anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Koszty wysyłki reklamacji

pitry4
#1 Nowicjusz#

Witam, jako sklep oferujemy klientowi odesłanie towaru przez wygenerowaną przez nas etykietę przewoźnika. Nie chce on jednak skorzystać z takiej opcji, nie pasuje mu forma wysyłki i przewoźnik. Pragnie on wysłać paczkę z reklamacją indywidualnie, ale domaga się zwrotu środków za wysyłkę. Co w takiej sytuacji? Czy my jako sklep musimy mu zwracać koszty wysyłki, skoro dajemy mu możliwość darmowego odesłania produktu, tylko jemu nie pasuje ten konkretny kurier. Co jeżeli wybierze najdroższą formę wysyłki?  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

LEW433
#21 Demiurg#

Jedna z opcji jest taka że ty sprzedajacy proponujesz odbiór do reklamacji, ale kupującemu nie musi z tego korzystać. Po rozpatrzeniu zwracasz mu.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#16 Inspirator#

@pitry4 możesz odmówić. Podpada to pod narażanie sprzedawcy na nadmierne i niepotrzebne koszty. Twój natomiast sposób odesłania nie powoduje nadmiernych niedogodności dla Kupującego.

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@pitry4 Cześć 🙂 Skonsultowałam dla Ciebie tę sytuację z Działem Prawnym. 

Sytuacja zależy od tego, czym jest podyktowana odmowa zwrotu za pośrednictwem darmowego sposobu udostępnionego przez Ciebie.

Zgodnie z artykułem 5. KC [Nadużycie prawa podmiotowego] nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.

Jeśli Klient celowo chce wybrać dużo droższy sposób zwrotu towaru na reklamacje, to ta sytuacja może się kwalifikować pod wyżej wymieniony artykuł. 

Muszę jednak zaznaczyć, że jestem w stanie sobie wyobrazić sytuację, w której Klient zwyczajnie nie ma możliwości skorzystania ze sposobu udostępnionego przez Ciebie. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

_Likos_
#19 Nestor#

@pitry4  cóż ja bym kupujacemu zaproponował że zwróce koszty przesyłki do wysokości jaką sam płace firmie kurierskiej.

Jaśli płaciłbym 10 zł to tyle zwrócilbym kupującemu i jednocześnie napisałbym że jeśli przesylka trafi na własciwy adres to może korzystać z formy wysyłki jaka Jemu pasuje. Z tym że On dopłaca różnice.

Wówczas powinien być i wilk syty i owca cała 🙂 . Powodzenia .

oznacz moderatorów