Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Jak to jest ze kupujący który nie odebral paczki pobraniowej 2 krotnie moze wystawic negatywny komentarz? A allegro twierdzi ze nie moze tego zweryfikować mimo ze wyslalem link do sledzenia przesyłki gdzie doskonale widać 2 próby doręczenia i bie odbiorcą odmówił odebrania przesyłki? Czyli ja jako uczciwy sprzedawca wysylam towar place koszty zq wysylke oraz za zwrot a klint nie ponoszac kosztow wystawia negatywny komentarz. Oczywiscie koszty wysyłki i ocena przedmiotu na 1 gwiazdkę a jakim cudem skoro on kosztow nie poniosl a przedmiotu nie widział? Czy allegro moze mi wyajsnic o co chodzi?
@pinsplash Sprzedając jako firma, nie masz prawa żądać wcześniej zapłaty za towar. Pobranie musi być.
@WREDZIA-W1 tak było kiedyś, aktualnie nie ma obowiązku umożliwiania płatności przy odbiorze. Przepisy weszły pod koniec 2014 roku.
Obecnie, na mocy obowiązujących przepisów ustawy o prawach konsumenta, można wprowadzić zasadę samej przedpłaty. Taki zapis był niemożliwy, jako sprzeczny z prawem, pod rządami obowiązującej do 24 grudnia 2014 r. ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Przepis tej ustawy (art. 11) wyraźnie stwierdzał, że w przypadku umów zawieranych na odległość umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia. Przy czym przepis ten nie zakazywał dokonywania sprzedaży na odległość z uprzednią zapłatą za towar. Stwierdzał jedynie, że przedsiębiorca dokonując sprzedaży na odległość powinien w ramach swojej oferty udostępniać klientom różne sposoby i formy płatności (w tym również płatność "z góry", jak i "przy odbiorze").
Obecnie ustawa o prawach konsumenta nie zawiera takiej regulacji. To zaś oznacza, że sprzedawca internetowy może jako jedyną formę zapłaty ustanowić tzw. płatność z góry (przelewem pocztowym, internetowym, bankowym). Co istotne, sprzedawca może wymagać od konsumenta zapłaty ceny za dany towar wraz z kosztami jego wysłania do klienta.
@mikeza No, patrz! To po jakie licho mam pobranie? Jutro toto likwiduję. 8 razy tę zas...ną ustawę czytałam i nie doczytałam 😀
@WREDZIA-W1 pocieszę Cię, że ja też byłem cały czas przekonany, że nic się nie zmieniło i pobranie jest obligatoryjne. Dopiero niedawno doszukałem się, że to się zmieniło 🙂
Który to już raz próbujesz tłumaczyć ludziom aktualne przepisy prawa opierając się na wymysłach podawanych z ust do ust na Cafe Allegro dziesięć lat temu?
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:79179573 Jak ci się chce, to policz.
Mam wrażenie, że jesteś bardzo samotną, zgorzkniałą i nieszczęśliwą istotą. Na siłę szukasz, czego by się doczepić. Dowartościować się chcesz?
No tak ale jak masz Super sprzedawcę to masz chyba smart allegro a jak ktoś kupuje to zapewne zwraca na to uwagę.
czyli co jak zamawiasz w firmie/salonie nowe auta to nie płacisz dopóki nie dostaniesz kluczyków ?
Czy jakaś firma wysyła ci meble do domu jeśli nie zapłacisz na nie ?
@PK123123 smart allegro i Super Sprzedawca nie mają ze sobą nic wspólnego. Można mieć tytuł a nie korzystać ze smarta i odwrotnie, mieć przesyłki smart, a nie być SS.
@pinsplash nie wyobrażam sobie usunięcia pobraniówki z oferty. U mnie to naprawdę sporo zamówień. Co prawda od momentu wprowadzenia smarta i opcji wysyłek allegro. Ta forma została trochę ograniczona, ale jest grupa klientów, którzy wybierają tylko pobranie.
Zgadzam się, że sporadycznie trafi się jakaś menda, która celowo nie odbierze paczki, ale częściej to jest wina kuriera, czy poczty. Takich celowych działań ze strony kupujących praktycznie nie mam. Miesięcznie 1-2 przypadki na 300 pobraniówek. Tak mam skalkulowaną opłatę, że przynajmniej wyjdę troszkę do przodu i w jakiś sposób zwróci mi się, za te nieodebrane paczki, więc finalnie stratny nie jestem.
@mikeza Jeśli wolno spytać, w dobie blika i szybkich przelewów - jaki to typ klienta, wybierający pobraniówki.? Fakt przy takiej ilości też bym to zostawił...
@pinsplash Ja Ci odpowiem. To są tacy jak moja sąsiadka zza płotu. Nie kupuje w internetach, bo tam sami złodzieje i oszuści. Jak już coś musi, to wyłącznie za pobraniem, tak jak by ją to pobranie chroniło przed oszustwem.
@pinsplash @WREDZIA-W1 dokładnie. Jest jeszcze grupa klientów, trudno powiedzieć, że starszej daty, ale z takim dziwnym przeświadczeniem, że paczka pobraniowa dojdzie do nich szybciej niż po przedpłacie. To dziwne, ale może wynikać z tego, że jak kiedyś nie było płatności on line, to musieli czekać na wysyłkę, aż pieniążki się zaksięgują na koncie i zawsze to był pewien poślizg 2-3 dni. Stąd taki nawyk, że pobranie wychodzi od razu, bo sprzedający nie czeka na wpłatę. Oczywiście w dobie płatności on line to śmieszne, ale są osoby, które tak do tego podchodzą.
@WREDZIA-W1 Dokładnie mam taką samą sytaucję.
@pinsplash trudno tak dokładnie sklasyfikować. Może to kwestia branży - ja mam motoryzację i często jest tak, że kupuje mechanik, albo pracownik do służbowego auta, ewentualnie ktoś do firmowych dostawczaków. Wtedy nie bawią się w przedpłaty, tylko biorą pobrania. Może im łatwiej to potem rozliczyć, albo nie chcą płacic z własnej kieszeni, tylko dopiero jak paczka przyjdzie to z firmowej kasy. Tak mi się wydaje 🙂
Ja jak kupuje coś z neta to tylko za pobraniem, raz że mi się nie chce robić przelewu a dwa że łatwiej jest sprawdzić paczkę przy kurierze, przedpłata to tylko zostawienie paczki i nara, pobranie musi niestety poczekać na siano
Więc albo leniwi, albo przezorni 😄