwazyl ze uwaga dostal inny klimator mimo ze produkt znal
Nie sprawdzal go bo ponoc byl na prezent ale jak dal ten prezent to chyba od razu po wyjeciu przez obdarowanego powinien stwierdzic ze to nie to co zamowil
Podsumowanie
Wystawil negatywa na co w odpowiedzi dostal opis calego przebiegu zakupu lacznie z przyznaniem mi racji przez allegro wiec sie tylko osmieszyl
Nic nie dostal od firmy w ktorej pracuje
Allegro i tak oddalo mu kase z pok pomimo ze w dyskusji przyznalo racje mi czyli jakies kuriozum
I właśnie tego nie rozumiem, skoro wyjaśnione udowodnione oszustwo a Allegro zwraca środki z Allegro Protect.🤔
Mnie nie pytaj
A dodam ze negatywa oczywiscie nie moga zdjac bo nie narusza standardow, mimo ze klient zasugerowal ze jestesmy jako firma nieuczciwi bo cyt allegro ma prawo do wlasnej opini (nie uzyl slowa oszust)
Coś z tym Allegro źle się dzieje, pytanie czy to ludzie czy ....🤔
Jak dają pole do nadużyć to klient korzysta. Chyba ja też muszę zacząć kupować jakieś markowe a oddawać z biedry.
ludzie, ludzie i to bardzo wrażliwi. U mnie w dyskusji już 3 razy konsultant przepraszał klienta , że dyskusja jest dla niego stresująca i niekomfortowa. A sytuacja podobna, bo zwrot wyraźnie używanego i uszkodzonego produktu.
Po prostu widać , jak sprzedawca nie ma tutaj nic do gadania...
No niestety nie ma 😞 Wiecie, nie widzę problemu w tym, że ALlegro zwraca środki z POK - ich kasa, ich sprawa, ale ogromny problem jest w tym, że próbują obciążyć tym sprzedawcę, a w najlpszym razie lecą po jakości sprzedaży bo przecież był POK, była dyskusja nierozwiązana, był negatyw.
To jest czyste s... wiecie co