Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wysłałam paczkę do Klienta ze Smartem -odbiór w punkcie.Klient nie odebrał paczki w terminie i paczka wróciła do mnie. Czy nie zostanę obciążona kosztami zwrotu przesyłki Smart, z powodu nieodebrania jej przez Klienta.
@dragon416 paczkomat - bezpłatny zwrot jak nie odebrana, pozostałe kasują 😞
dragon416 jeśli to przesyłka pocztowa koszt powrotu ponosi kupujący zgodnie z informacją na stronie Twojej oferty w zakładce ,,zwroty ,,Zostaniesz obciążony zwrotem przesyłki zgodnie z umową standart ,a jeśli takiej niemasz w/g cennika Poczty .
@mdrogeria No nie za bardzo, bo kupujący w ramach Smart ma, zgodnie z zaakceptowanym regulaminem, zwrot darmowy. Jeśli odstąpił od umowy, nie musi pokrywać kosztów powrotu przesyłki. To, że przewoźnik obciąża kosztami sprzedawcę, nie wpływa na uprawnienia kupującego.
xyz96 umowę ,,smart ,, kupujący podpisał z allegro więc niech tam dochodzi swioch roszczeń . Sprzedazjący w zakładce ,, zwroty,, poinformował kto ponosi koszty powrotu przesylki .
@mdrogeria Sprzedawca może informować, ale kupujący ma darmowy zwrot Smart, czyli nic nie płaci za odesłanie, tak samo jak za dostawę, a przecież sprzedawca też informuje, ile kosztuje dostawa. Podobno w ramach Smart sprzedawca też czasem dopłaca do wysyłki, dając "rabat". Obciążysz tym kupującego? Nie sądzę.
@mdrogeria ale tu nie ma mowy o żadnym zwrocie, jest nie wywiązanie się z umowy przez kupującego i sprzedawca może dochodzić naprawienia szkody i wezwać do odebrania towaru itp.
kostas11 Na rachunku , nie odebrana przesylka jest zwrotem i to mialem na myśli . xyz96 smart smartem ale kupujący nie może narażac sprzedawcy na dodatkowe koszty .
Art. 471: Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.
@mdrogeria To nie te przepisy. Tu chodzi o odstąpienie od umowy. Przy odstąpieniu kupujący odsyła towar na swój koszt, a w przypadku Smart nie ponosi tego kosztu. Zapłacił za darmowe zwroty kupując Smart.
@xyz96 tak pod warunkiem że odbierze i dokona zwrotu drukując etykietę, a autor wątku ma nie odebraną w terminie paczkę i za zwrot zapłaci sprzedawca i może ściągnąć z kupującego jeśli nie odstąpi od umowy 🙂
@kostas11 W regulaminie Smart nie ma takiego warunku. To są zbędne formalności, jeśli ktoś rezygnuje z zakupu.
@xyz96 zacytuję Ci allegro
Towar kupiony z dostawą Allegro Smart! możesz zwrócić za darmo.
Na zwrot masz 14 dni od momentu odebrania przedmiotu, ale sprzedający może ten okres wydłużyć.
Jak tego nie spełnisz nie będzie darmowego zwrotu 😄
kostas11 tak , należy wygenerowac kod do zwrotu wówczas poczta nie naliczy oplaty za zwrot .
@kostas11 Po pierwsze, to nie jest regulamin.
Po drugie, odstąpić od umowy można przed odbiorem przesyłki.
Powinieneś to wiedzieć.
xyz96 ale smart jest umową pomiędzy klientem , a allegro . Sprzedający w tym przypadku ponosi dodatkowy koszt i w tym momencie zastosowanie ma Art. 471
@mdrogeria Sprzedający udzielając przymusowego "rabatu" przy niektórych dostawach Smart też ponosi koszty. Nie zgadzam się z Tobą - kupujący ma darmowy zwrot Smart i nic nie płaci za powrót paczki po odstąpieniu, także w sytuacji, gdy jej nie odebrał. Powtórzę - jeśli przewoźnik obciąża tymi kosztami sprzedającego, nie wpływa to na uprawnienia kupującego. Zgodnie ze stanowiskiem UOKiK, jeśli kupujący odstąpi od umowy po nadaniu przesyłki, jest zobowiązany do pokrycia kosztów takich, jakie poniósłby po jej odebraniu. W przypadku Smart tych kosztów by nie poniósł. Mam link do tego stanowiska, wkleję jeśli chcesz.
xyz96 stawiasz regulamin allegro ponad prawem RP ??
@xyz96 Gdzie w poście @dragon416 masz choć słowo o tym, że kupujący zrezygnował z zakupu? Na wzrok ci już siada przez lekturę tych wszystkich regulaminów pisanych drobnym maczkiem?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@xyz96 nie do końca masz rację
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kto-ponosi-koszty-zwrotu-oraz-wysylki-przesylki
cyt:
Odstąpienie od umowy przed dostarczeniem towaru
Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy również przed otrzymaniem towaru. W takiej jednak sytuacji przedsiębiorca - jeżeli wysłał już zamówiony przez klienta produkt - ma możliwość obciążenia go kosztami, które konsument zobowiązany byłby ponieść, w sytuacji odstąpienia od umowy po odbiorze towaru (odstąpienie od umowy), czyli na przykład kosztami wysyłki towaru do sprzedawcy.
Kupujący ma zwrot darmowy przy smarcie - tylko wtedy kiedy zwrot wykona przez allegro
wg instrukcji:
w innym przypadku nie ma darmowego zwrotu np: jak odeśle towar pocztą lub kurierem
Przez kwarantannę nie odebralem 2 przesylek ,towar zakuoipony w opcji smart z opcja darnwego zwrotu .Pytanie moje- jak teraz postepowac ,mam gdzies zglosic ten fakt ,czy zostane obciazony kosztami tych zwrotow?