Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zwrot kupujący ma za darmo w ramach smart, ale ja jako sprzedający zostałam obciążona przez allegro kosztami zwrotu????
Zwrot był dokonany za pomocą aLLEGRO KURIER DPD.
Poza Allegro 😄
kupujący zaznaczył ,, wysyłka własna ,, bo nie miał innej możliwości czyli zdecydował się na odesłanie płatne !!!!
Skoro wypełnił formularz zwrotu to odstąpił od umowy. Przy darmowej dostawie Smart ma darmowy zwrot. Tym bardziej, że nie odebrał przesyłki, a może odstąpić przed odbiorem. On nie musi korzystać w tym przypadku z żadnych etykiet. Stanowisko UOKiK ma większą wagę, niż stanowisko pracownika Allegro. On się nie decydował na żadne odesłanie, bo nie doszło do wydania rzeczy. Jasne?
Pracownik allegro poinformował mnie, że zwrot w ramach Smart jest zawsze darmowy i dla kupującego, i dla sprzedającego. Pomimo to zostałam przez allegro obciążona kosztem zwrotu DPD w wysokości 12,99zł, ponieważ kupujący odmówił przyjęcia przesyłki. Mogę zatem pomniejszych kwotę zwrotu kupującemu o ten koszt.
UOKiK mówi co innego. Kupujący odstąpił od umowy przed dostawą, a wtedy można go obciążyć takim kosztem powrotu paczki, jaki on by poniósł po jej odbiorze i odesłaniu. Po odbiorze i odesłaniu w ramach Smart, poniósłby koszt zero zł.
@GajaPolska No nie możesz. UOKiK ma większe kompetencje niż pracownik Allegro.
Tak, konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy również przed otrzymaniem towaru. W takiej jednak sytuacji przedsiębiorca – jeżeli wysłał już zamówiony przez klienta produkt – ma możliwość obciążenia go kosztami , które konsument zobowiązany byłby ponieść, w sytuacji odstąpienia od umowy po odbiorze towaru (odstąpienie od umowy)
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/odstapienie-od-umowy-zawartej-na-odleglosc/
Kupujący poinformował o rezygnacji z towaru? Ma na to 14 dni od odebrania przesyłki, a skoro jej nie odebrał, jeszcze może to zrobić, ma w tej sytuacji czas nieograniczony.
Tak, wypełnił formularz zwrotu, ale nie skorzystał z etykiety darmowego zwrotu, tylko po prostu odmówił przyjęcia przesyłki. Wtakim wypadku pracownik allegro poinformował mnie, że muszę go poinformować o konieczności zwrotu poniesionych przeze mnie kosztów.
@GajaPolska Skoro wypełnił formularz zwrotu to odstąpił od umowy. Przy darmowej dostawie Smart ma zagwarantowany darmowy zwrot. Tym bardziej, że nie odebrał przesyłki, a może odstąpić przed odbiorem. On nie musi korzystać w tym przypadku z żadnych etykiet. Stanowisko UOKiK ma większą wagę, niż stanowisko pracownika Allegro.
@GajaPolska moim zdaniem możesz potrącić koszt powrotu.
Kupujący ma oferte smart czyli : MOŻIWOŚC darmowego zwrotu. Niemniej nie musi z niej korzystac - może odesłać innym wybranym przez siebie sposobem - lecz wówczas zgodnie z warunkami zawartej umowy - na wlasny koszt. W Twoim przypadku klient nie odbierając przesyłki wybrał własny sposób dostarczenia paczki do sprzedającego.
Ma do tego prawo lecz powinien także ponieśc koszty.
@mdrogeria Jeśli kupujący zrezygnował z towaru (odstąpił od zakupu bez podania przyczyny), sprzedający może od kosztu towaru (tylko koszt towaru, bo był Smart) odjąć koszt przesyłki zwrotnej (wcześniej trzeba o tym fakcie poinformować kupującego).
Jeśli Kupujący chciałby ponownej wysyłki, powinien dokonać wpłaty na poczet nowej wysyłki oraz opłacić koszt przesyłki zwrotnej.
@mdrogeria Głupota ludzka nie zna granic. Jeżeli wierzysz bardziej Allegro niż UOKiK, to ciesz się i wierz, wklejając te swoje głupawe obrazki. Zdaniem UOKiK niczego nie może odjąć, bo kupujący po odebraniu paczki i jej odesłaniu, zapłaciłby zero zł, więc tyle może potrącić sprzedający kupującemu, jeśli zakupu dokonano w opcji Smart i kupujący odstąpił od umowy. Stanowisko UOKiK jest jasne i wiążące ze względu na kompetencje. Stanowisko Allegro przy stanowisku UOKiK niewiele znaczy.
Zauważ też, że pracownik Allegro nie odniósł się do tego konkretnego przypadku, tylko bezpiecznie odpowiedział na twoje pytanie, bo nie może podważyć tego, co pisze Urząd.