Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
jesteśmy hurtownią sprzedającą nowe produkty. Sprzedaliśmy nowe buty BHP. Po 2 tygodniach klient zwraca towar, zużyty. Podeszwa brudna, wychodzone. Buty popękane, wkładki zużyte, śmierdzące. Klient zakłada dyskusje i żąda zwrotu pieniędzy. Buty nadają się do utylizacji. Jak można odrzucić taki zwrot? Buty nadają się do utylizacji, nie do dalszej odsprzedaży.
@mkplastimex nie możesz odrzucić , oddaj 1 zł , w dyskusji załącz fotki tego co klient odesłał , nadmień , że w osobnej korespondencji otrzyma rachunek za utylizację .
@mkplastimex art 34.4 ustawy konsumenckiej się kłania możesz pomniejszyć kwotę zwrotu do kwoty ile towar jest wart po zwrocie minimalna kwota na allegro do zlecenia zwrotu to chyba 1 zł
Witam.
Zasadnicze pytania:
Czy klient to konsument?
Czy zwrot towaru ma miejsce w ramach odstąpienia od umowy (dotyczy tylko zakupu konsumenckiego - osoba prywatna od firmy)?
Czy zwrot towaru ma miejsce w ramach reklamacji (rękojmia lub niezgodność towaru z umową)?
Czy to aby na pewno Twoje buty?
Odpowiedź na Twoje pytanie zależy od stanu prawnego "butów".
I na koniec "tak poza konkursem" taka moja uwaga - Jeśli po dwóch tygodniach użytkowania butów BHP, czyli z założenia ROBOCZYCH ich sprzedawca określa ich stan na "wychodzone", "popękane", "zużyte", to albo to nie są jego buty, albo jakość tych butów uzasadnia pretensje nabywcy.
Pozdrawiam. Marek.
Tak, klient to konsument. Sprzedaż na paragon, osoba prywatna. Nie została zgłoszona żadna reklamacja, żadna niezgodność towaru z umową. Zwykły zwrot. Klient nie poinformował o złej jakości butów.
Stan butów jest zależny od wykonywanej pracy. Do oznak zużycia butów przyczynia się brak konserwacji skóry naturalnej.
@mkplastimex a ... jesteś pewien ,że to są buty , które wysłałeś ? , w 2 tygodnie raczej trudno zarżnąć buty BHP-owskie
@mkplastimex podaj mi proszę numer zamówienia.
@mkplastimex Zwracasz 1zł. Od momentu zgłoszenia zwrotu kupujący nie jest już właścicielem butów, teraz nie może już nawet złożyć reklamacji gdyby na taki genialny pomysł wpadł...
Być może masz takiego "przedsiębiorczego" klienta jak my, po prostu kupił takie same buty, nowe sobie zostawił, a stare odesłał. U nas zwróciliśmy 1zl i uzasadniliśmy w dyskusji decyzję, grzecznie i konkretnie. Allegro nie obciążyło nas żadnymi kosztami i z tego co się orientuję klientowi odrzucono wniosek o protect.
@mkplastimex widzę, że trwa dyskusja z tym kupującym. Jeśli będziesz potrzebował w niej naszego wsparcia, możesz skorzystać z opcji "poproś nas o pomoc".
Doradca włączy się wtedy w dyskusję.