Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
obserwuję już od dłuższego czasu sytuację z komentarzami na allegro. Zauważyłem pewną tendencję: jeśli jest wszystko ok, klient jest zadowolony to... na tym koniec. Natomiast jeśli coś jest nie tak - niekoniecznie z naszej winy - negatywy rosną jak grzyby po deszczu.
Ostatnio na jednym z moich niewielkich kont sprzedażowych pojawiła się taka o to statystyka:
- ilość transakcji 48
- ilość komentarzy 2 (!!!!)
Jednym słowem - jeśli klient jest zadowolony to nie wystawia pozytywa (z lenistwa? nie musi nikogo "ostrzec"?).
Dlatego też mam do Was Szanowne Drogie Allegro pewną propozycję: jeśli klient w ciągu np. 14 dni od doręczenia paczki nie zgłosi żadnego problemu, to czy nie można z automatu wystawić pozytywa?
U konkurencji na "V" tak jest: po kilku dniach od zakupu jeśli nie ma żadnych zażaleń wystawia się pozytyw (z dopiskiem wystawiono automatycznie). Wymagacie ciągle progów komentarzowych czy to do smarta czy do Super Sprzedawcy. Ale skąd mamy je brać, jeśli klientom się nie chce pisać opinii?
Pozdrawiam
Tomek
@www_intertom_eu dziękuję za Twoją sugestię 🙂 Na forum mamy specjalne miejsce na zgłaszanie takich propozycji, zanjdziesz je tutaj.
Dziękuję, dostosuję się zatem. Mimo, że z allegro jestem już ponad 15 lat to jakoś szczególnie z forum nie korzystałem. Pozdrowienia 🙂
@www_intertom_eu zachęcam do częstszych odwiedzin naszego forum 😉
Allegro Gadane istnieje już od stycznia 2020, więc uzbieralismy tu dużo interesujących treści.
zgadzam się miałam kilka tysięcy pozytywów, później zostało mi ponad 1000 bo po roku się kasują. Od momentu gdy sprzedawcy nie wystawiają ocen kupujący mają to w dup....ie , teraz mam 500 i za około 12 miesięcy stracę super sprzedawcę bo nie będę miała wystarczającej ilości komentarzy, tak mam na drugim koncie miałam 500 później 300 a teraz poniżej setki i od miesięcy nie mam ss. No ale czego spodziewać się po allegro które chce u siebie zostawić tylko firmy które wysyłają setki paczek dziennie. Reszta papapapa
@la_nikaCo z tego, że macie specjalne miejsce skoro wielokrotnie pojawiały się tam pomysły na ulepszenie systemu komentarzy i lądowały w śmietniku?
z moich wyliczeń wynika, że wystawianych jest jakieś 5-10% komentarzy względem wszystkich transakcji.
Od kiedy zabrakło neutralnych sam raczej nie wystawiam komentarzy ( pozytywów ) chyba, że uznam coś za warte wspomnienia. Komentarz neutralny pozwalał odnieść się szczerze, ale bez szkody dla sprzedawcy ( o ile zaakceptowałem towar i transakcję, mimo jakiś tam uwag ), a teraz ...
wystaw jakąś **piiip**ołę za parę zł popularnego towaru, daj cenę najniższą
i proś po zakupie o komentarze
nabijesz sobie pozytywów
system komentarzy nie odróżnia cen produktów
a czy macie moze pomysły w jaki sposób sprawdzić który kupujący nie wystawił komentarza? przy wielu zakupach ciezko to zrobić
U nas ten sam problem. Na kilkaset transakcji miesięcznie otrzymujemy tylko kilkadziesiąt komentarzy.
Wydaje mi się, że powodem nie jest to, że sprzedawcy nie mogą już wystawiać komentarzy i w ten sposób "nagradzać" kupujących lecz to, że kiedyś przeciętny kupujący kupował kilka rzeczy w miesiącu, a może i roku. Obecnie po swoich zakupach widzę, że przeprowadza się co najmniej kilkanaście transakcji w miesiącu. Zwyczajnie w świecie nikomu się nie chce wystawiać tylu komentarzy i tylu ocen produktów. Chyba, że ktoś jest niezadowolony wtedy oczywiście ma wyraźny powód, żeby poświęcić swój czas na "nagrodzenie" sprzedawcy odpowiednim komentarzem.
Allegro "lubi to", bo jest to bat na sprzedawców, którzy w obawie o otrzymanie chociażby jednej negatywnej oceny zaczynają skakać koło klienta, wysyłają nowy towar, zwracają pieniądze jednocześnie nie oczekując zwrotu towaru, czy rozdają rabaty na kolejne zakupy byleby ocena została usunięta. Było na tym forum sporo tego typu sytuacji opisywanych. Trzeba przyznać, że taka dysproporcja w ilości transakcji względem otrzymywanych komentarzy mocno motywuj do starania się o jak najlepszą obsługę każdej transakcji w obawie przed negatywną opinią. Powoduje też czasami frustracje wśród sprzedawców, którzy jeżeli nie potrafią złapać do tego wszystkiego dystansu, są bliscy załamania nerwowego i potrafią przelać tą, kumulującą się, frustrację na kupującego.
Zasugerowałbym jakiś system nagradzania punktami przez allegro. Jeżeli uzbierasz ileś tam punktów otrzymasz kupon czy wymienisz punkty na monety. Tylko obawiam się, że koszt takiej nagrody standardowo zostanie przerzucony na sprzedawców...
" Jeżeli uzbierasz ileś tam punktów otrzymasz kupon czy wymienisz punkty na monety" .to bardzo fajny pomysł, allegro już takie prowizje pobiera że chyba tyle by mogli zrobić
My po 3 miesiąca "bonusowego" SMARTa za ukończenie kursu musieliśmy zamknąć drugie konto, bo przy prawie 200 transakcjach nie uzbieraliśmy tych kilku komentarzy mimo dodawania do każdego zamówienia gratisu i ulotki z prośbą o wystawienie komentarza. Jedna z wieeeelu patologii tego portalu.