anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Komentarz, Ocena czegos czego nie powinno sie oceniac.

Mariuszkomar1985
#2 Obserwator#

Witam, jedna kwestia, klient kupuje z czasem wysyłki 7 dni, przesyłke dostaje po 5 dniach, ocenia negatywnie |Zbyt Długi czas Oczekiwania|.

 

Według regulaminu komentarz zgodny?

 

 

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

konto zamknięte
Nie dotyczy

nie obraża, tylko podśmiechuje się z (zachowania) pewnych osób 😄
a śmiać się wolno 😄 wyluzuj 😛 forum jest od tego by się wyluzować 😄

oznacz moderatorów

KostekMax
#10 Popularyzator#

Błąd rozumowania.

5 dni to 5 dni czyli dość długo na dzisiejsze normy, nie ważne czy w opisie było 2 dni czy 20 dni.

Ocenił czas oczekiwania a nie zgodność z opisem (bo 5 dni przy obiecanych 7 dniach to zgodnie z opisem ale... i tak długo).

Nie widzę powodu ingerowania w takie komentarze.

PS
Osobiście nie odważyłbym się dać negatywa sprzedawcy w takiej sytuacji ale też nie zabrałbym prawa do takiej oceny kupującemu.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@KostekMax Błąd rozumowania niestety jest u Ciebie. Czas wysyłki każdy widzi przed dokonaniem zakupu. To rzecz święta, obowiązująca obie strony. Nie odpowiada komuś 5 dni? Niech nie kupuje. Nikt nikogo nie zmusza. Są inni sprzedawcy z (teoretycznie) krótszym czasem wysyłki. A jak przychodzi co do czego to nagle z 24h robi się 5 dni...

Mylisz się też co do pojmowania komentarza. Tam nie ocenia się OCZEKIWAŃ, ale zgodnie z punktem 11.5 i 11.6, komentarz powinien odzwierciedlać PRZEBIEG TRANSAKCJI. Jeśli więc jakiś sprzedawca wysyła towar w czasie w jakim deklarował to klient nie ma prawa nawet obniżyć mu noty, nie mówiąc o wystawieniu negatywa. To znaczy, nie powinien mieć prawa, bo jak wiadomo, w Allegro kupującemu wolno wszystko.

Sam mam np. teraz 4 dni na ok. 90% aukcji, bo jest tyle zamówień, że nie sposób obrobić planowo wszystkiego w 24h jak miałem wcześniej.

Też czasami przez telefon słyszę, dlaczego tak długo. No, po pierwsze, u mnie jest to realny czas wysyłki (a sam ostatnio 2x miałem jako kupujący sytuację z zaje...m opóźnieniem, a nawet zwodzeniem przez sprzedawcę, który wprowadził nr nadania w dzień zakupu, później pisał po 2 dniach, że paczka już zapakowana czeka na odbiór przez kuriera, a w dniu kiedy powinna nastąpić wysyłka zadzwonił i powiedział, że nie ma towaru...), a po drugie, sprzedawcy mają różny asortyment. Zależy kto czym handluje i JAK SIĘ PRZYKŁADA DO PAKOWANIA.

Ja np. mam dużo żarówek, sypanych pokarmów, płynów itp. Wszystko to powoduje, że przygotowanie towaru i jego bezpieczne zapakowanie, zajmuje sporo czasu. To nie ubrania, które wrzuca się w foliopak byle jak i sprawa załatwiona.

Dlatego podstawowy błąd jaki robicie, jako kupujący, to jakieś dziwne OCZEKIWANIA i porównywanie wybiórczo (tam gdzie Wam się podoba) sprzedawców, w sytuacjach często diametralnie różnych.

