Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Otrzymałem od klienta zapytanie - odnośnie porady względem dopasowania części.
Oczywiście - nie mógł zadzwonić i się dopytać - taka opcja została przez Allegro usunięta i stwarza niepotrzebne utrudnienia w zakupach. Stąd potem sporo zwrotów.
Pytanie od klienta:
„Witam. Czy oferowany wirnik pasuje do silnika odkurzacza Solaris /Zelmer/ oznaczony
309.5 /2200W/. Oczekuję na odpowiedz.
Pozdrawiam”
Moja odpowiedź wysłana do klienta:
"Witam.
Nie, ten wirnik jest przeznaczony do silnika 308.5000.
Do silnika 309.5000 (najmocniejszego) przychodzi wirnik 309.5200.
Niestety, producent zmienił sobie zasady dystrybucji i cen - trzeba jednorazowo zamówić min 100 szt. szt jednego produktu - już nawet nie pamiętam ile tych zamówień w ciągu roku trzeba zrobić, żeby mieć jakieś "realne ceny". Nawet największe hurtownie tego sprzętu po prostu "wymiękły" i wycofały wirniki ze swoich ofert. Lub mają je w "kosmicznych cenach".
Mogę zamówić ten wirnik - ale po wystawieniu na Allegro będzie kosztował ok. 69-72 zł (wcześniej były po 49-55 zł, ale taka cena jest już nierealna.)
Pozdrawiam."
Otrzymuję od Allegro następującą informację:
Tytuł wiadomości: "Nie możemy dostarczyć Twojej wiadomości do sprzedającego." - jest jak najbardziej fałszywy, ja wysyłałem wiadomość do klienta, który zadał pytanie, a nie do sprzedającego.
Treść otrzymanej wiadomości od Allegro:
"Treść Twojej wiadomości wysłanej do 'lazorczykala' zawierała propozycję zakupu poza Allegro, dlatego nie mogliśmy dostarczyć jej do odbiorcy.
Jeśli chcesz się skontaktować ze sprzedającym - napisz do niego ponownie, ale nie wysyłaj treści naruszających Regulamin Allegro.
Pamiętaj, że zakup poza serwisem pozbawia Cię możliwości:
Ta wiadomość została wysłana automatycznie. Jeśli chcesz się z nami skontaktować, napisz przez formularz. Odpowiemy na Twoje pytania i pomożemy w zakupach.
Pozdrawiamy
Zespół Allegro"
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
- Czy ktoś w tym serwisie dysponuje jeszcze jakimiś "rezerwami" zdrowego rozsądku?
- Zwalanie winy na automaty odpowiadające jest po prostu żałosne - przecież to serwis Allegro za nie odpowiada
- Do jakiego stopnia posuwacie się w kontrolowaniu wymiany wiadomości między użytkownikiem serwisu Allegro, a sprzedającym?
[edycja]
- Proszę moderatorów o wskazanie, w którym miejscu złożyłem propozycję zakupu poza Allegro.
Wczytuję się w post - i jakoś nie widzę takiej informacji. Wręcz przeciwnie - podałem klientowi cenę, za jaka wystawię przedmiot na Allegro. Nigdzie nie ma oferty sprzedaży poza All, nawet nie myślę takiej składać - przecież to mija się ze zdrowym rozsądkiem (ale chyba nie w przypadku pracowników Allegro). Ceny przesyłek na All - są od zero zł, nikt nie wybierze przesyłki pobraniowej kurierem za 18 zł, skoro za 11 zł może sobie opłacić SMARTA i mieć darmową przesyłkę.
Proszę o natychmiastowe przesłanie mojej odpowiedzi klientowi.
@AGD-SERVICE, zweryfikuję tę sprawę i wrócę do Ciebie z odpowiedzią.
@AGD-SERVICE, obawiam się, że pomyliłeś wiadomość, o którą chodziło. Wskazałeś login kupującej i wiadomość, która została zablokowana, to:
Witam. Niestety - w sprawach płatności żaden sprzedający nic nie pomoże. Trzeba pisać do Allegro. Mogę Pani podać numer konta do bezpośredniej wpłaty - lecz to nic nie da. Nie będę miał możliwości zaadresowania przesyłki w cenie z cennika (dotyczy to wszystkich przesyłek typu Allegro...). Po prostu Allegro wymaga, żeby wszelkie płatności przechodziły przez ich system, wtedy tylko będzie możliwość wygenerowania etykiety we wskazanej cenie. Jedynie przesyłka kurierska za 13,90 zł wchodzi w rachubę - to mam poza systemem Allegro. Pozdrawiam.
Chodzi konkretnie o fragmenty dotyczące podania numeru do bezpośredniej wpłaty oraz frazę "poza systemem Allegro".
Witam.
Fakt, potrafię przyznać się do swojego błędu i w tym przypadku "kłaniam się nisko i biję czołem o podłogę".
Pomyliłem wiadomości, dziękuję również za zmianę tytułu posta - ale nieco mnie poniosło...
