Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupy dla kwoty darmowej wysyłki w SMART i ich częściowe zwroty stają się coraz bardziej powszechne i uciążliwe. Allegro zróbcie coś z tym bo dłużej tak nie będziemy funkcjonować.
Przecież jeśli klient odstępuje od umowy i uznaje się ją, jako niebyłą to warunki z dnia oferty zmieniają się i należało by tak skonstruować system, aby od dokonanego przez sprzedawcę za pomocą Allegro Finanse zwrotu, system odliczył "koszt przesyłki", zupełnie tak samo, jak naliczył by ten koszt na mniejszą kwotę zamówienia w dniu zawarcia umowy.
Zupełnie tak jak kiedyś było ze złotymi monetami, co "cwańsze karyny" kupowali produkty dobrze premiowane monetami, po to by natychmiast odstąpić od umowy, a nabyte monety wykorzystywali do dalszego procederu, sprzedawcy zwracali zgodnie z oświadczeniem pieniądze na konto "klienta", który tym sposobem zamieniał monety dostępne w serwisie na gotówkę.
Nie wiem czy wówczas "spece? z Allegro sami wpadli na pomysł ograniczenia tej sytuacji, czy to za namową sprzedawców, ale z tym wykorzystywaniem SMARTA dla bezpłatnej dostawy produktu za 9zł. to też coraz częstsze przegięcie.
U nas jest to samo, i takich przypadków jest naprawdę sporo . jeszcze towar zwracają w workach na śmieci, bo nawet koperty nie chce im się jakoś sensownie otworzyć . porozrywane opakowania. Po prostu masakra . U nas takich wrzucamy na czarną listę, żeby nie mogli w przyszłości nic kupić.
przed allegro smart miałam kilka zwrotów w roku teraz mam kilkanaście w miesiącu, klient zwraca towary droższe a zostawia sobie towar za 10zł
robi się powszechne dziadostwo jak będzie się w takim tempie ten proceder rozwijać to może przebić nawet słynnego obecnie wirusa. na takie zachowania klientów też jeszcze szczepionki nie ma.
Zgłaszałam takie sytuacje indywidualnie - niestety - odpisują, że Klient ma prawo odstąpić od umowy w całości lub części i jest to przepis ogólny, z którym nie mogą nic zrobić 😕
O.K. ,jak zwraca wszystko ,ale jeśli klient pozostawia produkt o niższej watrości powinien zostać obciążony kosztm przesyłki.
@mdrogeria dokładnie o tym pisze, tyle, ze problem nie dotyczy aspektów prawnych, a olbrzymich nakładów na dopracowanie systemu w oprogramowaniu.
Dotyczy szczególnie prawnych . Kupującemu w takiej sytuacji trzeba udowodnić zamierzone działanie na szkodę , a to praktycznie nie możliwe . Jedyne wyjście to zmiana zapisów w ustawie konsumenckiej ....👈
powinni zrezygnować z darmowych zwrotów zostawiając darmową wysyłkę
No tak kupuje przedmiot za 2 zl i dokładam za 40 zl i mam darmowy Smart Zwracam przedmiot za 40 zł i dostarczają mi przedmiot za 2zł za darmo (Smart)😍😍
@LEW433 dokładni tak jest
Zapominacie o jednym. Zgodnie z ustawą konsumencką sprzedawca w przypadku zwrotu , musi zwrócić całą zapłaconą kwotę wraz z najniższymi kosztami dostawy jakie oferował. Czyli jeśli udostępniasz dostawę za 0 zł to nie musisz za nią zwracać. Trzeba również przyznać, iż możliwość darmowego zwrotu udostępniona na aukcji, przyspiesza decyzję o zakupie. Osobiście kupuję chętnie, gdy jest udostępniony darmowy zwrot. Lepiej coś sprzedać i zarobić, niż nie sprzedać nic ,gdyż koszty dostawy dla klienta zbyt wysoko podnoszą cenę towaru.
@BURZYNSKID w przypadku zwrotu całości towaru musi oddać koszt wysyłki, takich zwrotów mam kilka rocznie
@-orbitkownia- Jeżeli koszt jest 0 zł a jeżeli koszt jest inny to strata !!!
@BURZYNSKID Wiesz kaszt przesyłki Smart 0zł ale sprzedający żeby pokryć koszty podnoszą ceny towaru więc w życiu nie ma nic za darmo !!!
@TATLOK @-orbitkownia- @shopmw @Klocko-m-ania To już było wiele razy poruszane. Bo jak wiecie, taki zwrot to : sprawdzenie czy przedmiot nie przyszedł uszkodzony, wprowadzenie do magzynu, korekta dokumentów itp itd - masa roboty. Że nie wspomnę o tych którzy mają magazyn zwrotów gdzie indziej, niż jest biuro - a smart odsyła tylko tam gdzie jest adres nadawcy.
Często jak doda się koszty pracy pracowników przy takich zwrotach - to jest to realna strata na produkcie.
Wg Allegro ( parafrazując): Wszyscy tak mają, To koszty prowadzenia biznesu ( które ustala Allegro a nie wy - ale co tam), Dzieki temu macie większą sprzedaż - a to jest jej koszt. Po prostu podnieście ceny i wliczajcie to w koszty produktów ( tak, tak - niższe ceny dla Klientów )
@pinsplashdokładnie jak piszesz, Allegro totalnie nie bierze pod uwagę tego, że towar został zapakowany, nabity na kasę, wyksięgowany ze stanu i ktoś przy tym pracował.
Po zwrocie ktoś go musiał przyjąć, sprawdzić, odstawić na odpowiednią półkę, wyksięgować zapłatę, wprowadzić z powrotem na stan a często gęsto odszukać dana aukcję i wystawić ponownie
Czas pracy mój czy pracownika nie jest tutaj totalnie brany pod uwagę, to po prostu koszt prowadzenia biznesu, a czami na skompletowanie zamówienia np za 500 zł poświęcam cały dzień, a jak klient to zwróci to jeszcze ze 2 dni na wypakowanie, sprawdzenie, włożenie w odpowiednie miejsce i wystawnie aukcji ponownie. To już się nie liczy