No, ale sprzedawcę na Allegro zrozumie tylko drugi sprzedawca. Zwykły klient nie ma pojęcia jak to funkcjonuje i jacy są sami klienci 😕 Taki klient powinien z tydzień czasu spędzić u boku sprzedawcy. Gwarantuję, że każdemu z nich by szczęka opadła. Niedawno zresztą rozmawiałem z jedną Panią z biura nieruchomości. Jakoś rozmowa zeszła na tematy e-handlu. Powiedziała, że kiedyś pomagała znajomym w prowadzeniu sklepu internetowego. Jak to ujęła, obecnie "nie chciałaby tego już robić za żadne skarby i pieniądze". Może to da Tobie (oraz innym kupującym, którzy to przeczytają) jakieś chociaż mgliste pojęcie, jak jest różowo...

A do tego jesteśmy sami, przeciwko Waszym opiniom, często nieuzasadnionym pretensjom, próbom oszustw, wyłudzeń i jeszcze mając przeciwko sobie Allegro...

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

No właśnie! Nie jest tak kolorowo jak to by się mogło wydawać. Różny towar wymaga różnych metod pakowania. Są przedmioty, których wysyłka owszem odbywa się natychmiastowo, jak piszesz, koszulki. Wrzucasz w foliówkę i siup, gotowe. Ale przykładowo żarówki, świetlówki, jakieś małe AGD ze szklanymi elementami? Na to trzeba chwilę poświęcić, żeby bezpiecznie to doszło do klienta. Świetlówki nie wrzucisz w foliopak, bo masz 100% gwarancji, że zanim to dojdzie do paczkomatu, to w kartoniku będzie piasek z tego szkła...

Nie jest tak ładnie, że stoi przy ladzie kilka osób, gdzie pierwsza owija coś w bąbelki i podaje dalej, druga pakuje w karton, trzecia zakleja, czwarta nakleja etykiety i wyrabiają 500 nadań dziennie. Niestety, to tak nie działa i wielu kupujących nie zdaje sobie z tego sprawy. No i też wiem, że to ich nie obchodzi, bo płacą, to wymagają. Ja sam wystawiam oferty, integruję allegro z własnym systemem, zamawiam towar, pakuję, nadaję, wysyłam, do tego odbieram telefony i pilnuję maila cały dzień, nawet w domu. Czasami nawet się trafi, że nie dopilnuję niedostępnego towaru i lecą dodatkowe zjebki. Doskonale wiem jak to wygląda, chociaż większość sklepów ma po kilku pracowników i jakoś dają sobie radę.

Po wejściu w rolę sprzedającego zrozumiałem ile to tak naprawdę wymaga czasu, organizacji i skupienia, żeby wszystko miało jakiś ład i jako kupujący przestałem zwracać uwagę na to, jeżeli wysyłka w ofercie 3-4 dni się opóźni bo wiem, że sprzedawca mógł przeoczyć niedostępność, miał sporo zleceń albo nie domówił towaru na czas.

Jaka jest reakcja przeciętnego kupującego na taki sposób pracy?

- po co sprzedajesz, jak nie masz towaru?

- wpłaciłem natychmiast, dlaczego nie wysyłasz towaru?

- co mnie obchodzą cztery dni na wysyłkę, czekam na towar albo zwracaj pieniądze

- dzwonię po godz. 20, dosłownie brak kontaktu, na maila nie odpowiada, NEGATYW, NIE POLECAM

Dziękujemy 🙂 🙂 🙂 🙂

oznacz moderatorów

SanexHurtowBHP
#12 Orędownik#

KostekMax normy jakie normy ?  dzisiejsze normy? to nie sa normy  człowiek nie czyta aukcji .Po to pisze na aukcji wysyłka 7dni zeby klient widział ile musi czekac na towar a kupuje i chce Paczki na wczoraj.Sam mam  50 % towaru na zamówienie na stronie www czas oczekiwania 7-14 dni 

oznacz moderatorów

SanexHurtowBHP
#12 Orędownik#

też to miałem odpowiedz allegro kupujace ma prawo wyrazić swoja opinię szkoda czasu allegro to kawał s.... daj sobie spokój szkoda nerów

oznacz moderatorów

marcello-jubiler
#9 Pomysłodawca#

postrasz dziada sądem ze przez tą opinię masz straty w sprzedazy i kazdy kolejny dzien z ta opinią je powieksza. bedziesz dochodził wyrównania tych strat. napisz ze czas wysyłki był znany kupujacemu tory akceptuje regulamin etc... z takimi kupujacemu trzeba krótko. allegro w niczym ci nie pomorze

