anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

księgowość - pełnomocnictwo kupującego

bazarekzabawek
#7 Wielbiciel#

Część, zaczynam przygodę z sprzedażą, i po wcześniejszym miesiącu księgowa zapytała mnie czy usługi kurierskie będą przychodem lub nie zależy od tego czy kupujący udziela nam pełnomocnictwa na zamowienie kuriera:

 

To czy koszty wysyłki będą przychodem i kosztem w firmie zależy od regulaminu sklepu internetowego.

  • Gdy w regulaminie e-sklepu lub w ofercie sprzedaży zostanie ujęta informacja, z której wynika, że kupujący upoważnia nas do zawarcia w jego imieniu umowy z firmą kurierską/pocztą, wówczas otrzymana od kupującego zapłata za wysyłkę towarów nie jest naszym przychodem a faktura za usł. kurierskie  nie jest kosztem. W tym przypadku nie powinniśmy "brać faktury" za wysyłkę towarów  wystawionej na firmę.  Jeśli jako firma zawarliśmy z kurierem/pocztą umowę na usługi dostawcze - w  tym przypadku wysyłka towarów do kupującego nie powinna być wykonana w ramach tej umowy.
  • W przypadku braku w regulaminie zapisu mówiącego o upoważnieniu nas do zawarcia umowy z firmą dostawczą w imieniu kupującego - wartość "wysyłki" towaru stanowi nasz przychód (wysyłka towarów wykonywana jest w ramach umowy zawartej pomiędzy nami a firmą kurierską/pocztą), a faktura za usługę kurierską może być rozliczona w kosztach. W tym przypadku możemy dokonać wysyłki w ramach umów zawartych pomiędzy nami a firmą dokonującą dostawy towaru, faktura za wysyłkę towaru (od firmy dostawczej) może być wystawiona na dane firmy.
oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

mdrogeria
#21 Demiurg#

@bazarekzabawek zmień sobie księgową , niech nie kombinuje , koszt przesyłki jeśli klient go opłaca zawsze będzie Twoim przychodem , żadne zapisy czy wewnętrzne regulaminy tego nie zmienią , owszem możesz w ten sposób to rozliczać , ale indywidualnie do każdej transakcji musisz mieć oświadczenie kupującego i druga sprawa klient w takim przypadku musi wykonać 2 przelewy 1- za towar i 2. za koszt wysyłki z jednoznacznym tytułem  ,to nie jest wykonalne na allegro .

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@bazarekzabawek zaoszczędzisz grosze

problemy w razie kontroli ze skarbówki murowane

oznacz moderatorów

bazarekzabawek
#7 Wielbiciel#

no to jak to jest z tym allegro i pełnomocnictwem ? 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@bazarekzabawek weź stówkę / może być mało / do kieszeni i idź do DOBREGO BIURA RACHUNKOWEGO  , tam Ci wyłożą wszystko na tacę  , nikt tutaj nie jest upoważniony do udzielania porad prawnych.

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#16 Inspirator#

@bazarekzabawek Tak się składa, że w Polsce prawo stanowią ustawy i rozporządzenia, a nie regulaminy sklepów internetowych. To prawda, że niektórzy kombinują z pełnomocnictwami, ale na Allegro nie masz na to szans z powodów, które opisali koledzy powyżej.

Moim zdaniem nie opłaca się kombinować - tym bardziej, że na Allegro większość przesyłek idzie w ramach Smart, więc i tak ich nie nabijasz na kasę, a koszty są ujęte w fakturze od Allegro.

oznacz moderatorów

bazarekzabawek
#7 Wielbiciel#

Ok rozumiem. Czyli jak najlepiej zrobić żeby się nie wkopać ? 😁

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#16 Inspirator#

@bazarekzabawek "jak najlepiej zrobić żeby się nie wkopać ?" - Ewidencjonować to co wpłynęło zgodnie ze stanem faktycznym 😊

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@bazarekzabawek księgujesz kasę za wysyłki jako przychód, masz od allegro lub przewoźnika fakturę kosztową na wysyłki i ją księgujesz, wychodzisz na 0 zł i śpisz spokojnie nie bawiąc się w pełnomocnictwa, unikając rozwolnienia jak będzie kontrola z US 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@bazarekzabawek  najlepiej? najprosciej!!!!

Każda wpłata - przychód , kazdy wydatek ( np fv z allegro czy firmy kurierskiej- koszt)

Teoretycznie możesz kombinować z oświadczeniami i zapisami w regulaminach lecz kiedy zajrzą sympatyczni Panstwo z US niekoniecznie muszą do nich trafic Twoje argumenty że "księgowa tak powiedziała" . Z reguły biura rachunkowe nie biorą odpowiedzialności za postępowanie klientów. Ich odpowiedzialnośc dotyczy wyłącznie księgowania dostarczonych dokumentow i tyle.

Wiec argument że księgowa tak powiedziała moze być nietrafionym w momencie kontroli.

Jeśłi już koniecznie chcesz działac na granicy - w ostateczności możesz sprawdzic przepisy ( bo w Twoich wpisach nie widziałem zadnego przepisu na podstawie którego tak można by bylo robić). A po sprawdzeniu przepisów możesz je albo stosować albo też wystąpić do swojego US z pytaniem w jaki sposób je prawidłowo zastosowac. To zawsze moze byc potem jakaś podkładka.

Ja osobiście wychodze z założenia że jesłi mam watpliwości to zawsze lepiej zapłacić Urzedowi odrobine wiecej niż odrobine mniej.

oznacz moderatorów