Odnośnie zgłaszanej sytuacji, klient zamówił towar i oczywiście wystawiłem go na Allegro.
Natomiast odnośnie tej zablokowanej wiadomości - nie do końca się się zgodzę ze stanowiskiem Allegro. Kiedyś klient mógł zakupić towar i dokonać wpłaty bezpośrednio na konto sprzedawcy. Transakcja była normalnie rozliczana, również wysyłki.
Teraz nie ma takiej możliwości. Jeszcze do niedawna miałem wpłaty bezpośrednio na konto - kupujący miał problem z płatnością, gdzieś sobie w internecie "wygrzebał" nr konta i dokonał wpłaty. Niestety, z tym są problemy. Wybierze paczkomat za 8,99 zł, tyle zapłaci, a ja jestem wtedy w "plecy" na kosztach wysyłki, lub muszę tłumaczyć klientowi, że pomimo dokonania zakupu przez Allegro, musi dokonać dopłaty do kosztów przesyłki. No i wtedy problem, negatyw lub obcięte gwiazdki murowane.
Ja nie mam czasu tłumaczyć kupującemu, że może dokonać zapłaty tradycyjnym przelewem - w/g kupującego jest to przelew bezpośrednio na konto sprzedawcy. A to jest coś innego - może zapłacić przelewem na konto operatora płatności, tylko dlaczego ja mam to wszystko wyjaśniać kupującemu "krok po kroku"? Dlaczego Allegro nie może tego w bardziej zrozumiały sposób wyjaśnić kupującemu?
"Chodzi konkretnie o fragmenty dotyczące podania numeru do bezpośredniej wpłaty oraz frazę "poza systemem Allegro"."
Przecież tam nie ma żadnej zachęty do zakupu poza Allegro. Nawet nie za bardzo chcę się zajmować takimi zamówieniami - są same problemy i straty czasu (to najważniejsze).
"Poza systemem Allegro" - dotyczy to adresowania przesyłek przy określonym sposobie zapłaty, jak kupujący dokona zakupu i wpłaci bezpośrednio na moje konto - to jedynie przesyłką kurierską będę mógł wysłać zamówienie - pozostałe opcje są powiązane z "systemem Allegro" (przesyłki typu Allegro...) i nie będę miał możliwości zaadresowania przesyłki i wysłania jej w takiej cenie.
Ale dochodzi jedna bardzo ważna rzecz - to sprawa kontrolowania wymiany informacji między kupującym, a sprzedającym. To jest rzecz karygodna, naruszająca poufność korespondencji.
Nadgorliwość serwisu Allegro w temacie maskowania adresów e-mail doprowadziła do sytuacji, że wszystkie takie wiadomości przechodzą przez serwery Allegro. Na dodatek są one sprawdzane, kontrolowane, inwigilowane.
Inwigilacja - (Wikipedia) Stosowana jest m.in. w państwach o ustroju politycznym totalitarnym, jako narzędzie do ingerowania w życie prywatne obywateli.... Inwigilacja elektroniczna rozwija się w państwach demokratycznych, w Stanach Zjednoczonych tłumaczono takie działania koniecznością zwalczania terroryzmu... - A czym tłumaczy to Allegro?
Proszę o podstawę prawną, na mocy której serwis Allegro dopuszcza się inwigilacji swoich użytkowników.
Pozdrawiam.
@AGD-SERVICE masz pierwsze z brzegu paragrafy
naruszenie tajemnicy korespondencji i telekomunikacyjnej
https://adwokatspiewak.pl/naruszenie-tajemnicy-korespondencji/
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawo-telekomunikacyjne-17116702/dz-7
@mr_oma jak zwykle allegro rozwala system
i to bez żadnej refleksji
@AGD-SERVICE nie złamał, żadnego pkt regulaminu serwisu, ba prostuje błędy allegro
bo serwis w dalszym ciągu nie umożliwił zapłat proform lub podzielonej płatności przez swój system oraz nie informuje przy zakupie o w/w treściach z wysyłkami
@mr_oma sprzedawca nie namawia do zakupu poza allegro, tylko tłumaczy jak działa allegro
niedostarczanie takich wiadomości może być łamaniem prawa
@mr_oma jak np: szkoła ma zapłacić za towar z allegro?
@mr_oma @AGD-SERVICE
Wyrok Sądu Najwyższego z 24 września 2010 r., IV CSK 87/10
"Prawo do porozumiewania się może być ograniczone w drodze ustawy, co dotyczy między innymi osób pozbawionych wolności. Nikt jednak nie może naruszać tego prawa, w szczególności przez uniemożliwienie dotarcia korespondencji do adresata, niszczenie korespondencji, przywłaszczenie jej."
Podobnych wyroków, uznających uniemożliwienie dotarcia korespondencji do adresata za naruszenie tajemnicy korespondencji jest sporo. Stąpacie po cienkim i kruchym lodzie.