 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@marcello-jubiler, nie warto straszyć sądem, jak już chcesz coś to piszesz pismo całkowicie oficjalnie, najlepiej po konsultacji z prawnikiem, chyba, że kupujący ci psuje opinię ale tak już konkretnie. Straszenie nic nie daje 🙂

Pomoże 🙂 Pomorze to województwo Pomorskie 😛

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@Mariuszkomar1985 Jeśli Allegro nie usunie Tobie takiego komentarza, to od razu na czarną listę takiego delikwenta, niech się hołota uczy.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

taaaaaaaaaaa przy pokaźnej CL sukces w biznesie gwarantowany 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@mdrogeria Lepiej mieć CL nawet na 100 stron, niż użerać się z takimi klientami jak tutaj podano za przykład.

Ja już nie raz miałem cwaniaczków, którzy pozaniżali totalnie noty, albo obrażali mnie w mailach, a później przychodzili z podkulonym ogonem i pytali dlaczego nie mogą dokonać zakupu i są na czarnej liście. Gdyby po każdym takim wyskoku, każdy ich zblokował, to cwaniakom zostałby co najwyżej zakup w sklepach stacjonarnych.

oznacz moderatorów

SanexHurtowBHP
#12 Orędownik#

mi ostanio klient ocenił towar którego nie miał w ręce bo nie odebrał paczki .Złamał 3 krotnie regulamin a Allegro powiedziało ze nie widzi przeciwwskazań do usunięcia komentarza zapytałem to w jaki sosób ocenił towar skoro go nie miał w ręce odpowiedz proszę zadzonić do klienta to Panu odpowie .

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@SanexHurtowBHP, oni sami powinni dzwonić do kupujących a nie zwalać na sprzedającego. Jak załatwić to sam dzwoń, a jak POK to płaszczą się przed kupującymi. Regulamin nastawiony na zarabianie a nie sprawiedliwość wobec wszystkich.

oznacz moderatorów

KostekMax
#10 Popularyzator#

Ja tak oceniam towar jak mi go sprzedawca nie wyśle. Nie ważne że go nie miał na magazynie i zwrócił kasę od razu.

Nie widzę opcji uznania transakcji za nieodbytą wiec w takim przypadku łapka w dół i ocena towaru (skoro go nie dostałem znaczy jakość 1/5), tak samo czas wysyłki (bo nie doszedł) jedynie ocena za obsługę za szybki zwrot kasy mogę dać 5/5.

Musi być jakaś przestroga dla innych kupujących w końcu.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

No dobra przykład w sklepie stacjonarnym klient apytał o 60 szt mało znanego produktu cena zbytnio nie grala roli mial być . Obiecałem oddzwonić za godzinkę .

Obdzwoniłem hurtowników ... niestety .

Siadam do ALL ... jest 84szt , zamawiam płacę z góry . Daję jeszcze pół godziny na weryfikację i dzwonię do klienta będzie w połowie tygodnia / wiadomo święto / . 

Klient odpowada potrzebne dopiero na 20-tego O.K ....damy radę

Zamówienie ok 11 . Pół godziny temu otrzymuję maila mają tylo 31 szt 👿

Scyzoryk się otwiera sam w kieszeni / jestem ze świętokrzyskiego /

Teraz siędzę i szukam bo obiecałem ....

Jaką ocenę wystawić kupującemu , w końcu z oferowanych 84 nie miał nawet połowy . Czy czeka mnie czarna lista ???

