anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kolejny zwrot produktów za 38zł. wszystko dla darmowej wysyłki SMART

TATLOK
#15 Entuzjasta#

 Zakupy dla kwoty darmowej wysyłki w SMART i ich częściowe zwroty stają się coraz bardziej powszechne i uciążliwe. Allegro zróbcie coś z tym bo dłużej tak nie będziemy funkcjonować.

Przecież jeśli klient odstępuje od umowy i uznaje się ją, jako niebyłą to warunki z dnia oferty zmieniają się i należało by tak skonstruować system, aby od dokonanego przez sprzedawcę za pomocą Allegro Finanse zwrotu, system odliczył "koszt przesyłki", zupełnie tak samo, jak naliczył by ten koszt na mniejszą kwotę zamówienia w dniu zawarcia umowy.

Zupełnie tak jak kiedyś było ze złotymi monetami, co "cwańsze karyny" kupowali produkty dobrze premiowane monetami, po to by natychmiast odstąpić od umowy, a nabyte monety wykorzystywali do dalszego procederu, sprzedawcy zwracali zgodnie z oświadczeniem pieniądze na konto "klienta", który tym sposobem zamieniał monety dostępne w serwisie na gotówkę.

Nie wiem czy wówczas "spece? z Allegro sami wpadli na pomysł ograniczenia tej sytuacji, czy to za namową sprzedawców, ale z tym wykorzystywaniem SMARTA dla bezpłatnej dostawy produktu za 9zł. to też coraz częstsze przegięcie.

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

shopmw
#9 Pomysłodawca#

U nas jest to samo, i takich przypadków jest naprawdę sporo . jeszcze towar zwracają w workach na śmieci, bo nawet koperty nie chce im się jakoś sensownie otworzyć . porozrywane opakowania. Po prostu masakra . U nas takich wrzucamy na czarną listę, żeby nie mogli w przyszłości nic kupić.

oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

przed allegro smart miałam kilka zwrotów w roku teraz mam kilkanaście w miesiącu, klient zwraca towary droższe a zostawia sobie towar za 10zł

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

robi się powszechne dziadostwo jak będzie się w takim tempie ten proceder rozwijać to może przebić nawet słynnego obecnie wirusa. na takie zachowania klientów też jeszcze szczepionki nie ma.

oznacz moderatorów

Klocko-m-ania
#12 Orędownik#

Zgłaszałam takie sytuacje indywidualnie - niestety - odpisują, że Klient ma prawo odstąpić od umowy w całości lub części i jest to przepis ogólny, z którym nie mogą nic zrobić 😕 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

O.K. ,jak zwraca wszystko ,ale jeśli klient pozostawia produkt o niższej watrości powinien zostać obciążony kosztm przesyłki. 

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@mdrogeria dokładnie o tym pisze, tyle, ze problem nie dotyczy aspektów prawnych, a olbrzymich nakładów na dopracowanie systemu w oprogramowaniu.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Dotyczy szczególnie prawnych .  Kupującemu w takiej sytuacji trzeba udowodnić zamierzone działanie na szkodę , a to praktycznie nie możliwe . Jedyne wyjście to zmiana zapisów w ustawie konsumenckiej ....👈

oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

powinni zrezygnować z darmowych zwrotów zostawiając darmową wysyłkę

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

No tak kupuje przedmiot za 2 zl i dokładam za 40 zl i mam darmowy Smart  Zwracam przedmiot za 40 zł i dostarczają mi przedmiot za 2zł za darmo (Smart)😍😍

oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

@LEW433  dokładni tak jest 

 

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Zapominacie o jednym. Zgodnie z ustawą konsumencką sprzedawca w przypadku zwrotu , musi zwrócić całą zapłaconą kwotę wraz z najniższymi kosztami dostawy jakie oferował. Czyli jeśli udostępniasz dostawę za 0 zł to nie musisz za nią zwracać. Trzeba również przyznać, iż możliwość darmowego zwrotu udostępniona na aukcji, przyspiesza decyzję o zakupie. Osobiście kupuję chętnie, gdy jest udostępniony darmowy zwrot. Lepiej coś sprzedać i zarobić, niż nie sprzedać nic ,gdyż koszty dostawy dla klienta zbyt wysoko podnoszą cenę towaru. 

oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

@BURZYNSKID  w przypadku zwrotu całości towaru musi oddać koszt wysyłki, takich zwrotów mam kilka rocznie

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@-orbitkownia- Jeżeli koszt jest 0 zł a jeżeli koszt  jest inny to strata !!!

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@BURZYNSKID Wiesz kaszt przesyłki Smart 0zł ale sprzedający żeby pokryć koszty podnoszą ceny towaru więc w życiu nie ma nic za darmo !!!

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@TATLOK @-orbitkownia- @shopmw @Klocko-m-ania To już było wiele razy poruszane. Bo jak wiecie, taki zwrot to : sprawdzenie czy przedmiot nie przyszedł uszkodzony, wprowadzenie do magzynu, korekta dokumentów itp itd - masa roboty. Że nie wspomnę o tych którzy mają magazyn zwrotów gdzie indziej, niż jest biuro - a smart odsyła tylko tam gdzie jest adres nadawcy.

Często jak doda się koszty pracy pracowników przy takich zwrotach - to jest to realna strata na produkcie.

Wg Allegro ( parafrazując): Wszyscy tak mają, To koszty prowadzenia biznesu ( które ustala Allegro a nie wy - ale co tam), Dzieki temu macie większą sprzedaż - a to jest jej koszt. Po prostu podnieście ceny i wliczajcie to w koszty produktów ( tak, tak - niższe ceny dla Klientów )

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

PHUABIB2
#12 Orędownik#

@pinsplashdokładnie jak piszesz, Allegro totalnie nie bierze pod uwagę tego, że towar został zapakowany, nabity na kasę, wyksięgowany ze stanu i ktoś przy tym pracował.

Po zwrocie ktoś go musiał przyjąć, sprawdzić,  odstawić na odpowiednią półkę, wyksięgować zapłatę, wprowadzić z powrotem na stan a często gęsto odszukać dana aukcję i wystawić ponownie

Czas pracy mój czy pracownika nie jest tutaj totalnie brany pod uwagę, to po prostu koszt prowadzenia biznesu, a czami na skompletowanie zamówienia np za 500 zł poświęcam cały dzień, a jak klient to zwróci to jeszcze ze 2 dni na wypakowanie, sprawdzenie, włożenie w odpowiednie miejsce i wystawnie aukcji ponownie.  To już się nie liczy

oznacz moderatorów