Sprzedaję na All ponad 10 lat , były różne historie , ale nigdy nie sprzedałem więcej niż było w ofercie .

Jeden raz klient kupił ostatnią sztukę produktu o, którym zapomnialem , a jeszcze pętał się na ALL no i oczywiśćie termin ważności 

Drugi raz klientka kupiła w ofercie z wyborem koloru / teraz tego NIE MA  wszystko osobno / i zonk kilka minut wcześnie ktoś zakupil ostatnią sztukę w tym kolorze i nie zdążyłem skorygować oferty .

Oczywiście obydwie transakcje zakończyły się negatywem , moja wina chylę głowę .

Towar przychodzi , od razu podziałka to na sklep , to na allegro , ewentualne późniejsze przesynięcia natychmiast korygowane .

I teraz pytanie jaką ocenę mam wystawić sprzedającemu , jedziemy na tym samym wózku ,,,, ale nawalił na calej linii 

 

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@mdrogeria  ze stanem magazynowym jest zawsze bajzel, są sklepy, które nie mają ciągłej synchronizacji i wczytują jednorazowo stan z jakiegoś tam dnia. Produkt się sprzedaje stacjonarnie, czy w innym sklepie bez pełnej integracji allegro, i okazuje się, że na allegro stan zostaje ciągle ten sam, a tak naprawdę to się sprzedał. Doskonale to rozumiem, bo operowałem na kilku małych sklepach, które miały tylko jednostronną integrację, więc zdarzało się, że produkt jest niedostępny, ale wisi na allegro. Nikt nie jest w stanie nad wszystkim zapanować, dopóki nie zainwestuje się w pełną integrację magazynów, sklepów oraz allegro.

Druga sprawa, najczęściej sklepy wystawiają ręcznie na przykład 100 sztuk, a na magazynie jest tego więcej, na dodatek w swoich magazynach sklepowych (wysyłkowych) trzymają powiedzmy 10 i tylko dobierają do stany, żeby zachować ciągłość wysyłek 24h. W ofertach 100 sztuk to najczęściej oznacza "towar jest dostępny, mamy 100 szt. lub więcej w magazynie głównym". Większość sklepów działa na zasadzie "wystawiam dostępny towar producenta, a jak się sprzeda, to szybko domawiam, żebym miał do wysyłki".

Sprzedajesz od 10 lat, więc masz na pewno większą wiedzę ode mnie na temat jak to działa, ale takie informacje zostają "tylko w firmie", wiadomo 🙂 

Pracowałem już w takim sklepie, gdzie fizycznie towar jest tylko u producenta, ale sprzedane przedmioty na allegro były dopiero domawiane na stan w miejscu sklepu i wysyłane do klientów. Teoretycznie niby niezgodne z regulaminem, bo kupujący narzekają, że firma wystawia towar, którego nie ma - z drugiej strony, ten towar jest, tylko w innym magazynie 🙂 W sumie, to na pewno tak działa większość małych sklepów, które mają czas realizacji 3-4 dni robocze i powoli poszerzają swoje stany magazynowe, no i oczywiście zdarzało się, że sprzedał się produkt, który nagle zniknął u producenta, bo pewien klient biznesowy wykupił na własność cały stok lub po prostu wycofali coś z oferty. 😄

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

życie nauczyło . Przeważnie zabieram z allegro / dużo większe stany / do sklepu , ale najpierw korekta . 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@mdrogeria podam Ci na szybko przykład ciekawszych przypadków:

KLIENT (wiadomość z 12.10):

"Napiszę TAK z tym zakupem i wysyłką to jakiś żart-pieniądze wysłałem w niedzielę, a przesyłki do dziś nie otrzymałem. Tydzień to chyba spory okres czasu na zrealizowanie zamówienia.
Proszę o podanie numeru nadania przesyłki!!!!"

JA:

"Proszę Pana, proszę sobie najpierw dokładnie sprawdzić przebieg zakupu.

Towar zamówił Pan 7.10, ale zapłacił za niego DOPIERO 9.10 !!! Jeśli Pan nie wierzy, może Pan zapytać o to Allegro, albo mogę przesłać screena.

Dlatego, wysyłka nastąpiła BEZ ŻADNEGO OPÓŹNIENIA w deklarowanym przeze mnie czasie 24h, czyli w dniu 10.10.

 

Inny mail od klienta (z archiwum ciekawostek 🙂 ).

"Treść wiadomości
Przepraszam ale **piiip**A we łbach wam się GNOJE poprzewracało, piszecie szmaty ze przesyłka nadana w czwartek a nie ma jej **piiip**A, w poniedziałek jakaś SZMATA i **piiip**A BEZĘBAN nadła ją kedy SZMATY **piiip**Y **piiip**ANE? jak **piiip**a w **piiip**ny czwartek to **piiip**na przesyłka miała być i czekać na mnie w poniedziałek. **piiip**OLONE **piiip**E. Czekam do wtorku 8.09.2014 jak jej nie bedzie to MACIE szmaty **piiip**ane. **piiip**olone nieroby negatatywa juz **piiip**Y wyłapaliście...."

Paczka oczywiście była wtedy wysłana na czas, a klient miał nr nadania 😉

 

Nie ma to jak być sprzedawcą na Allegro 🙂 Ile ksywek można zdobyć od klientów 🙂

 

Duuużo tego. U mnie CL ma na chwilę obecną 12 podstron 🙂 Przy każdym delikwencie jest jednak adnotacja za co tam trafił.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@konto zamknięte, a ten drugi to może pisząc pomyślał o innym sprzedawcy, w końcu pewnie chciał umyć podłogę i zamówił szmaty bezzębne, okazało się, że przyszły takie z zębami i luj 😄 nooo.. słowo szmaty jest często używane. To napewno to! Kiedy przeglądasz oferty Karcher i jesteś myślami przy podłodze 😄

oznacz moderatorów

SanexHurtowBHP
#12 Orędownik#

do KostekMax ocena towaru którego się nie miało w ręce  to łamanie przynajmniej 2 punktu regulaminu.Allegro już dawno powinno zrobić z tym porzadek jak w wysyłkami 24 h z automatu ocena 5 i cenami za paczkomat 8,99 zł ktoś przy zakupie towaru za 20 zł daje ocenę za paczkomat 3 za drogo .Lub ocena za obsługę gdzie allegro nie ma możliwości sprawdzenia tej usługi bo nie bieże pod nia dyskusji a za każdym razem wieży klientowi na jakiej podstawie ?

 

3 miesiace temu klient  odesłał nam używany skarpetki jednorazowe towar spisaliśmy protokół klient potwierdził to meilowo ,w dyskusji allegro staneło po naszej stronie wypłaciliśmy procent od uszkodzenia towaru zgdonie z prawem komentarz 

"nie polecam - towar słabej jakości - brak przelewu po zwrocie! "

wysłalismy potwierdzenie przelewu do allegro i formularz i ze towar jest używany odpowiedz nie ma podstaw do usunięcia komentarza .Skoro klient nie otrzymał zwrotu to czemu do dzisiaj nie mamy zablokowanego konta ? odpowiedz nie ma do tego podstaw .Klient ma zwrot na koncie i pisze ze tego zwrotu nie ma . Allegro to nie interesuje i to złamanie znowu 2 punktów regulaminu 

 

Trzymanie stanów bardzo często klient kupuje rozmiar obuwia 42 a piszę 43 w informacji do sprzedjacego przez co robi sie bałagan  .Ja prowadzę sprzedaż towaru który jest pakowany w orginalne pudełka nie liczymy tego ilosci w pudełku np 500 sztuk czy 240 liczenie np 50 tys nie możliwe

oznacz moderatorów